Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkittynyt unettomuus

Lähettäjä: hippu 
Päivämäärä:   13.1.26 05:55:11

Minulla on nyt yli kuukauden pitkittynyt unettomuus. Työstressiä yms. Tänne saakka jaksoin joten kuten sinnitellä, mutta nyt edellinen yö 3 tuntia unta ja viime yö 2 tuntia unta sai kunnon romahtamaan. Jäätävä päälkipu, aivosumu ja koko ajan palentaa.

Työterveyteen soitan heti kun aukee.

Onko muilla ollut vastaavaa ja millä keinoin hoidettiin? Tällä hetkellä minusta ei ole töihin menijäksi.

Re: Pitkittynyt unettomuus

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.1.26 07:46:45

Mulla oli 3 vuotta tosi pahaa unettomuutta. Tiedän ihmisiä, joilla on ollut koko elämänsä ajan ja osa on työkyvyttömyyseläkkeellä sen takia.

Olen aina ollut huonohko nukkuja, mutta esivaihdevuodet ja vuosia kestänyt suuri stressi yhdessä ajoivat tilanteen ihan kauheaksi. Kokeilin työterveyden kautta univalmennuksen (siihen sisältyi kaikki lääkkeetön hoitokokeilu ja tieto), unilääkkeitä kymmenisen erilaista kaikista lääkeryhmistä, relaksantteja, antihistamiinia jne, poissuljettiin uniapnea, kävin Neurosonicissa, hieronnassa, testailin Ilta-Magnesiumit ja rohdosvalmisteet. Unilääkkeistä vain pari toimi toivotusti, mutta sivuvaikutuksena en ollut työkykyinen seuraavana päivänä vaan järkyttävän väsynyt ja tuijotin vain tietokoneen näyttöä tajuamatta mistään mitään.

Lopulta hormonikorvaushoitovalmisteen vahvuutta nostettiin puolella ja kas, aloin nukkua. En edelleenkään täydellisesti, mutta herättyäni nukahdan nopeammin ja nukkumaan mennessäkin uni tulee viimeistään tunnin päästä. Vuosi sitten pääsin takaisin töihin osa-aikaisesti, olin sairauslomalla 2kk ajan sitä ennen. Nyt olen tehnyt 100% työaikaa huhtikuusta lähtien.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.1.26 07:48:56

Kunnolliset unilääkkeet tehoavat minuun ainakin hyvin ja niillä sain nukuttua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 08:13:10

Hienoa että haet apua. Minulla meni tuota pari kuukautta ja vajosin psykoosiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.