Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koronan jälkeinen hengenahdistus

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   12.1.26 21:04:10

Kokemuksia?

Aivan karmeaa hengenahdistusta koronan jälkeen. Ei paljoa tarvia liikahtaa niin rintaa painaa ja hengästyttää. Välillä ihan istuessa tai selällään maatessakin sama juttu.

Päivystyksessä kävin eilen, kun henki meinasi loppua kulkemasta ja hengen haukkomiseksi meni, rintaan pisti ja vihloi. Tätä nyt viides päivä menossa. Jonotin 7 tuntia. Lääkäri kuunteli sydämen ja keuhkot, kuulosti kuulemma normaalilta. Pika-crp normaali. Ei muuta tutkimusta ja kotiin.

Nytkin makaan sohvalla ja rintaa painaa, henkeä ahdistaa. Välillä pakottaa kättä. Aivan kaamea väsymys.

Re: Koronan jälkeinen hengenahdistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 21:13:56

20v sitten kauan ennen koronaa mulla oli tuollaista samanlaista keuhkokuumeen jälkeen ja sanottiin että ainakin puoli vuotta menee oireen parissa.

Re: Koronan jälkeinen hengenahdistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 21:22:07

Itse sairastin ennen joulua kovan koronan, oli korkeaa kuumetta 3 päivää. Eka tuntui että olo parani nopeasti, tosin yskää on ollut vielä. Mutta n viikko sitten alkoi tulla rytmihäiriöitä ihan koko ajan ja hengästyn tosi helposti kevyissäkin askareissa puhumattakaan kuntolenkkeilystä. Olen käynyt sydänfilmissa 2 x jo, ja lääkärillä. Filmi normaali mutta sain silti lähetteen sydämen ultraan kardiologille, en vaan tiedä kauanko siinä kestää että pääsen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.