Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psykiatrinen hoitotyö?

Lähettäjä: keikkasuunnitelmia 
Päivämäärä:   12.1.26 14:54:53

Millaista on työskennellä psykiatrialla hoitotyössä? Valmistun lähihoitajaksi, ja psykiatrinen puoli kiinnostelee. Mitään työpaikkaa ei ole vielä näköpiirissä ja ymmärtääkseni kokemus on ainakin lähihoitajilla se jonkinlainen valtti jolla voi kilpailla työpaikoista esim sairaanhoitajien kanssa. Kysynkin että onko keikkoja miten tarjolla, ja millaista käytännössä se työ on? Etenkin keikkailijan näkökulma kiinnostaisi, koska semmoinen itsekin ehkä alkuun olisin. Mutta myös johonkin yksikköön kiinnittyneiden kokemukset kiinnostaa. Olettekö töissä avohoidon puolella vai esim. sairaalan osastoll? Perus työnkuvasta olisi kiva kuulla kaikki mahdollinen.

Re: Psykiatrinen hoitotyö?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 14:56:45

Muakin kiinnostaa. Olen ollut vain asiakkaana, mutta jos lähtisi opiskeleen lähäriksi ja mt-puolelle.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   12.1.26 14:59:04

Mun tuttu on töissä psykiatrisessa sairaalassa, jossa kaikki asukkaat on tehneet henkirikoksen. Se on ilmeisesti aika villi paikka, jossa ei läheskään kaikki hoitajat kestä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.1.26 15:01:24

Tein joskus keikkaa mt-kuntoutujien asumisyksikössä. Nimestä huolimatta asukkaat eivät ole kuntoutumassa mihinkään vaan yksikkö oli heidän loppuelämän paikka. Työpäivään kuului ohjaamista päivittäisissä asioissa, viriketoimintaa johon kukaan ei halunnut osallistua, juoksevia asioita asukkaiden kanssa, kaupassa käyntiä, paperihommia... Aika puuduttavaa loppujen lopuksi.

Sairaalassa olin akuuttipsykoosiosastolla. Enimmäkseen työ oli läsnäoloa ja keskustelua, miittingeissä juoksemista ja lääkehoitoa. Mitään konkreettisia hoitajan kädentaitoja siellä ei ollut. Korkeintaan verenpaineen mittausta.

En nyt tuosta valtista ja kilpailusta mene sanomaan koska hoitajien työtilanne on tällä hetkellä surkea, kun missään ei ole varaa palkata uusia työntekijöitä. Psykiatrialla suurin valttikortti on miessukupuoli ja erikoistuminen mt-puolen opintoihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 15:16:52

Meillä päin psyk.osastolle ei pääse edes keikalle, jos ei ole ollut harjoittelussa psyk.osastolla.

Itse olen sh ja töissä avomielenterveyspalveluissa. Meillä on töissä ainoastaan sairaanhoitajia. Aiemmin olen ollut psyk.osastoilla, niin päivystysosastolla kuin kuntoutusosastollakin.

Lähettäjä: keikkasuunnitelmia 
Päivämäärä:   12.1.26 15:22:23

.. Ok mutta kiva jos lähihoitajat kertovat omista kokemuksistaan. Tai vaikka sairaanhoitajat, siitä itse työstä. Jos vaikka sattuisi vahingossa sillee että joku yksikkö huolii lähärin töihin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   12.1.26 15:54:59

Ainakin asumisyksiköissä on lähihoitajia töissä. Olen itse eri koulutuksella, mutta hetken tuollaisessa työskentelin. Työ oli lääkkeiden jakamista, kodinhoidollisissa toimissa auttamista ja tekemistä, asiakkaiden arjen sujuvuuden tukemista. Työarki riippuu varmasti paljon asukkaista, mutta tuolla minun paikassani väki oli melko nuorta eikä sillä hetkellä ilmoilla ollut suurempia kriisejä, joten työ oli melko leppoisaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.