Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetko ihmisen, joka on ensin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 19:40:22

...paheksunut, väheksynyt, halventanut tai muuten kritisoinut jotain ihmisryhmää, mutta sitten ajautunut itse kyseisen ryhmän edustajaksi?

Re: Tunnetko ihmisen, joka on ensin...

Päivämäärä:   9.1.26 19:41:31

Kyllä, olen itse sellainen. Omassa tapauksessa syy oli ulkopuolelta internalisoituja asenteita, ja toisaalta itseinhoa.

Lähettäjä: Dawn 
Päivämäärä:   9.1.26 19:48:25

Juu, entinen työkaveri halveksi työttömiä ja kun työpaikaltamme vähennettiin väkeä, niin ’arpa’ osui häneen (ja harmittavan moneen muuhunkin). Työttömien ilkkujasta tuli työtön.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.1.26 21:42:53

Useita saliharrastuksen aloittaneita.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.1.26 21:59:32

Juu, aika monta ”ei ikinä lapsia” -äitiä tiedän.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.1.26 23:31:49

Mä taas olen päinvastainen.

Symppasin ja kannustin, ja hyväksyin täysin yhden ihmisryhmän, kunnes muutama juttu sai minut täysin kääntämään kelkkani.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.1.26 23:35:07

* tuo on täysin sama asia! Ei mitenkään päinvastoin.

Sä menit toiseen suuntaan, ja se on okei.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   10.1.26 07:42:49

Minä itse.
Ennen kritisoin rasisteja, nyt olen itse rasisti

Päivämäärä:   10.1.26 07:48:33

Joo, halveksin migreenisaikuttajia. Jännä kun aina kun olisi pitänyt tehdä se työläämpi vuoro niin kappas kun taas migreeni iski ja paska laskeutui muiden niskaan. Sillä valehdellaan ja saikutellaan todella röyhkeästi kun ei sen takia vaadita lääkärintodistusta, vaikka muiden poissaolojen takia vaaditaan. Nyt on itsellä ollut toispuoleisia päänsärkyjä, epäilen migreeniksi. En kylläkään ole jättänyt hommia hoitamatta tämän takia.

Lähettäjä: Lippa 
Päivämäärä:   10.1.26 17:43:43

Pistellä ei sitten ole koskaan oikeaa pahaa migreeniä ollutkaan. Siinä ei todellakaan tehdä töitä. Tuntuu kuin aivot halkeaisivat, näkö ja järki lähtee, hourailee kuin kuumeessa. Oksentelee.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.1.26 17:57:13

Piste osasi kertoa olevansa idiootti. Migreenissä makaan pimeässä huoneessa sikiöasennossa ja oksennan välillä. Jos voisin antaa kokeiluun, antaisin.

Lähettäjä: Zebra 
Päivämäärä:   10.1.26 18:45:53

Lähettäjä: Lippa
Päivämäärä: 10.1.26 17:43:43

Pistellä ei sitten ole koskaan oikeaa pahaa migreeniä ollutkaan. Siinä ei todellakaan tehdä töitä. Tuntuu kuin aivot halkeaisivat, näkö ja järki lähtee, hourailee kuin kuumeessa. Oksentelee.

Ah siis tämä! Itse myös migreenin iskiessä olen aivan pois pelistä, en voi muuta kuin maata täristen tuskaisena pimeän huoneen (mieluiten vessan, koska oksennan rajusti) lattialla ja yrittää olla aivan liikkumatta, koska joka ikinen liike tekee tuskasta vielä pahempaa. Siinä tilassa ei hoideta yhtään mitään. Joskus kun kohtaus on iskenyt äkisti töissä, niin olen joutunut jäämään jumiin työpaikan siivouskomeron lattialle, koska en ehtinyt siirtyä kotiin. Kerran on työkaverit hädissään soittanut minulle ambulanssinkin, kun kohtaus iski niin äkisti eivätkä olleet ennen nähneet migreenikohtausta… Migreeni ei todellakaan ole mitään pientä päänsärkyä, jonka kanssa tehdään sujuvasti töitä.

Päivämäärä:   10.1.26 18:57:44

Kyse olikin sen käyttämisestä tekosyynä. Ei se migreeni aina osu just sille työläimmälle vuorolle mutta saahan sillä palkallisen vapaan. Kyllä sitä käytetään tosi röyhkeästi hyväksikin vaikka kuinka kuvailette oireitanne.

Päivämäärä:   10.1.26 19:01:11

Minä. Olin aika lapsivastainen, en tosin vastaan ihmisiä jotka hankki lapsia. Jos joku kysyi koska hankin perheenlisäystä olin valmis tuomitsemaan kaikki negatiiviset osat lapsen hankinnassa. Tämä oli lapsesta aikuisuuteen asti eikä esim yhtäkkinen mielipide. No nyt olen vuosien jälkeen raskaana ja mielipiteet muuttunut. Olen tajunnut, että omassa lapsuuden perheessä perhe oli niin rikki ja huonosti voiva. Oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa lähes päivittäin. Isäni haukkui meitä lapsia ja saattoi välillä raivota miten katuu lapsia meidän edessä. Sieltä varmaan tuli semmonen "olen vain taakka" ja itseinho lapsesta ja jotenkin peilasin itseni sitten muihin lapsiin ja ajattelin että lapset rikkoo ja hankaloittaa vaan perheitä. Ehkä myös turvaton ympäristö oli myös osa syy, ei semmoseen halua lapsia. Huomasin miten jännitti ja pelotti aikuisena edes kertoa raskaudesta vanhemmilleni kun taas kotona miehen kanssa raskaus on pelkästään positiivinen asia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.