Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pikkuautolla 400km lumisateessa

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   10.1.26 08:37:16

Pientö tsemppiä, tänään tiedossa pakollinen siirtymä pikkuautolla. Lunta sataa ja matkaa melkoisesti. Osa isoa tietä, iso osa pienempää.

Ennen en olisi jännittänyt mutta olosuhteiden pakosta liikkeellä pienen auton kanssa joka ei ole kaikkein vakain vehje.

Tsemppiä kaipaan.

Re: Pikkuautolla 400km lumisateessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.26 08:54:41

Pidä pyyhkimet lämpiminä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   10.1.26 08:59:22

Kun pysähdyt välillä katso ettei lumi ole peittänyt takavaloja.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   10.1.26 09:17:32

Niin, mikä se ongelma on? Tässä pari vinkkiä: Muista laittaa päälle sumuvalot. Jos ajat pimeässä ja ajovaloissa näkyy vain lumisadetta, laita auton sisävalo päälle. Ei sitten häikäise niin kovasti. Ja muista se, että edessäsi hyvin lähellä voi olla auto, jonka kaikki valot ovat lumen peitossa.

Päivämäärä:   10.1.26 10:07:16

Ihan normaalia ja normi matka. Oma työmatka 600km ja ajan corsalla kelissä kuin kelissä.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.1.26 10:48:25

1. KIIRE POIS!!!!! Anna muiden ohittaa tai kaahailla, mutta älä itse kaahaile.

2. Normaalissa talvikelissä pidät lämmityksen ikkunassa ainakin pääosan ajasta, ettei ala huurtumaan.

Ei kai siinä muuta. Pidä taukoja, muista syödä ja juoda, ota jotain kivaa kuunneltavaa matkan ajaksi.

Lähettäjä: driver 
Päivämäärä:   10.1.26 10:56:02

95% ajamisen turvallisuudesta tulee omista ajotaidoista ja asennoitumisesta liikenteeseen, ja yksi erittäin tärkeä ajotaidon osa-alue on oikein tunnistaa sekä sääolosuhteet että kulloinkin alla olevan ajoneuvon ajo- ja muut ominaisuudet ja ajaa aina niiden mukaisesti. 400 km pikkuautolla haastavassa säässä ei välttämättä ole mukavaa matkantekoa, mutta se on oikein ja ajatuksella ajettuna siltikin paljon turvallisempaa kuin ajaa isommalla autolla ja kuvitella että eihän minun tarvitse tässä isossa turvallisessa autossa niin tarkkaa lukua pitää säästä ja liikennetilanteiden kehittymisestä, koska olenhan hyvässä turvassa vaikka joku kolari sattuisikin.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.1.26 11:24:59

Selviät oikein hyvin kun otat maltilla reissun!

Päivämäärä:   10.1.26 12:51:23

Ne muut autoilijat voivat olla se suurempi riski kun pikkuautolla liikkuu ja varsinkin, jos ajaa vähääkään alle rajoitusten. Se lisää holtittomia ohituksia.

Mutta tsemppiä, itsekin tullut vähän varovaiseksi.

Päivämäärä:   10.1.26 13:06:18

Pikkuautoa helpompi ohjata. Sinne vaan.

Päivämäärä:   10.1.26 21:00:58

minua ei pelota oma auto, vaan muut kuljettajat ! varsinkin jos ajaa pienellä autolla ja tullaan perään roikkumaan... en voi käsittää. minulla on sellainen henkinen tunne, että pikkuauto on helpompi ja turvallisempi hallita :D toki syvässä sohjossa voi jäädä pohjasta kiinni, mutta muuten !

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   10.1.26 21:05:34

Aja liikenteen mukana. Jos ohituskaista, päästä muut ohi. Jos edellä rekka ajaa sen 80 km/h rajoitinta vasten aja siinä perässä. On kuin lumiaura. Tauko tai pari. Hyvää musiikkia ja ei kun matkaan!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.