|
Lähettäjä: lttll
Päivämäärä: 12.1.26 00:18:35
heh:
Totta tuokin. Mutta hotelleissa lakanat saatetaan vaihtaa joka yön jälkeen, jos niissä yöpyy vain yhden yön. Arjessahan moni vaihtaa lakanat aika harvoin vaikka hikoilee kuin sika, täälläkin moni sanonut vaihtavansa lakanat vain kerran kuukaudessa ja kerran viikossa lakanoita vaihtavia haukutaan hulluiksi.
Hotellien sängyt on myös laadukkaita ja kestää käyttöä, toisin kuin se halvin jenkkisänky jonka ihmiset kotiinsa yleensä ostavat. Hotelleista myös laitetaan petarit pesuun useammin kuin mitä ihmiset kotonaan petareita putsaavat. Jotkuthan eivät putsaa petariaan ikinä, vaikka se olisi käytössä 20 vuotta. Se hotelli jossa minä työskentelin, meni kaikki petarit pesuun kahdesti vuodessa ja tarvittaessa yksittäisiä vaihdettiin vaikka joka petauksen yhteydessä.
En koskaan hankkisi käytettyä patjaa, ja käytettyyn runkopatjaankin vaihtaisin vähintään petarin.
Olen todella tarkka sänkyni ja muutenkin kotini puhtaudesta. En rakasta siivoamista, joten koetan välttää sotkua. Suojaan tyynyt ja sijauspatjan hyvin, tyynyjen päällä on 3-4 tyynyliinaa ja sijauspatjan päällä muotoonommeltu lakana ja pussilakana ja muotoonommeltu lakana. Alin m.o. lakana suojaa valkoista sijauspatjaa, pussilakana ja päällimmäinen m.o. lakana vaihtuu viikon välein kun vaihdan lakanat. Peittojen päällä on kaksi pussilakanaa, joten peitotkaan ei sotkeudu kovin pahasti. Enkä minä edes hikoile nukkuessani niin, että sitä huomaisin, joten en todellakaan herää lammikosta.
Tekstiilipesurilla vedän välillä sohvaa läpi, sijauspatjaa ja sen alla olevaa vaahtomuovipatjaa harvemmin, kun eihän ne sotkeennukaan, kun on molemmat suojattu m.o. lakanoilla.
Mutta ihmiset ovat yleensä niin ällöttäviä ja sotkuisia, että tuntuu, etten halua heitä luokseni kylään. Jotkut kavereistakin on olleet todella haisevia. En ole sitä tiennyt, kun olen tavannut heitä jossain muualla, mutta kun ovatkin tulleet kotiini käymään, niin hyhhyh.
En todellakaan ottaisi kenentä tahansa käytettyä sohvaa. Mutta omistani pidän niin hyvää huolta, että ne kyllä uskaltaisi antaa eteenpäin. Minä siis pesen tekstiilipesurilla pesuaineveden jälkeen myös huuhtelukierroksen pelkällä vedellä. Olen ihmisten tavoista lukenut, että yleensä vedetään pelkällä pesuaineella eikä huuhdella vedellä ollenkaan. Yööök. Eikä ihmiset viitsi edes imuroida sohvaa koskaan, joten yöööök.
Olen siis myös työskennellyt hotellissa, joten tiedän kyllä, miten niitä putsataan ja pestään. Enemmän minä ihmettelen niitä, jotka sotkevat hotellissa kuin porsastelsiivat elämänsä viimeistä päivää.
Hotellien peitot ja tyynyt myös kestävät pesua ja niitäkin pestään useammin kuin mitä ihmiset kotonaan niitä pyykkäävät. Minulla on kotonani hotellityynyt, joten tiedän kyllä, millaisia ne on. Ja tosiaan on ihanat, kaveritkin kehuu, kun samanlaiset on vierastyynyinäkin.
|