Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihduttajan iltapala

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   10.1.26 21:40:10

Onko jollakin ehdotuksia iltapalaksi? Lapsiperheen syömme päivällistä 17 aikaan ja yleensä illalla on vielä pieni nälkä. Olen jättänyt leivän syömisen kokonaan, koska en pysty syömään sitä kohtuudella vaan aina menee vino pino leipiä. Pudotettavaa olisi noin 10 kg (painoindeksi jotain 26). Yritän syödä pääasiassa mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa, eli älkää turhaan ehdottako proteiinivanukkaita tms.

Aamupalalla syön munia, joten ei niitä (kolesteroli oli joskus vähän koholla niin koitan vähän rajoittaa). Välipalalla yleensä rahkaa marjoilla. Puuroa keittelen yleensä, mutta välillä kaipaan vaihtelua.

Re: Laihduttajan iltapala

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   10.1.26 21:41:53

Smoothien teen usein aanu-tai iltapalaksi itselleni ja lapsille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.1.26 21:43:09

Mun vakkari-iltapala on kreikkalainen jogurtti johon sekoitan chiansiemeniä ja hieman maitoa nesteeksi, ja makeutukseksi pilkon päärynän.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.1.26 22:17:39

Itse syön usein maustamatonta jugurttia marjoilla ja banaanilla.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.1.26 22:21:13

Itse tykkään kombosta, puolikas ruiskeiöä, ketsuppia, tabascoa ja kinkku+juusto.

Toki tässä on leipää.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   10.1.26 22:22:13

Minä en laihduta, vaan pysyn aika automaattisesti hoikkana. Mutta siis en syö iltapalaa. Kuuden jälkeen otan ehkä lasin piimää jos vatsa tuntuu liian tyhjältä, tai jos herään yöllä eikä uni tule. Illalla saattaa olla nälkä ja päätän että syön aamupalalla tyyliin hevosen, mutta koskaan aamulla ei ole sen kummempia nälkä kuin jos olisin syönyt isomman iltapalan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.26 22:22:52

Puuroa?

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   10.1.26 22:32:42

Mä teen usein sitä "trendikästä" kurkku-tonnikalasalaattia.

Muita ideoita;
- chiavanukas
- joku muu salaatti, esim. vähän kuskusia/tattaria/tms, päärynää, halloumia ynnä muita rehuja
- kananmunista ja raejuustosta blenderin kautta uunissa paistettu "flatbread" mieluisilla täytteillä, meillä usein ite tehty tomaatti-sipulisalsa
- turkkilaista jogurttia, pilko päälle kiivi ja ruokalusikallinen pähkinärouhetta + ihan ohut noro hunajaa (syö heti koska kiivi + maito ...)
- kasviksia ja hummusta
- omenaa ja maapähkinävoita

Lähettäjä: Ginnie 
Päivämäärä:   10.1.26 22:50:32

En ole varsinaisesti laihduttaja, koska ei ole turhaa painoa, mutta kiristelen kroppaa timmimäksi. Minä syön aina illalla reilusti, koska nukun parhaiten juuri syöneenä (tämä oli mun uniongelmiin toimiva apukeino, kiitollinen lääkärille joka kehotti kokeilemaan iltapainotteista syömistä) eikä päivällä oikein kiireessä ruoka maistu. Minun ruokarytmiin ei kuulu lainkaan lounasta tai päivällistä, eli syön aina aamulla puuron + kahvin ja sitten reilun iltapalan ennen nukkumaan menoa. Mutta ne lemppari iltapalat minulla on on marjat ja/ tai hedelmälohkot rahkan kanssa, sekaan chiansiemeniä ja oheen pari lettua protskujauheesta. Tai jos minun tekee mieli suolaista, niin airfryerissä paahdetut juurekset + savutofu toimii aina.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   11.1.26 07:41:37

Siis syötkö sä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.1.26 08:37:42

Banaaniletut toimii myös.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.26 08:45:04

Minulla on ollut aina se vaki- Iltapala olinpa ollut laihiksella tai ei eli pala tai pari täysjyvä ruisleipää levitteellä ja vähärasvaisella juustolla sekä muki teetä kevytmaidolla ja makeutuksella.

Lähettäjä: Vaihtelua taas 
Päivämäärä:   11.1.26 09:17:58

Vieläkö tuo kananmunan kolesteroli jotain ihmistä pelottaa? Kyllä on mennyt hyvin jakeluun tuo pelottelu.
Sitten ei tiedetä enää mitä pitäis syödä kun on kolesterolia ja eläinrasvaa ja prosessointia...
Kai tajuat välttää sokeria ihan ensimmäisenä?

Syö pari juustosiivua, rasvaista sellaista ja metukkaa sinne väliin niin siinä sulle iltapala jolla pärjäät aamuun. Pähkinöitäkin ( ei maapähkinä)voi napata kourallisen muutaman luumun kanssa. Luomumaitoa päälle vaikkapa. Usein pelkkä maitolasillinen riittää viemään nälän tunteen.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   11.1.26 09:54:11

E, syön kyllä.

Vaihtelua taas, kyllä kolesteroli pelottaa, kun minulla on erittäin vahva sukurasite sydän- ja verisuonitaudeille.

Kiitos ehdotuksista. Kasvikset ja hummus ainakin kokeiluun!

Lähettäjä: Zzaj 
Päivämäärä:   11.1.26 10:15:33

Maustamaton rasvaton jogurtti johon vaihtelevia täytteitä (laitan useampaa kerralla)

-mysli
-murot
-talkkuna
-hedelmät/marjat
-hedelmäsose

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.