Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen dieetti koskee myös minua

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.1.26 22:47:51

Mies on valitellut jo jonkin aikaa, ettei tykkää olla itsensä kanssa. Minulle hän kelpaa hyvin, itselleen ei.

Nyt hän on aikeissa aloittaa dieetin, johon ei kuulu alkoholia, juustoa, mikään vähänkään epäterveellinen, esim kermakastikkeet yms. Aikoo elellä kasviksilla ja proteiinilla minimikaloreilla. Asia on minulle ihan okei, siinähän on ja aloittaa.

Ongelma siitä tuli siinä vaiheessa, kun miehestä minunkin pitäisi osallistua tähän projektiin tukeakseni häntä. Painan 53 kiloa ja ei todellakaan ole tarvetta laihduttaa yhtään! Nyt se mököttää, kun kehtasin tehdä iltapalaksi itselleni juustoleivän. Miten saisi tuon möllin tajuamaan, ettei hän voi sitoa muita omiin dieetteihinsä?

Re: Miehen dieetti koskee myös minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 22:56:55

Meillä toiste päin, olen pyytäny, ettei mies toisi kotiin sipsipusseja ja pakastepizzoja ja karkkipusseja mulle houkuttimeksi, varsinkaan arkisin. Tehtäisiin oikeaa ruokaa, jotta saan painon pidettyä nykyisessä, enkä sortuisi napostelemaan, kun jatkuvasti on jotain herkkua tarjolla.
Miestä ei kiinnosta mun dieetit ja ruokapyramidit, vaikka minulla on sellainen sairaus, että paino ei saisi nousta ja ruuan pitäisi olla mahdollisimman prosessoimatonta, värikästä ja monipuolista.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   12.1.26 23:17:55

Mun exä painoi 120kg ja itse olin alipainoinen. Mun ois kuulemma pitänyt kans laihduttaa, kun hän laihdutti.. kummasti ei kiinnostanut liikkua yhtä paljon kuin minä liikuin.

Voin hyvin olla tuomatta herkkuja kotiin, mutta esim. juusto leivälle on saatava tuoda. Itse en leikkeleitä käytä, joten sitten sais puoliso pudottaa myös leivänpääliset kokonaan pois. Siinähän vetäs kuivana leipänsä.

Päivämäärä:   12.1.26 23:31:31

No tiedätpähän jo nyt, ketä miehesi syyttää omasta pahasta olostaan: sinua.
Paska akka sabotoi laihdutuskuurin.

Lähde pois.

Päivämäärä:   12.1.26 23:33:33

Eihän sitä tarvitse laihduttaa, jos ei ole laihdutettavaa.
Kuitenkin, jos puoliso elää kasviksilla ja proteiinilla laihdutuskuurin takia, niin voisi sitä sen verran koittaa tukea, että hänen nähtensä itsekin söisi kasviksia ja proteiinia. Ne hiilaripläjäykset voi syödä sitten, kun puoliso ei ole saman pöydän ääressä. Ja yrittää muutenkin pitää puolison kuuriin sopimattomat ruoat poissa näkyvistä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.26 23:48:09

Keksi itsellesi joku ruokavalio josta tiedät että miehesi vihaisi sitä. Sano että alat noudattamaan sitä ja vaadit että mies alkaa myös. Seuraavaksi kun hän sitten valittaa että et voi pakottaa häntä syömään tuolla tavalla, kysyt että miksi hän sitten kuvitteli voivansa pakottaa sinut syömään hänen tavallaan?

Anna maistaa omaa lääkettään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.1.26 23:55:13

Syö herkuttelujuustot silloin kun mies ei ole samassa pöydässä.
Ja ilman alkoholia voit varmasti olla.

Kyllä puolisoa pitää tsempata.

Päivämäärä:   13.1.26 00:06:10

No itse olisin valmis sen verran tsemppaamaan, että yhteisillä aterioilla voisin syödä sitä puolison laihdutusruokaa, varsinkin jos painonpudotus olisi toiselle hyväksi jo terveydellisistä syistä. Omassa arjessa löytyy hyvin myös sellaisia hetkiä, jolloin voin syödä itsekseni ihan mitä haluan, eikä herkutteluakaan tarvitse välttämättä tehdä toisen naaman edessä. Mutta sitten menee kieltämättä hankalaksi, jos olette aina samaan aikaan kotona ja syötte aina samaan aikaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.1.26 00:25:31

Tosiaan yhteiset ateriat miehen tueksi niin että dieetti onnistuu mutta ei mies voi kieltää toista syömästä esim juustovoileipiä iltapalaksi. Voi tietty syödä niin ettei herkuttele toisen nenän edessä.

Päivämäärä:   13.1.26 00:37:15

Tavallinen juustoleipä ei ole mitään herkuttelujuustoilla mässäilyä.

Älä aloittaja lähde siihen tunnetyöhön joka tehdään miehenkin puolesta. Ei sinun syyttömänä tarvitse heitellä kuperkeikkoja ja pohtia miten saisit miehen ymmärtämään ettei 50 kiloisen naisen tarvitse laihtua grammaakaan. Kyllä se on miehen ihan itsensä tehdävä.

Lähettäjä: Ei tiedä myöskään 
Päivämäärä:   13.1.26 01:46:21

Ehkä miehesi ei katso painoasi, vaan näkee tarpeetonta pehmeyttä kehossasi ja yhteinen projekti toisi sitä yhteenkuuluvuutta ja yhteistä aikaa?

Olet kyllä nyt pääsemättömässä suossa:
- jos alat dieetille ja laihdut nopeammin, olet raivon kohde
- jos et ala dieetille, olet raivon kohde
- jos syöt salaa, etkä siksi laihdu ja kiinteydy, olet raivon kohde

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   13.1.26 02:19:02

Heh. LAPIKASTA!!!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.1.26 03:11:55

Voi hele "tarpeeton pehmyys". Onneksi oikeassa elämässä olen läheisissä tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät edes osaisi laittaa noita kahta sanaa peräkkäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.