|
Lähettäjä: jej
Päivämäärä: 10.1.26 21:39:37
Some tulvii kaiken maailman kehorauhaa julistavia somettajia.
Olen ehkä ymmärtänyt kehorauhan väärin, kun olen ajatellut, että kehotauha tarkoittaa sitä, että jätetään ihmisten kehot rauhaan, oli ne sitten millaisia tahansa. Oli se keho millainen tahansa ja muuttui se sitten suuntaan tai toiseen, niin se jätetään huomiotta eli annetaan sille aiheelle rauha ja puhutaan ihan muista asioista.
Mutta nämä kehorauhaa hokevat toitottavat tauotta kehonsa kokoa ja muotoa, eli ainakaan he eivät itse anna keholleen ja mielestäni muidenkaan kehoille rauhaa.
En siis puhu kehopositiivisuudesta vaan kehorauhasta.
Ja varsinkin jos joku päättää tehdä ulkomuodolleen, koolleen tai painolleen jotain, on postausten sisältö pelkkää kehoa, kokoa, muotoa ja vartaloa.
Mutta siis olenko ymmärtänyt väärin? Eikö kehorauha tarkoitakaan sitä, että "annetaan kaikille kehoille rauha eikä kommentoida asiaa"?
Eikä tämä ole mikään läskien (tai laihojen) haukkumisketju eikä tänne tarvitse tulla haukkumaan ketään ja jakamaan laihdutus- tai lihotus- tai treenivinkkejä. Niille voitte tehdä ihan oman ketjun.
Kiinnostaisi vain tämä, että mitä kehorauha oikeasti tarkoittaa, kun olen sen selkeästi ymmärtänyt väärin ja nuo kehorauhaa vaativat eivät ainakaan itse jätä kehoaan rauhaan ja hokevat, kuinka oma keho sitä ja tota.
|