Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En osaa vastata työkaverin keskustelun avauksiin

Lähettäjä: Järkevästi 
Päivämäärä:   12.1.26 14:35:24

Mulla on yksi työkaveri josta tiedän ettei pidä minusta (sanonut sen itse kännissä) enkä itsekään pidä hänestä monestakaan syystä. Välimme ovat asialliset ja pystymme työskentelemään yhdessä ongelmitta sen mitä tarvitsee. Työkaveri on sellainen että hänen pitäisi tietää kaikesta ja kaikista kaikki. Tuo varmaan yksi syy miksi ei pidä minusta, koska en kerro kaikille kaikkea elämästäni.

Välillä hän sitten yrittää avata jonkun keskustelun kanssani. Nämä tulevat puskista ruokapöydässä ja vastaukseni ovat varmaan tosi töksähtäviä.

Kerran kysyi (totesi), että syöt varmaan kotona eineksiä. Olin että öö, en vaan kokkaan kyllä pääsääntöisesti ruuat itse. Keskustelu tyssäsi siihen.

Olin merkinnyt lomani niin hän sanoi, että oli huomannut lomailmoitukseni ja kysyi lähdenkö matkalle johon vastasin kohteen. Sit hän kysyi että onko mulla tuttuja siellä vai miksi sinne matkustan. Vastasin että ei ole tuttuja siellä vaan kohde on ollut mun listalla. Keskustelu loppui siihen.

Huvittaa kun jotenkin tuntuu että en osaa vastata järkevästi hänen kysymyksiin, tai vastaus on vähän sellainen töks. Tai yleensä hämmennyn kun kysyy multa edes jotain. Varmaan vähän sama kun joku vieras ihminen kadulla yhtäkkiä kysyisi jotain henkilökohtaista. Kysymykset myös ehkä vähän outoja tai äänensävy outo tms, nämä eivät tietysti tässä välity.

Eniten ihmettelen että miksi edes yrittää aloittaa mitään keskustelua työasioiden ulkopuolelta.

Re: En osaa vastata työkaverin keskustelun avauksiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.1.26 14:38:50

"Työkaveri on sellainen että hänen pitäisi tietää kaikesta ja kaikista kaikki."

"Eniten ihmettelen että miksi edes yrittää aloittaa mitään keskustelua työasioiden ulkopuolelta."

Ei tuo uteliaisuus varmastikaan rajoitus vain niihin ihmisiin, joista hän pitää. Varmaan on vielä kivempaa udella kaikkea sellaiselta, josta ei edes tykkää. Voi rauhassa olettaa kaikkea ikävää ja sitten udella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 14:39:11

Tunnistan tyypin. Itselle riittää että töissä tulee toimeen. Muuten ei tarvi olla tekemisissä. Kuulen tyypin äänensävynkin, yhtä töks kuin kysymykseen tuleva vastauskin.

Päivämäärä:   12.1.26 16:34:31

...: voi tosiaan olla että aina toisinaan yrittää alkaa udella asioita. Aika vaan outoja noi keskustelun aloitukset. Tai eihän nuo mitään aloituksia edes ole kun juttu tyssää alkuunsa.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   12.1.26 16:37:39

Ne ovat vain uteluja, eivät varsinaisia keskustelun aloituksia. Keskustelun aloituksena olisin pitänyt jotain vähemmän henkilökohtaista kuten "millainen sää siellä on" tai muuta hyvin yleistä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.1.26 16:40:04

"Olin merkinnyt lomani niin hän sanoi, että oli huomannut lomailmoitukseni ja kysyi lähdenkö matkalle johon vastasin kohteen. Sit hän kysyi että onko mulla tuttuja siellä vai miksi sinne matkustan. Vastasin että ei ole tuttuja siellä vaan kohde on ollut mun listalla. Keskustelu loppui "

Ihan normaalia small talkia, sä vastaat vaan liian lyhyesti. Keskustelu loppuu, koska tuo ihminen ei nimenomaan halua udella enempää ja itse et vapaaehtoisesti kerro.

Päivämäärä:   12.1.26 16:41:01

Kohde on ollut mun listalla. Outo vastaus tosiaan, millä listalla, miksi? Kerro mikä maassa viehättää tms.

Päivämäärä:   12.1.26 16:43:16

"Sit hän kysyi että onko mulla tuttuja siellä vai miksi sinne matkustan"

Itse voisin kysyä juuri näin koska yleinen syy matkustamiseen on sukulaiset ulkomailla. Ihme asioita ihmiset kelaakin. Ja mitä sitte jos utelee, eikö se oo kiva et ihmiset on kiinnostuneita??

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   12.1.26 16:44:32

Lähettäjä: ....
Päivämäärä: 12.1.26 16:41:01

Kohde on ollut mun listalla. Outo vastaus tosiaan, millä listalla, miksi? Kerro mikä maassa viehättää tms.

Ei kollegalle tarvitse ruveta selittämään. Kaverien kanssa tämmösistä asioista puhutaan.

Kuten yllä sanottiinkin, töissä tarvitsee tulla toimeen ja työasioista keskustella. End of it.

Päivämäärä:   12.1.26 16:51:08

Ei meillä kukaan tuollaisia sää-keskusteluja tms yleisistä aiheista ala ruokapöydässä juttelemaan vaan ihan henkilökohtaisista asioista puhutaan. Käydään siis aina isohkolla porukalla syömässä ja ne juttelee ketkä tykkää jutella ja muut kuuntelee ja syö. Ollaan useampi vuosi tehty töitä yhdessä joten tuttua porukkaa keskenään ja kaikki henkilökohtaisiakin asioita jakanut, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   12.1.26 19:35:02

Vastaa ja esitä vastakysymys.

Esim. Lomakyssäriin. Ei ole tuttuja, oon vaan halunnut käydä siellä. Oletko itse koskaan käynyt siellä, onko sinulla siellä tuttuja? Missä itse haluaisit käydä? Jne

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.