Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asuntokaupat - mitkä on kiinteät kalusteet?

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   12.1.26 14:02:44

Ääh. Olisi näköjään pitänyt ottaa selvää, että mitä asuntoon jää kauppojen jälkeen. Sopparissa lukee kiinteät kalusteet ja selvennyksenä että huonekalut ja sisustus ei kuulu kauppoihin. Mikä nyt on ihan oletettavaa/ymmärrettävää.

Saatiin avaimet uuteen kotiimme ja ehkä hitusen huvittaa. Täältä on viety palovaroittimet (taloyhtiön asentamat), kattolamppujen pistorasiat (johdot vaan roikkuu) ja verhotangot kannattimineen. Jotenkin oletin että edes kaksi ekaa jäisi, viineistä mietin että kuuluuko sisustukseen.

Mut ei auta, ei muuta kuin kaupoille :D

Re: Asuntokaupat - mitkä on kiinteät kalusteet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 14:05:31

Taloyhtiö laittaa uudet varoittimet jne. Verhotangot on vähän siinä ja siinä. Itse vein omatekemät verhotangot muutossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.26 14:11:51

Onko kattolampuissa edes ollut pistorasioita vai ainoastaan sokeripalalla kiinni? Verhotangot ajattelen kyllä kuuluvan sisustukseen, kaikilla ei niitä välttämättä edes lähtökohtaisesti ole. Palovaroittimet olisi nyt suonut jätettävän paikoilleen, mutta ilmoitusta taloyhtiölle asiasta.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   12.1.26 14:12:00

Meiltä oli myös viety yllärinä verhotangotkin, niiden jotenkin olen ajatellut olevan osa kiinteää sisustusta. Mutta eipä auttanut kuin lähteä kaupoille, meillä kyseessä oli omakotitalo. Teidän tapauksessa taloyhtiö varmaan asentaa uudet varoittimet ja kattolamppujen rasiat, toki jos on vanha taloyhtiö, niin ei siellä välttämättä ole mitään rasiaa ollut, pelkkä sokeripala.

Muuttaminen on joka tapauksessa kallista, niin ei siinä muutama satanen enää tunnu missään, eniten ärsyttää se aika, joka menee kun etsii jotain 4,5 metrin verhotankoa.

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   12.1.26 14:47:32

Kiinteät kalusteet tarkoittaa keittiökaappeja ja komeroita, myös esim. vaatehuoneen hyllyjen kiskot ovat kiinteitä ja verhokiskot sekä sälekaihtimet.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   12.1.26 14:49:08

Ostin vuokra-asuntoon makuuhuoneeseen,eteiseen ja kylpyhuoneeseen kaapit kun remontin yhteydessä entiset purettiin ja vietiin pois mutta syystä x ei tullut uusia tilalle kuin keittiöön (keittiönkaapistot). Vuokranantaja menehtyi ja perikunta laittoi heti asunnon myyntiin. En saanut olla paikalla näytöissä tms enkä tavannut itse välittäjää kertaakaan. Pois muuttoni jälkeen sain kiukkuisen puhelun ostajalta että missä hitossa ne kaapit asunnosta on. Noh minulla mukana tietenkin (osan laitoin eteenpäin) kun omiani olivat (ikean liukuovikaappeja yms) eihän se välittäjä ollut tiennyt kertoa ettei ne kuulu asuntoon!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.1.26 14:59:48

"Meiltä oli myös viety yllärinä verhotangotkin, niiden jotenkin olen ajatellut olevan osa kiinteää sisustusta."

Verhotangot voi olla hyvinkin kalliit koristepäineen kaikkineen, joten ymmärrettävää että niitä ei jätetä. Tokko kukaan jotain perusmallin tankoja mukaansa ottaa.

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   12.1.26 15:04:53

Juu, tässä V:n tapauksessa olisi välittäjän pitänyt tietää kertoa ostajalle, että kaapit eivät kuulu kauppaan. Myyjän moka jos ei ole sitä osannut kertoa.

Itse olen myös aikoinaan asunut vuokralla, missä eteisessä ei ollut kaappeja vaan pelkkä hattuhylly. Laitoin siihen Ikean liukuovikaapiston ja hattuhyllyn pistin talteen. Kun muutin pois, kysyin asunnon omistajilta, että lunastatteko kaapit mutta vastaus oli, että ei me niistä mitään makseta niin myin ne pois ja laitoin hattuhyllyn takaisin paikoilleen. Oli vissiin uudelle asukkaalle pieni shokki kun eteisessä ei ollutkaan kaappeja vaan pelkkä hattuhylly.

Lähettäjä: -.-. 
Päivämäärä:   12.1.26 15:07:03

Ei oikeastaan yllätä muu kuin palovaroittimet. Jos eivät olleet taloyhtiön laittamat vielä, niin sieltä tulee uudet. Ehkä heillä oli joku itse hankittu erikoinen verhotanko eikä kattolamppua varten ollut kuin sokeripala. Ei kai sitäkin ole viety?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 15:11:33

Verhotangot ei kuulu kiinteään kalustukseen eikä edes sisimmän lasin sisäpuolelle asennetut sälekaihtimet. Sen sijaan lasien välissä olevat kaihtimet ovat kiinteätä kalustusta.

Katossa tuskin on lamppupistorasioita edes ollut, jos kyseessä on yhtään vanhempi asunto.

Jos asunnossa on ollut TALOYHTIÖN asentamat palovaroittimet, niin niitä ei tietenkään olisi saanut viedä. Todennäköisempää lienee, että varoittimet ovat olleet osakkaan omat ja taloyhtiö ei ole edes asentanut varoittimia, vaikka olisi pitänyt. Tästä voi ja pitää joka tapauksessa ilmoittaa isännöitsijälle/huoltoon, koska nykyisin varoittimet kuuluvat taloyhtiön vastuulle.

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   12.1.26 15:18:54

Palovaroittimet on taloyhtiön asentamat, tästä oli tosite taloyhtiöitä kun on asentaja käynyt.
Katoissa on ollut pistorasiat, tämä tarkistettiin kun käytiin asuntoa katsomassa.
Verhotangoista oli alunperin puhe että jäisi, oli hyvin tavismallin tangot eli ei erikoiset.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.1.26 15:20:44

Verhotangot sinänsä jännä, kun ne nyt mitoitetaan ikkunoiden mukaan, ja harvoin uudessa on samanlaiset ikkunat. Okei, osa on ainakin osin säädettäviä, mutta silti. Me jätettiin edelliseen verhotangot, vaikka olikin meidän hankkimia, uudessa ihan erimalliset ikkunat. Ja eri määrä samassa tilassa, värit ja mallit olisi menneet tosi hassusti, jos olisi vanhoja ruvettu sovittamaan uuteen kotiin.

No, kukin tavallaan. Verhotangoista ei mene konkurssiin. Harva edes pitää edellisen asukkaan verhotangoista, mutta ärsyttävintä on ruveta niitä heti kiireessä hankkimaan ja asentamaan. Edelliseen kotiin hankittiin uudet, kun sitä edellisen asukkaan oli jotain antiikkimallia. Haluttiin modernimmat. Mutta vaihdettiin vasta kun oli asetuttu taloon, ei ollut ekan tai tokan viikon hommia.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.1.26 16:30:43

Vanhemmissa asunnoissa ei ole koskaan ollutkaan muuta kuin lamppukynkennät "sokeripalalla" ei siis niitä joihin voi laittaa töpselin.nTaloyhtiön palovarottimet tuli pakollisiksi vasta tänä vuonna, siihen asti useimmiten olleet asukkaan omia. Verhotangotkaan ei yleisesti ottaen kuulu asuntoon. Jotkut verhokiskit kyllä, mutta tangot usein omia

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.1.26 16:33:30

"Täältä on viety palovaroittimet (taloyhtiön asentamat), kattolamppujen pistorasiat (johdot vaan roikkuu) ja verhotangot kannattimineen."

Minulla sokerinpalat ja pistorasiat on kiinni lampuissa. Ja verhotangot olen itse ostanut joten nekin olisin ottanut mukaan. Palovaroittimen jättäisin ostajalle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.1.26 16:48:49

Kiinteät kalusteet on käytännössä ne, mitä asunnossa rakentajien jäljiltäkin olisi, eli seinään rakennetut kaapistot, vesikalusteet jne. Kattoon ruuvatut verhokiskot ovat kiinteät, mutta itse laitetut verhotangot eivät ole. Kaihtimista pitää sopia erikseen, ne kun voivat olla kummin vain. Katossa ei tosiaan välttämättä ole pistorasioita koskaan ollutkaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.1.26 16:57:21

"sokerinpalat ja pistorasiat on kiinni lampuissa."

Tiedätkö mikä on kattopistorasia? Ei se voi olla VALAISIMESSA kiinni.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.1.26 17:09:55

Pistorasia on siellä katossa, ei valaisimessa kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.