Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä liikkeestä huonekalut

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   11.1.26 12:35:27

Olen eroamassa ja suurin osa asunnon kalusteista on miehen ostamia joten saavat jäädä. Nyt siis omaan tulevaan kotiin pitäisi ostaa ainakin mattoja, jenkkisänky, keittiönpöytä, tv-taso ja sohva. Mitään kovin kalliita en hanki. Onko suosituksia liikkeistä? Maskussa on ainakin sopivia hintatasoltaan ja omaan silmään sopivia ja tilaan siis verkosta ja kotiinkuljetuksella.

Re: Mistä liikkeestä huonekalut

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.1.26 12:49:07

Rahasta ei ilmeisesti ole pulaa?

Itse vastaavassa tilanteessa ostin Torista ja Facebookin roskalavojen tms kautta. Matot kirppikseltä.

Varmaan kattelisin missä on eniten omaan silmään osuvia kalustesarjoja niin olisi sitten yhteensopivaa kerralla.

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   11.1.26 12:58:30

Uutena ostan mutta en esim tonneja maksa sohvasta tai sängystä tai se 1 tonni on maksimi/tuote.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.1.26 13:19:47

Maskussa on ollut aika hyvä hinta-laatusuhde. Samoin Askosta voi tehdä tarjouksista ihan järkeviä löytöjä. Samassa hintaluokassa pyörii myös Veke, jolla on yllättävän kivaa tavaraa, jos vaan sellainen genre omaan sisustusmakuun sopii.

Mattoja olen useimmiten tullut hankkineeksi Sotkasta, siellä on hyviä tarjouksia välillä ja valikoimakin ihan riittävä perustuotteissa. Ihan kivoja mattoja on ollut myös tuolla edellä mainitulla Vekellä.

Ja täytyy myös mainita, että Ikeaakaan ei välttämättä kannata kokonaan unohtaa. Siellä on muutamia täyspuisia kalusteita, jotka ovat ihan kelvollisia. Ikean kanssa kyllä joutuu tekemään paljon tiedonhankintaa ja lukemaan arvosteluita netistä, että mikään helppo ostopaikka se ei ole.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.1.26 14:11:52

Sohvaa ja säbkyä katsoisin Isku, Asko, Veke.
Ruokapöytää ja tv-tasoa Pohjanmaan kaluste.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.1.26 14:12:40

Lähettäjä* 

Päivämäärä11.1.26 14:11:52

Sohvaa ja sänkyä katsoisin Isku, Asko, Veke.
Ruokapöytää ja tv-tasoa Pohjanmaan kaluste.
Rustassa on hyvä valikoima mattoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.1.26 14:22:09

Ikea

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   11.1.26 15:23:56

Paras hinta-laatusuhde on yleensä netin jälleenmyyntipalstoilla. Me on taidettu uuteen kotiin hankkia eniten huonekaluja nyt jonkun tavararahaksi.fi-sivuston kautta. Jotain sohvapöytää, kukkapöytää ymv. kovaa ja helposti puhdistettavaa huonekalua on ihan helppo ostaa käytettynä. Sänky ymv. tietty sitten uutena, mutta meillä tuollaiset muutti mukana.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   11.1.26 15:34:56

Ap kertoo, että Maskussa on sopiva hintataso ja seuraava kommentoi "Rahasta ei ilmeisesti ole pulaa"? Rahasta ei pulaa kun ostaa Maskusta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.1.26 16:11:46

Häh, ihan kohtuullisen kokoinen kansanosa ei ole koskaan hankkinut ruokapöytää, sänkyä tai sohvaa uutena, saatikka molempia yhtä aikaa ja päälle vielä uudet matot ja muut huonekalut.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   11.1.26 16:25:02

Just muutin yksiöön.
Hankin edulliset kalusteet Askosta ja Sotkasta.
Yhden tason alesta Vekestä. Pöytä tuli Torista käytettynä.
Alet kannattaa tsekata ja vertailla, näin säästää mukavasti.
Huom. Askon sänkyrungot puusta, ei lastulevystä niin kuin joillakin...

Lähettäjä: fke 
Päivämäärä:   11.1.26 19:26:56

Minä selasin ja vertailin vaihtoehtoja ja ostin huonekaluja useammasta paikasta.

Runkopatjasänky Sotkasta, vaahtomuovipatja siihen päälle Jyskistä, sijauspatjaa pohdin, hankinko sen sotkasta (profiloitu vaahtomuovi) vai tempurilta, mutta hinnan vuoksi päädyin vaahtomuoviin sotkasta, kun olin siihen aiemminkin tykästynyt.

Matot VM carpetin, kävin katsomassa vaihtoehtoja Iskussa vai Vepsäläisellä, eteisen ja kodarin kuramatot rullatavarana bauhausista, sohvista toinen Iskusta ja toinen Hakolalta. Ruokapöytä (pienempi) oli minun vanha, isomman ostin Pohjanmaan kalusteelta (kävin katsomassa sitä Askossa), työpöytä Ikeasta, jne.

Muutin siis kerrostalosta yksin OK-taloon ja jotkut kalusteet tuli mukana ja jotain laitoin uusiksi.

Mutta selasin vaihtoehtoja, hyödynsin tarjouksia, en kiirehtinyt vaan vertailin ajan kanssa ja odotin tarjouksia ja ostin eri asioita eri paikoista.

Lähettäjä: Ettämitä 
Päivämäärä:   11.1.26 20:07:14

"ihan kohtuullisen kokoinen kansanosa ei ole koskaan hankkinut ruokapöytää, sänkyä tai sohvaa uutena"

Siis olet sitä mieltä, että iso osa kansasta ei ole KOSKAAN hankkinut esim. ruokapöytää, sänkyä tai sohvaa uutena edes jostakin Ikeasta tai Sotkasta? Kai kuitenkin ymmärrät, että suurin osa työikäisistä on (ja eläkeläisistä on ollut) ihan töissä palkansaajina tai yrittäjinä? Työttömiä on kuitenkin "vain" 10%.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.1.26 20:14:21

Oman ruokapöydän ostin Iskusta, on Pohjanmaan kalusteen. Sohva myös Iskusta, on ollut pari vuotta ha on tosi ihana. Sänky on kaverilta ja on vähän kova, pitäisi ostaa uusi, eli en osaa siinä neuvoa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   11.1.26 21:12:39

"ihan kohtuullisen kokoinen kansanosa ei ole koskaan hankkinut ruokapöytää, sänkyä tai sohvaa uutena"

- Pöytiä nyt on käytettynä paljon ja sohviakin liikkuu jonkin verran, mutta sänkypuolella runkopatjat ja jenkkisängyt on olleet niin pitkään niin muodissa, että aika harvassa taitaa olla ne, jotka ei koskaan olisi ostaneet uutta sänkyä. Käytetyn patjan hankinta on kuitenkin siinä määrin ällöä ja käyttökelposessa kunnossa olevia harvemmin on menossa kellään vaihtoon, vaan hävitetään vasta oikeasti loppuun käytettynä, että eiköhän suurin osa ole rahatilanteen suinkin salliessa ostanut ihan uutena.

" Kai kuitenkin ymmärrät, että suurin osa työikäisistä on (ja eläkeläisistä on ollut) ihan töissä palkansaajina tai yrittäjinä? Työttömiä on kuitenkin "vain" 10%."

-Tulotasolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa haluaako ostaa uutta vai antiikkia ;) Ei käytettyä tavaraa osteta ainoastaan kustannussyistä, vaan usein myös siksi että saa sellaisia ominaisuuksia, joita uudistuotannossa ei ole tarjolla. Ja lisäksi on sitten ideologisista syistä käytettynä ostajia, joille vissiin kelpaa ne kuppaiset runkopatjakin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.1.26 21:15:30

Tärkein ensin eli matot!!!

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   11.1.26 21:54:17

Ekana, älä osta yhtään mitään sillä normaalilla hinnalla mitä näet masku/asko/sotka/jysk osastolla. Tavaroiden oikea hinta on se ale hinta ja tuotteet kiertää tasaisesti alennukseen. Eli jos ei oo sillä viikolla alessa, niin parin viikon sisään on.

Sohvan ja sängyn kävisin kyllä liikkeessä kokeilemassa, se tuntuma niissä on niin tärkeä. Lähtisin siis kiertelemään liikkeitä mitä vaan läheltä löytyy. Niin ja ikeasta saa kans ihan kivaa tavaraa, eikä oo näitä ale huijauksia

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.1.26 22:00:23

Joo sotkasta ja maskusta kannattaa ostaa sillä ale-hinnalla tai odotella niitä alennuksia.
Meidän sohva on sotkasta ja maksettiin siitä n. 600€. Normihinta muka 1700€ vai peräti enemmänkin, ei todellakaan ole sen hintaluokan sohva. Mainostettiin jonain hurjana alena.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   11.1.26 22:14:46

"Käytetyn patjan hankinta on kuitenkin siinä määrin ällöä"

OT, mutta minua aina huvittaa kun monet intoilee "ihanasta hotelliviikonlopusta" ja "ihanasta hotellisängystä" kun kuitenkin samat ihmiset ei missään tapauksessa ostaisi kirpparilta käytettyä sänkyä, hyiolkoon, ties mitä eritteitä siinä on ja hikoiltu ainakin. Hotelli on kuitenkin ihanaa luksusta kun siinä sängyssähän ei olekaan kuin sadat tai tuhannet ihmiset nukkuneet hikoilemassa ja tehneet ties mitä eritepitoista. Kyllä, lakanat sun muut on aina pesty, mutta peitot, tyynyt, petarit ja patjat ei. Mutta ei ole ällöä vaan parinsadan arvoista luksusta :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.26 22:15:53

Ettämitä: Työelämää takana 30 vuotta enkä ole koskaan ostanut uutta ruokapöytää tai sohvaa. Sängyn olen kerran ostanut uutena. Uutena vain tekstiilejä ja pienempää tavaraa.

Lähettäjä: lttll 
Päivämäärä:   12.1.26 00:18:35

heh:
Totta tuokin. Mutta hotelleissa lakanat saatetaan vaihtaa joka yön jälkeen, jos niissä yöpyy vain yhden yön. Arjessahan moni vaihtaa lakanat aika harvoin vaikka hikoilee kuin sika, täälläkin moni sanonut vaihtavansa lakanat vain kerran kuukaudessa ja kerran viikossa lakanoita vaihtavia haukutaan hulluiksi.

Hotellien sängyt on myös laadukkaita ja kestää käyttöä, toisin kuin se halvin jenkkisänky jonka ihmiset kotiinsa yleensä ostavat. Hotelleista myös laitetaan petarit pesuun useammin kuin mitä ihmiset kotonaan petareita putsaavat. Jotkuthan eivät putsaa petariaan ikinä, vaikka se olisi käytössä 20 vuotta. Se hotelli jossa minä työskentelin, meni kaikki petarit pesuun kahdesti vuodessa ja tarvittaessa yksittäisiä vaihdettiin vaikka joka petauksen yhteydessä.

En koskaan hankkisi käytettyä patjaa, ja käytettyyn runkopatjaankin vaihtaisin vähintään petarin.

Olen todella tarkka sänkyni ja muutenkin kotini puhtaudesta. En rakasta siivoamista, joten koetan välttää sotkua. Suojaan tyynyt ja sijauspatjan hyvin, tyynyjen päällä on 3-4 tyynyliinaa ja sijauspatjan päällä muotoonommeltu lakana ja pussilakana ja muotoonommeltu lakana. Alin m.o. lakana suojaa valkoista sijauspatjaa, pussilakana ja päällimmäinen m.o. lakana vaihtuu viikon välein kun vaihdan lakanat. Peittojen päällä on kaksi pussilakanaa, joten peitotkaan ei sotkeudu kovin pahasti. Enkä minä edes hikoile nukkuessani niin, että sitä huomaisin, joten en todellakaan herää lammikosta.

Tekstiilipesurilla vedän välillä sohvaa läpi, sijauspatjaa ja sen alla olevaa vaahtomuovipatjaa harvemmin, kun eihän ne sotkeennukaan, kun on molemmat suojattu m.o. lakanoilla.

Mutta ihmiset ovat yleensä niin ällöttäviä ja sotkuisia, että tuntuu, etten halua heitä luokseni kylään. Jotkut kavereistakin on olleet todella haisevia. En ole sitä tiennyt, kun olen tavannut heitä jossain muualla, mutta kun ovatkin tulleet kotiini käymään, niin hyhhyh.

En todellakaan ottaisi kenentä tahansa käytettyä sohvaa. Mutta omistani pidän niin hyvää huolta, että ne kyllä uskaltaisi antaa eteenpäin. Minä siis pesen tekstiilipesurilla pesuaineveden jälkeen myös huuhtelukierroksen pelkällä vedellä. Olen ihmisten tavoista lukenut, että yleensä vedetään pelkällä pesuaineella eikä huuhdella vedellä ollenkaan. Yööök. Eikä ihmiset viitsi edes imuroida sohvaa koskaan, joten yöööök.

Olen siis myös työskennellyt hotellissa, joten tiedän kyllä, miten niitä putsataan ja pestään. Enemmän minä ihmettelen niitä, jotka sotkevat hotellissa kuin porsastelsiivat elämänsä viimeistä päivää.

Hotellien peitot ja tyynyt myös kestävät pesua ja niitäkin pestään useammin kuin mitä ihmiset kotonaan niitä pyykkäävät. Minulla on kotonani hotellityynyt, joten tiedän kyllä, millaisia ne on. Ja tosiaan on ihanat, kaveritkin kehuu, kun samanlaiset on vierastyynyinäkin.

Lähettäjä: pp6p 
Päivämäärä:   12.1.26 00:21:55

Tuo on kyllä hyvä vinkki, että selaa ja odota tarjouksia. Esim.
Patja 700 e, tarjouksessa 280 e.
Sijauspatja 249 e, tarjouksessa 149 e.
Sohva normaalisti 800 e, tarjouksessa 200 e.

Usein on myös kampanjoita, että "kotiinkuljetus ilmaiseksi", joten siitäkään ei välttämättä tarvitse maksaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 00:24:36

Ikean laatu on parempi kuin Maskun, Asko taas h**vetin kallis.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.