Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko kortisolitasot olla sekaisin

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   9.1.26 19:25:38

Tai onko kokemusta siitä että kortisoliarvoissa on häikkäö?
Mä oon toimintakyvyttömån väsynyt aina iltaan asti. Sitten kasin/ ydin maissa jaksais vähän jotain jo tehdäkin.

Re: Voiko kortisolitasot olla sekaisin

Lähettäjä: Yökukkuja 
Päivämäärä:   10.1.26 08:02:52

No minulla on selittämättömäksi jäänyt kortisolin ajoittainen nousu (arvot 17 kertaiset pahimmillaan).

Oireina öinen heräily- kroppa ja aivot ovat täysin hereillä kuin napista painaen, yleensä herään 1:30-3 välillä ja uudestaan unen päästä kiinni saan 4-5 aikaan. Päivällä toimin normaalisti, kunhan saan itseni käyntiin jos valvomisjakso on venynyt liian låhelle normiherätystä.

Selkeämpiä ja huomattavasti hankalampia kropan oireita on elohiiret ympäri kehoa, ihon ohentuminen niin ohueksi, että alusvaatteiden saumat esim. T-paidassa saa kyljen aukeamaan. Hiukset katkeilee.

Päivämäärä:   10.1.26 08:05:46

Ai niin, ja tietenkin se isoin ja näkyvin; painoa tulee useita kiloja ihan hetkessä täsmälleen samoilla tuoka-ja liikuntatottumuksilla kuin aiemminkin (kahdessa nousuvaiheessa 6+ 6 kg) .. Jos yrittää laihduttaa yhtään liian isolla kalorivajeella, kiloja tulee lisää kun kroppa alkaa taistella enemmän ja heräily pahenee.

Päivämäärä:   10.1.26 12:22:51

"Selkeämpiä ja huomattavasti hankalampia kropan oireita on elohiiret ympäri kehoa, "
Mulla oli pitkään kans näitä!
Ihan kauheeta, ei mitään pieniä elohiiriä vaan välillä kunnon jumputus.

Päivämäärä:   10.1.26 12:23:12

Ja hiusten katkeilua!

Päivämäärä:   10.1.26 12:23:31

Mitä lääkäri on tuohon sanonut?

Päivämäärä:   10.1.26 14:16:43

Testattiin ja poissuljettiin ensinnäkin sairauksia, mutta lopputulos on, että pitää yrittää välttää elimistön liian kovia rasituksia (esim. Pitkäkestoinen raskas liikunta) ja pitämään ruokavalion maltillisena proteiinin suhteen, lakritsin jätin käytännössä ”kokonaan” (satunnaisesti joku karkki), ei liikuntaa iltaisin lähellä nukkumaanmenoa, kofeiinia hyvin maltillisesti (ei välttämättä påivittäin) ei kitudieettejä, ei stressiä.

Ehkä toimivinta on rajoittaa liikunta ja rasitus parin tunnin määrään påivässä ja ehdottomasti ennemmin kaikki raskas aktiviteetti aamusta. (Koiran kanssa kpvely rauhakseen ei ole ongelma, kunhan en kahta tuntia marhaa iltasella..)

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.1.26 14:51:08

Voi tietysti olla, mutta kyllä samoilla oireilla voi olla jokin muukin juttu pielessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.