Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkälainen paikka on Sastamala?

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   11.1.26 17:36:10

Otsikossa kysymys. Kaikki kiinnostaa ja nimenomaan oikeita kokemuksia. Työmahdollisuudet, asunto mikä olisi hyvä alue? Minkälaisia hevospiirejä on? Mitä muuta siellä voi harrastaa?

Re: Minkälainen paikka on Sastamala?

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   11.1.26 19:19:44

Kyllä siellä jonkin verran on hevosia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.1.26 19:24:30

Vammanen paikka.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.26 19:29:13

Entinen kt-talli taitaa olla sillä suunnalla. Nykyään nimellä Helmeri riding (?). Olin itse töissä Sastamalassa noin 10v sitten. Sastamala on kuollut pikku kylä. Ei siellä oikeastaan ole mitään ja matka Tampereelle ja Poriin on pitkä varsinkin talvella.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   11.1.26 19:46:26

Sastamala on laaja alue kun siihen nmeen liitettiin monta kuntaa, Vammala tautaa olka suurin,

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   11.1.26 19:50:38

Matka Tampereelle ei Sastamalan keskustasta ole mikään mahdoton, hyvällä kelillä 40 minuuttia. Itse käyn siellä töissä ja varsin vireältä paikalta vaikuttaa.

Päivämäärä:   11.1.26 20:57:47

Taitaa monet käydä Tampereella töissä sieltä. Asuminen paljon halvempaa.

Päivämäärä:   11.1.26 20:58:54

Kotovuoren tila yksi uusi hevospaikka siellä

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   11.1.26 21:05:45

Miksi pienistä paikkakunnista puhutaan usein negatiiviseen sävyyn? Itse ainakin ihan mielelläni asun pienemmällä paikkakunnalla (15 000 asukasta täällä). Ei kaikki halua asua kaupungissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.1.26 21:22:58

Nuorempana tuli asuttua jonkun aikaa. Missään muualla en ole törmännyt niin kuspäisiin ihmisiin kuin siellä.

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   11.1.26 22:58:35

Sopivan kokoinen rauhallinen, kaunis kaupunki, jossa kaikki tarpeelliset palvelut.
Ihan mukavia ihmisiä itse olen tavannut, kun nyt täällä olen viitisen vuotta asunut. Eiköhän se oma suhtautuminen ihmisiin ja asioihin yleensäkin vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan.
Hevosia ja talleja löytyy kyllä ja muutakin harrastustoimintaa.

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   11.1.26 23:49:24

Jos on persuihin kallellaan ja muutenkin junthahtava, pikkukaupunki onkin varmaan ihan sopiva asuinpaikka. Monesti sellaisessa kaikki syntyperäiset ovatkin sukua keskenään.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   12.1.26 05:13:27

Taas haukutaan pienehköä paikkakuntaa, en tiedä miksi. Itse olen asunut täällä reilut 3 vuotta ja tykkään todella paljon. Vaikka asuisi maalla, niin keskustaan on matkaa vain 15 minuuttia. Itse asun keskustassa nyt ja ihanaa kun kaikki on lähellä kävelyetäisyydellä - Terveystalo, kampaamot, kaupat, kuntosalit, MAHTAVAT LENKKEILYPAIKAT mihin tahansa suunnistaakin jne. Keskustan vieressä on vettä molemmilla puolilla.

On tapahtumia ja kahviloita, paljon myös lapsiperheitä. Löytyy isoja kodinkoneliikkeitä, iso Cittari, Prisma, Tokmanni, Puuilo, Musti ja Mirri... näitä ei välttämättä pienemmässä kaupungissa ole kaikkia parin kilometrin säteellä toisistaan. =)

Itse olen kohdannut täällä vain ystävällisiä ihmisiä. Ehkä se on siitäkin kiinni miten muita kohtelee... Viitateen ''kusipäisiin ihmisiin'' joista joku kirjoitti ylempänä.

Hevosjutuista en tiedä mitään. En seuraa paikkakunnan työmarkkinoita aktiivisesti, en osaa sanoa niistä mitää. Itsellä vakituinen työ.

En tiennyt Sastamalasta ''mitään'' ennen kuin muutin tänne, nykyään rakastan tätä kaupunkia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.1.26 05:36:13

"Eiköhän se oma suhtautuminen ihmisiin ja asioihin yleensäkin vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan."
Kummasti muualla on ollut paljon mukavampaa asukaskuntaa.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   12.1.26 09:01:31

"Kummasti muualla on ollut paljon mukavampaa asukaskuntaa."

Kerroit asuneesi siellä nuorempana. Eli ilmeisesti vuosikausia sitten? Tuliko mieleen että kaupungin ihmiset eivät pysy aina samoina, muuttoliikettä tapahtuu kumpaankin suuntaan?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   12.1.26 09:05:32

https://soundcloud.com/kristo-kaljur-135340846/mait-maltis-valss-nimega

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.