Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En jaksa enää katsoa sarjoja enkä leffoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.26 19:27:37

Kun olin lapsi ja nuori, en muuta vapaa-ajalla tehnytkään kuin tuijotin elokuvia.

Jaksoin katsoa niitä aina ja vaikka minkälaisia, vuokrasin leffoja kirjastosta sekä makuunista ja filmtownista, niitä vaihdeltiin kaverien kanssa ja ostettiin.

Minulla oli kirjakin johon kirjoittelin itselleni arvosteluja parhaista ja viihdyttävämmistä.

Mikä on kun nykyään leffojen katselu on yhtä tervanjuontia? En millään jaksa olla paikallani tuntikausia ja toljottaa ruutua. Usein sitä moni elokuva myös alkaa ärsyttää, juoni tuntuu tyhmältä, siinä näkee aukkoja tai huomaa että naiset kuvataan 90% tapauksista male gaze:n kautta. Alkaa jalka vispata, katse harhailla ja tulee mieli vaikka lähteä pesemään pyykkiä tai tiskaamaan mielummin... Vaikka kuinka olisi joku harkiten valittu ja suositeltu leffa.

Sarjoja joskus jaksaa katsoa paremmin, ne ovat tiivistetympiä ja ihan kaikissa ei ole niin pitkäveteiset juonet mutta en nytkään varmaan puoleen vuoteen ole yhtään katsonut.

En ole pilannut keskittymistäni somella, kirjojen lukeminen onnistuu yhä ja niihin jaksan kyllä uppoutua.

Harmi kun nyt olisi maailmanhistorian paras hetki uppoutua ties mihin leffamaailmaan suoratoistojen kautta mutta kun ei huvita.

Mites teillä?

Re: En jaksa enää katsoa sarjoja enkä leffoja

Lähettäjä: Tällee mulla 
Päivämäärä:   11.1.26 19:31:02

Itse mielelläni katselisin, mutta kun en ehdi.

Tuota olen kyllä myös miettinyt että montahan oikeasti hyvää sarjaa/leffaa olisi nähtävänä kun joka paikassa ärsyttää mainitsemasi samat asiat.

Päivämäärä:   11.1.26 19:31:14

aikansa kutakin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.1.26 19:32:51

Okei vassari.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   11.1.26 19:34:31

Samanlaisia ajatuksia, katselin myös ennen paljon enemmän leffoja sekä sarjoja. Nykyään huomaan liikaa epäkohtia, ärsyttää myös se miten naiset kuvataan. No, eihän se yllätä kun kyseessä amerikkalainen tuotanto.

Päivämäärä:   11.1.26 19:40:13

En ole koskaan jaksanut katsoa elokuvia, keskittymiskyky ei riitä. Sarjoista tykkään, niitä voi seurata enemmän ohimennen kun hahmot ovat jo tuttuja.

Lähettäjä: Anonyme 
Päivämäärä:   11.1.26 19:52:34

Itse olen pohtinut olisiko osa ongelmaa juuri se, että kaikki on siinä nokan edessä ihan vain napin painalluksella?
Sarjojakin voi katsoa vaikka kuinka monta kautta kerralla, jos vain aikaa on.

Ennen joutui näkemään vähän vaivaa ja ihan vain odottamaan...

Jaksan kyllä katsoa, jos vain joskus saan valittua leffan tai sarjan, jota katsoa.

Päivämäärä:   11.1.26 19:55:55

Mun on tosi vaikee alottaa uusia sarjoja, kevyet 20min hömppäsarjat on helpompia. Mutta yleensä päädyn katsomaan samoja uudelleen :D Sitten kun saa aikaseksi alottaa uutta, on monasti ollut tosi hyviäkin. En jaksa edes olla tietokoneella, selaan puhelinta sängyssä...

Lähettäjä: Gyl 
Päivämäärä:   11.1.26 20:01:20

Ei mikään ihme kun 95% telkkarin sarjoista on pelkkää paskaa.
BBC:ltä tulee vielä hyviä sarjoja, jotkut pohjoismaalaiset ja italialaiset on kivoja.
Leffoista ehkä 5% katsottavia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.1.26 20:04:38

En mäkään uusia jaksa katsoa. Niitä vanhoja, joita nuorena katsoin, voin katsoa uudelleen ja uudelleen. Liekö leffojen laatu muuttunut.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   11.1.26 20:20:06

Sitä nää puhelimet tekee.

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   11.1.26 20:31:19

Eivät enää tee laadukksita ohjelmia. Täyttä paskaa kaikki. En minäkään jaksa, olen väsynyt,kyllästynyt kaikkeen. Menisinkö nukkumaan jo.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   11.1.26 21:10:05

En ole ikinä tykännyt kauheasti katsoa leffoja tai sarjoja. Nuorempana luin paljon. Nykyään on lapset. Hevosia olen harrastanut 7-vuotiaasta lähtien, joten ei oikein ole aikaa ruuduille.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.1.26 21:29:55

Vähän sama vika. Ana kun meinaa jotain sarjaa/elokuvaa katsoa televisiosta, niin melkein aina jossain vaiheessa havahtuu siihen että oonkin jäänyt selaamaan puhelinta kesken kaiken. Yleensä mainoskatkolla ottanut puhelimen käteen ja sitten oonkin unohtanut että oli tarkoitus televisiota katsoa. Mä voin helposti monta tuntia putkeen selata fasessa videoita, että mulla ainakin on varmasti puhelin tehnyt sen että ei jaksa televisioon keskittyä. Televisio aina auki taustalla kun kotona oon vaikka en sitä katsoisikaan. Pitää olla jotain taustahälyä. Kirjaa voin kyllä lukea edelleen monta tuntia putkeen kun vauhtiin pääsee.

Päivämäärä:   11.1.26 22:21:57

En myöskään jaksa katsoa mitään uusia tuotantoja, niistä ani harva on oikeasti hyvä. Ainoastaan jokunen eurooppalaissarja on ollut hyvä. Sarjojenkin tuotantokaudet kutistuneet muutamaan jaksoon, "hyvinä aikoina" niitä oli parinkymmenen kieppeillä. Vanhassa vara parempi...

Lähettäjä: Kcff 
Päivämäärä:   11.1.26 22:31:14

Oisko se siinä että ne on niin nähty jo tuossa iässä.
Mulla sama, leffaan ei oikein enää riitä keskittyminen, hyviin sarjoihin kyllä.

Lähettäjä: Nalle 
Päivämäärä:   11.1.26 22:44:26

Kannattaa katsoa vanhoja elokuvia ja kauhua. Varsinkin ennen Hays codea tehdyt oli ihan erilaisia, anarkistisempia.

Kauhussa taas annetaan naisillekin välillä vähän erilaista roolia.

Lisäksi kannattaa tarkistaa kuka on käsikirjoittaja, kuka ohjaa. Valitkaa naistekijöiden elokuvia, jos vartalon nuolenta ja tissivaot tylsistyttää.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   11.1.26 22:50:32

Minä siirryin aasialaisiin, ei ole ongelmaa enää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.1.26 03:50:37

Mainoskatkotkin ovat välillä niin pitkiä, että ehtii unohtaa katsovansa jotakin ja sen olevan vielä kesken.

Lähettäjä: Onhksf 
Päivämäärä:   12.1.26 05:58:30

Se on nykyihmiseltä, siis niiltä jotka ovat omasta tahdostaan liimanneet sen kännykkänsä naamaansa kiinni, vähän liikaa vaadittu, että jaksaa yli 15 sekuntia keskittyä mihinkään.

Päivämäärä:   12.1.26 06:34:49

" naiset kuvataan 90% tapauksista male gaze:n kautta"

Ei hemmetti;)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.1.26 06:40:22

Puhelimesta johtuu. Itse pidin sometaukoa joulun ja katsoin leffoja ja sarjoja enemmän kuin koko viime vuotena. Aina yleensä alan katsoa jotain ja sit alan googletella kaikkkea mahdollista leffaan liittyen, pistän pauselle ja sometan välissä jne. Ja lopulta juoni jää vaisuksi kun sen katkoo osiin. Ennen oli pakko katsoa alusta loppuun, niin vähän huonompikin leffa oli elämys. Väitän että areena on pullolllaan hyviä sarjoja ja leffoja

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.1.26 06:41:03

Nykyään onneks ainaki yle areenassa vähentynyt male gaze

Lähettäjä: Elämänkoulu. 
Päivämäärä:   12.1.26 06:50:26

Oikeastaan järkevät ohjelmat juurikin areenassa. Enään en juurikaan katso telkkaria.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.1.26 07:11:22

Itsellä ainakin ylitarjonta helposti vie fiiliksen. Nytkin viikonloppuna ostettiin herkut, laitettiin puhelimet kiinni ja aateltiin et pidetään leffailta ihan keskenään miehen kanssa. Eka leffa oli tiedossa ja se olikin hyvä. Toista leffaa kun alettiin ettimään, puolen tunnin jälkeen uupui siihen kaikkeen turhaan, laaduttomaan sisältöön jota selattiin.

En ymmärrä miten suoratoistopalveluissa voi olla niin paljon jopa 3-4 imdb-pisteen laatuisia leffoja.
Samanlaisia leffoja, tylsillä juonilla suolletaan pihalle sitä tahtia että ne hyvätkin jää jalkoihin.
Ja se kiroilun määrä... Näyttelijöiden lahjoista puhumattakaan. Huoh.

Itselle on ainakin ennen ollut ihan spessuhetkiä etsiä ja valmistautua leffailtoihin. Mut vaan puutuu, ellei ole etsinyt leffoja jo valmiiksi. Ja monesti ollaankin päädytty katsomaan aina uudestaan jo nähnyjä hyväksi todettuja teoksia.

Lähettäjä: Harvoin hyviä 
Päivämäärä:   12.1.26 07:44:29

Eilen ois kutoselta tullut hyvä leffa *Seitsemän*
Mulla on se vaikeus etten jaksa enää valvoa noin myöhään kun joskus harvoin joku katsottava tulis.

Päivämäärä:   12.1.26 08:07:15

En jaksa myöskään enää katsoa leffoja tai sarjoja. Elokuvien ja sarjojen maailma on niin miehinen, johon olen kyllästynyt. Lisäksi en jaksa enää yhtään hollywood-leffaa. Vaihtelu virkistäisi, tosin jenkkien ulkopuolelta tulee suhteessa aika vähän katsottavaaa.

Luen sitten viihteeksi ja ajankuluksi. Mies katsoo leffoja ja minä uppoudun kirjoihini. Ihan mukavaa yhdessäoloa sekin.

Päivämäärä:   12.1.26 08:14:11

Just mietin tänä aamuna, etten edes muista milloin olen viimeksi katsonut elokuvan alusta loppuun. En vaan jaksa niin pitkää pätkää. On muutakin tekemistä. Elokuvateatterissa käynyt viimeksi yli 10v sitten.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   12.1.26 08:52:46

Hyvin jaksaa katsoa. Hillittömät aukot juonessa ärsyttää välillä, mutta toisaalta niitä ymmärtääkin, kun itse kirjoittaa ja tietää, että kaikkien aukkojen tilkitseminen on todella vaikeaa. Tai toisaalta välillä haluaisi, että juoni menisi toisin, mutta siitäkin pääsee yli.

Viimeksi katsoin Stranger Thingsin ja vaikka jaksot olivat 1h ++ niin helposti oli liimattuna kiinni ruutuun koko sen ajan. Ei tarvinnut naposteltavaa eikä puhelinta eikä mitään muutakaan. Hyvin jaksaa myös elokuvan (etenkin teattereissa).

On paljon hyviä elokuvia ja sarjoja, mutta toki jos tekee kaikesta ongelman tai ei uskalla katsoa oman "mukavuusalueen" ulkopuolelta uudenlaista sisältöä niin se on voi voi.

Luen myös paljon kirjoja eli en ole vain ruudun orja. Ja käyn teatterissa. Ja kaikkeen jaksaa keskittyä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.