Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saarion soutu 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.26 23:50:49

Toivon todella että selviää tuolta hengissä.
Kyllä mä pystyn ymmärtämään sen että miksi tuollaista haluaa lähteä tekemään. Mutta en kyllä osaa arvostaa enkä pitää sankarillisena. Tai ehkä jos kaiken näkyvyyden ja resurssit saatuaan vaikka edes mainitsisi esimerkiksi että hei, tiedättekö muuten että parituhatta ihmistä hukkuu Välimerellä vuosittain kun yrittävät etsiä parempaa elämää, kaikki vaihtoehdot ovat huonoja ja turvallisia reittejä ei ole. Eikä pelastajia saati medioita kiinnosta yhtään.
No, jokatapauksessa, toivottavasti pääsee Saario hengissä kotiin.

Re: Saarion soutu 2

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   11.1.26 00:07:03

Samaa toivon minä, ettei intohimoinen harrastus koidu kohtaloksi. Hänellä kaunis elämä ja luonto. Voi kun selviäis hengissä.

Lähettäjä: Nipi 
Päivämäärä:   11.1.26 06:40:13

Hienoa.
Taitavat merenkulkijat sai Jarin pelastettua.
Hyvähyvä!

Päivämäärä:   11.1.26 15:48:05

Thank you, Lord🙏 Kiitos Herralle että lopputulos oli näin hyvä. Mies on rohkea, rohkeudelle olisi varmasti käyttöä ihan täällä kotimaan haasteissa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.1.26 15:57:55

En ymmärrä tähän liittyvää turhaa arvostelua ja negatiivisuutta. Tekevälle sattuu. Sellaista on elämä.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   11.1.26 16:24:43

Miksi ihmeessä soutaja pyytelee anteeksi?
Ei kai luonnonvoimille mitään voi. Varmasti hän on etukäteen tiennyt, millainen reissu oli tulossa ja mitä tahansa saattaa sattua.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   11.1.26 16:27:23

Miksi näitä edes pelastellaan? Vuorikiipeilijät ja nämä soutelijat, aivan liiallisia riskejä ottavat täysin turhan vuoksi ja sitten jonkun muun pitää käydä onkimassa talteen.

Lähettäjä: Pipo 
Päivämäärä:   11.1.26 16:54:24

Sitähän sä voit miettiä siellä pakanhajuisessa yksiössäsi.

Päivämäärä:   11.1.26 17:04:51

Ihan on raikas ilma täällä mun okt:ssa.

Ja kyllä, nyt kun tästä heeposta on taas uutisoitu niin todellakin oon miettinyt että miksi näitä edes pelastellaan kun itse omasta tahdostaan hakeutuvat vaikeisiin olosuhteisiin.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.1.26 17:08:55

Onko sinulla kaikki hyvin?!

Lähettäjä: Pipo 
Päivämäärä:   11.1.26 17:11:42

Suurin riski minkä "ja" elämässään ottaa on kävely villasukilla laattalattialla ;))

Lähettäjä: lke 
Päivämäärä:   11.1.26 17:20:53

En minäkään ihan ymärrä, miksi jotkut lähtevät yksin johonkin vaaralliseen ja sitten itkevät, kun heitä pitäisi tulla pelastamaan ja auttamaan.

Jos on pakko päästä suotamaan avomerelle, niin järjestää itse muutaman pelastastustavan, jolloin ei tarvitse itkeä ja huudella että kuka voisi auttaa.

Minulla on kaveri, joka on jo kaksi kertaa meinannut kuolla keskelle erämaata. Ei ole kokematon eränkävijä, mutta on noilla kerroilla lähtenyt liian heppoisissa varusteissa ja tehnyt typeriä ratkaisuja, eli liian uhkarohkeita, jäänyt kiipeliin ja meinannut menehtyä. No, hänellä on ADHD, joten ei voi käytökselleen mitään. Siellä on paikalliset, ulkopaikkakuntalaiset ja helikopteri häntä etsimässä ja pelastamassa ja viemässä sairaalaan. Ihan vain siksi, että yksinään erämaassa teki uhkarohkeasti eikä ollut nätisti.

Yksi tuttuni on myös menehtynyt ihan omaa tyhmyyttään. Satasen vauhtia kuudenkympin alueella, kun sää oli huono ja näkyvyys nolla. Ajautui tieltä pois ja suoraan päin puuta ja menehtyi siihen. Ei ollut yksin liikenteessä, mutta onneksi yksin tuossa ajoneuvossa. Muut mukana olleet sanoivat, että hän on aivan umpihullu eikä kuunnellut järkipuhetta. Ihan oma syy että kuoli. Oli kyllä monille helpotus että menehtyi, koska oli todella raskas ja hankala ihminen, myös vanhempiensa mielestä.

Lähettäjä: Nucke 
Päivämäärä:   11.1.26 17:34:21

Äläpä varsin valehtele.
Kukaan vanhempi ei toivo oman lapsensa kuolemaa.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   11.1.26 17:42:46

Tämähän voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta kaikki ei pelkää sitä omaa kuolemaa yhtä paljon. Myös siihen adrenaliiniin voi jäädä koukkuun.

He varmasti tietävät riskit, mutta sen toteuttamien on silti omassa listassa korkeamalla, kuin se, että siihen voi kuolla. Kyllä he sen tietävät ja hyväksyvät.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.1.26 17:47:10

Saario kävi edellisen reissunsa jälkeen hyvin mielellään puhumassa medioille urhoollisesta suorituksestaan. Aika vaikea uskoa, ettei taustalla olisi ihan vain julkisuudenkaipuu.

Voihan ihminen tehdä ääritekoja kertomatta niistä yhtään kenellekään. Voi harrastaa vaikka ultrajuoksua kenenkään tietämättä. Voi tehdä hyvin pitkiä kaamosvaelluksia mainitsematta niistä kenellekään.

Eivät nämä julkiset suoritukset ole julkisia suotta. Ihmiset tahtovat haastaa itsensä nimenomaan muiden silmien nähden eikä yksityisesti.

Itsensä voi haastaa ihan lähiympäristössä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.1.26 17:50:16

Jos oma empatiakyky on tuolla tasolla että kokee normaaliksi kirjoitella tuollaista epäinhimillistävää tekstiä julki, niin on aika pikainen tarve hakea apua miehenterveyshoitajalta. Karmeaa ja vastenmielistä.

Hänellä on perhe ja lapsia. Ja pelastustyöntekijänä varmaan huolehtinut aika monen läheisistä.

Päivämäärä:   11.1.26 17:55:16

"Hänellä on perhe ja lapsia."

Kun tästä huolimatta valitsee kuolemanvaaran, niin aika äkkiä keksii, minkä ja kenen ympärillä päänsisäinen maailma pyörii.

Lähettäjä: Pilot 
Päivämäärä:   11.1.26 18:04:53

Adrenaliinihumala on parasta!

T: Basehyppääjä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   11.1.26 18:20:54

Pyytelee nyt muka anteeksi, läheisiltään, sponsoreilta kun on tietää heidän olleen huolissaan tapahtuman vuoksi. Olis pyytänyt anteeksi kun saastutti merta, aiheutti muille paljon vaivaa ja kuluja.
Tiesi, että alus on uppoamaton jos jotakin sattuu ja hänet tullaan pelastamaan eikä siitä aiheutu hänelle kuluja vaan menee muiden maksettavaksi. Valtio jlutuu nyt vissiin ainakin osin maksumieheksi.

Päivämäärä:   11.1.26 18:31:50

Mulla ei ole mitään tarvetta ottaa tyhmiä riskejä elämässä. Se riittää että autoilee tuolla kaikkien Pipojen joukossa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.1.26 18:33:09

Estonian hupimatkustajat menevät samaan kastiin. Omista haluista risteilyllä ja joku koitti henkensä uhalla pelastaa?

Kielletään siis myös ryyppyristeilyt!

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   11.1.26 18:53:23

Pysäyttää kyllä tuo aihe, jota koski kommentti tuolla ylempänäkin siitä, miten moni ihminen hukkuu Välimerellä joka vuosi. Heistä ei uutisoida sen kummemmin, eikä intressejä pelastaa taida aina olla niitäkään, niin olemme mediasta valitettavasti lukeneet. On ihmiselämän arvo ja on ihmiselämän arvo, ne ei todellakaan näytä painavan reaalimaailmassa yhtä paljon edes melkein (jos mitataan toteutunutta valmiutta käyttää resursseja ihmisen hengen pelastamiseen merihädässä).
Onneksi tämä soutaja pelastettiin. Niin hirveän raadollista tämä, miten tämäkin tilanne piirtää esiin niin jyrkästi erilaisia todellisuuksia.

Päivämäärä:   11.1.26 18:58:20

” Eivät nämä julkiset suoritukset ole julkisia suotta. Ihmiset tahtovat haastaa itsensä nimenomaan muiden silmien nähden eikä yksityisesti”

Koska hän tarvitsee julkisuutta, halusi sitä tai ei. Ei taida hänen varallisuus riittää yksinään, vaan tarvitsee tukea ja sponsoreita. Eikä niitä saa, ellei kiinnosta muita ihmisiä.

Päivämäärä:   11.1.26 19:18:16

"Koska hän tarvitsee julkisuutta, halusi sitä tai ei."

Mutta ei hänen olisi pakko haastaa itseään soutamalla vaarallisilla vesillä. Itsensä voi haastaa aivan äärimmilleen lähtemällä ulos kotiovesta.

Ihmiset haluavat mennä tekemään sankaritekojaan tiettyihin paikkoihin siksi, että niillä saa huomiota. Jos hiihtää 1000 kilometriä lapin erämaiden kaamoksessa kovissa pakkasissa yöpymättä autiotuvissa, se on kova suoritus, mutta ei sillä saa huomiota.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   11.1.26 19:19:15

Kuten tuolla joku sanoi jo, että jos tällaista pitää pakolla päästä toteuttamaan niin itse pitäisi myös hoitaa (tai sponsorit) hänelle vaikka viereen kulkemaan jonkun pelastus aluksen ja jos sellainen ei onnistu niin jättää toteuttamatta sitten. Ihan siis turhaa resursseja menee ulkopuolisilta tähän.

Lähettäjä: Kappas 
Päivämäärä:   11.1.26 19:24:37

Kun makaa vaan kotisohvalla niin aivan turha jeesustella.

Päivämäärä:   11.1.26 20:21:13

” Mutta ei hänen olisi pakko haastaa itseään soutamalla vaarallisilla vesillä. Itsensä voi haastaa aivan äärimmilleen lähtemällä ulos kotiovesta”

Niin, jotkut ei koe haasteellisena sitä, että poistuu kotiovesta. Tietenkään ei ole pakko lähteä soutamaan, mutta se on hänen intohimo. Hän haluaa, eikä se ole laitonta.

On monia asioita, joita ihmisten ei tarvitsisi tehdä ja sillä tavoin helpotettaisiin elämää. Vaan ihmiset ovat sellaisia, että haluavat myös elää elämäänsä ja hän nyt päätti nyt toteuttaa itseään näin.

Päivämäärä:   11.1.26 20:21:52

Mahtaa olla hänellä aika kokemus takana. Toivottavasti toipuu hyvin.
En tiedä mihin tuolla "jeesustelulla" oikein viitataan? Oliko se siis paheksuntaa Välimerellä siirtolaisten kohtaamien, ja usein myös karusti realisoituvien riskien esille ottamisesta? Onko se aiheesta puhuminen paheksuttavaa jeesustelua, tai välttyykö tältä paheksunnalta sillä, jos itse on valmis riskaamaan oman elämänsä vapaaehtoisesti? En taida olla varma, onko Kappasin hyväksyntä puhujan henkilöön kohdistuen (riskaako aktiivisesti elämäänsä vai "makaako vaan kotisohvalla") ehtona siirtolaisten todellisuudesta puhumisen sallittavuudelle.

(Muuten, eipä se Saarniokaan vastuussa siirtolaisten vallitsevasta todellisuudesta Välimerellä ole, ei vaikka joutuikin onnettomuuteen).

Lähettäjä: Kappas 
Päivämäärä:   11.1.26 20:26:52

Huhuhuhhhuhuuhuu voi jatkaa mietintäänsä aivan rauhassa.
"Siirtolaisista" mm.

Päivämäärä:   11.1.26 20:34:53

"Jos hiihtää 1000 kilometriä lapin erämaiden kaamoksessa"

Ja poromiehiä kelkkoineen huudellaan apuun kun siellä Lapin erämaassa sattuu jotain ja taas ollaan tyhmää ja itsekästä ja vastuutonta kun sinne piti lähteä.

Päivämäärä:   11.1.26 20:35:59

Toivottavasti ymmärtää korvata aiheuttamansa vaivan pelastajille, eikä käyttäydy kuin sosiaalipummi.

Varakas valkoinen mies kun lähtee muuten vain huviveneilemään vaarallisille vesille ja laittaa ne köyhät elannostaan taistelevat siirtotyöläiset rankan työnsä ohessa pelastamaan huviveneilijän.

Päivämäärä:   11.1.26 20:54:01

"Päivämäärä11.1.26 19:19:15

Kuten tuolla joku sanoi jo, että jos tällaista pitää pakolla päästä toteuttamaan niin itse pitäisi myös hoitaa (tai sponsorit) hänelle vaikka viereen kulkemaan jonkun pelastus aluksen ja jos sellainen ei onnistu niin jättää toteuttamatta sitten. Ihan siis turhaa resursseja menee ulkopuolisilta tähän."

Tämä. Ja eikä ole ihan harvinaista, että hankalissa olosuhteissa myös pelastaja riskeeraa henkensä toteuttajaa pelastaessaan. Tai menettää henkensä.

Samaan kastiin menevät kaikki vuorikiipeilijät ja sukeltelijat. Kun on niin siistiä voittaa itsensä ja kiivetä vuorelle/sukeltaa sinne luolaan. Hirveän siistiä jonkun mennä perässä korjaamaan ehkä ruumista talteen ja päästä ruumiiksi itsekin. Raivostuttavaa narsismia näillä itsensä toteuttajilla.

Lähettäjä: Khyl 
Päivämäärä:   11.1.26 20:56:27

"Toivottavasti ymmärtää korvata aiheuttamansa vaivan pelastajille, eikä käyttäydy kuin sosiaalipummi."

Siis MITÄH?! Minkälainen ihminen kirjoittaa mitään tällaista. Koitetaanko tästä oman pahan olon purkamisesta ja epäinhimillistävästä puheesta nyt tehdä normia? Ei ole normaalia! Jos ei tällaisessa tilanteessa ole mitään mukavaa sanottavaa, voi olla hiljaa.

Päivämäärä:   11.1.26 21:06:07

Mukava, että mies pelastui ja toivottavasti ymmärtää hävetä aiheuttamaansa vaivaa. Merillä pyritään liikkumaan turvallisesti ja jos siitä huolimatta jotain sattuu, on muilla velvollisuus auttaa. Jos taas itse tieten tahtoen hankkiutuu vaaratilanteisiin, saisi myös itse järjestää pelastautumissuunnitelmansa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.1.26 21:17:39

Mitä sä piste sekoilet ? Mikä ihmeen sosiaalipummi ja huviveneilijä ? Tuosta reisusta oli kyllä hupi kaukana... Mee ite soutamaan tuhansia kilometrejä.

Päivämäärä:   11.1.26 21:33:16

Kappas, mä en tavoita mitä koitat sanoa. Minkä "siirtolaisten" ajattelua ehdotat että "jatkan"? Ihan siirtolaisista oli mulla puhe, keihin nämä "siirtolaiset" viittaa? Entä se mm, jonka ajattelua mun nyt pitäisi "jatkaa"? Mitä siis tarkalleen tässä ohjeistat mua ajattelemaan?

Nimimerkkivääntelyn ja arvoituksellisuuden takaa on vaikea hahmottaa, mitä haluat varsinaisesti sanoa tähän aiheeseen.

Lähettäjä: Kalu 
Päivämäärä:   11.1.26 21:45:03

Oletko huhuhuhuhhhuuhu tyhmä vai yksinkertainen?

Päivämäärä:   11.1.26 21:48:49

Välttämätön työreissuko tuo olikin ?

Lähettäjä: Make 
Päivämäärä:   11.1.26 23:21:07

Jos ja kun Soutajan on Pärjättävä omineen hankalassa tilanteessa. Miksi raviurheilua, Raviurheilijoita, ravihevosen omistajia ja koko raviketjua pitää valtion rahoittaa kymmenillä miljoonilla. Vaikka kukaan kellä on hevonen ei ole edes hengenvaarassa vaan itseaiheutetussa taloudellisessa "ahdingossa" Joskin sekin on liioittelua. Lopetetaan tukeminen ja auttaminen jos yhden miehen pienestä merestä VI ns saamisesta tuli näin paha mieli monelle.

Lähettäjä: Rahhoo 
Päivämäärä:   11.1.26 23:35:02

"itseaiheutetussa taloudellisessa "ahdingossa"

Vähän niin kuin taiteilijat ja kulttuuriväki. Sieltä irtoaisi paljon rahaa mummojen hoitoon, kun tuet lopetettaisiin

Lähettäjä: ÷×+ 
Päivämäärä:   11.1.26 23:43:32

Perheellinen mies joka tieten tahtoen ottaa tuollaisia riskejä ei ole mikään upea ihminen.
Itsekäs kuin mikä ja täysin piittaamaton siitä.kuinka paljon aiheuttaa vaivaa muille, ei kannata mitään vastuuta muusta kuin omien tyhmien ideoiden toteuttamisesta. Saisi pelastaa ihan itse oman itsekkään napansa ja mieluiten ilman mediahuomiota.

"Miksi ihmeessä soutaja pyytelee anteeksi?
Ei kai luonnonvoimille mitään voi. Varmasti hän on etukäteen tiennyt, millainen reissu oli tulossa ja mitä tahansa saattaa sattua" Tuossa kirjoittaja kysyy ja vastaa itse. Syytäkin pyytää anteeksi kun tieten tahtoen ottaa riskin ja aiheuttaa kamalsti vaivaa, luonnonvarojen tuhlaamista ja huolta läheisille vain oman itsekeskeisyyden takia. Hän tiesi että tämä on todennäköinen tilanne ja päätti sikti tehdä tuon.

Ettekö pitäisi ihmistä itsekkäänä jos perheellinen tyyppi vaikka päättäisi istua kaapissa kenestäkään piittaamatta ja mitään hyödyllistä tekemättä sanotaan vaikka kaksi tai kolme kuukautta. Eihän tuo typeryys poikkea siitä mitenkään hyvällä tavalla. Yhtä paljon hyötyä mutta haitat, riskit ja hintalappu on isommat.

Ja kyllä, minulla on tuttuja myös kuollut extreme lajeissa ja olen itsekin harrastanut. Kunnes kaiketi aikuistuin ja tajusin mitä aivovammaisia ne kuolemalla leikkijät on. Itsekeskeisiä ihan kaikin tavoin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.1.26 00:05:41

Jos noita extremehommia haluaa harrastaa, niin se pitäisi tehdä niin ettei aseta sivullisia vaaraan.

Ainahan voi sattua vaikka mitä, mutta on vähän eri asia että joku veneilee turvallisella paikalla kyseiselle alueelle sopivalla aluksella ja tapahtuu jotain yllättävää jonka johdosta tarvitaan apua, vs. että mennään soutuveneellä yhdelle maailman vaarallisimmista vesialueista jota suuremmatkin laivat välttävät ja tiedetään että onnistumisprosentti on luokkaa viisi, ja sitten kun todennäköisyydet käyvät toteen niin pyydetään muita tulemaan sinne vaaraan.

Tulee vähän mieleen ne Mount Everestille kiipeävät joilla on niitä köyhiä paikallisia sherpoja opastamassa rikkaita turisteja henkensä uhalla.

Rohkeus ja tyhmyys ovat eri asioita. Se, että _voit_ tehdä jotain ei tarkoita että pitäisi.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   12.1.26 00:35:35

Se rahtilaiva saattoi nkuljettaa jotain tarpeellista eikä vain kiinarihkamaa. Nykyisissä matalan varastotason systeemeissä viivästys logistiikkaketjussa voi tarkoittaa vaikkapa lääkkeiden loppumista tai tuotannon pysähtymistä laivan kohdealueella. Lisäksi aika paljon kuluu polttoainetta pelastamiseen. Nämä vain jotta yksi saisi esitellä tyhmänrohkeutta ja vielä tyhmemmät sitä somessa ihmetellä että onpas reipas meneekö henki. Tuo ei ole lainkaan kiinnostavaa ellei arvosta makaaberia hengellä leikkimistä.

Hyvä että pelastui mutta toivottavasti jättää jo tuon hölmöilyn.

Lähettäjä: Hox 
Päivämäärä:   12.1.26 00:47:04

Ei liity saarioon mutta instassa törmäsin tarynsmithmovement profiiliin. Hän on lipun perusteella amerikkalainen yksin soutaja nainen joka myös soutaa yli Atlantin ja näkyy olevan viimeisellä videolla 4,8 miljoonaa seuraajaa. Siihen mennessä soutanut 27 vrk

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.1.26 01:47:37

Hyvinhän tuo pärjäsi ennenkuin akut syttyivät. Onpahan ollut muuta seurattavaa maailmalla kuin Trumpin sekoilut

Päivämäärä:   12.1.26 07:16:04

Kyllä pätemisen voisi muutenkin esittää ? Huomion haku päätavoite.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.