Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen arvo?

Lähettäjä: Alottaja 
Päivämäärä:   9.1.26 17:26:16

Eli pitäisi vakuuttaa hevonen ( ei ostettu) kyseessä nuori suomenhevonen, ikä 5v. Perusratsastettu ja ajettu. On jalostusarvoa (hyväsukuinen). Ei ole ollut mitään vaivoja vielä tähän ikään. Mistä summasta ottaisitte henkivakuutuksen? ( nyt ei tarvitse vastata ettette ota vakuutusta, se ei nyt ole tässä käsiteltävä asia) ja en ole ostanut tätä, olen kasvattanut tämän itse. Ja nyt pitäis varmaan vakuuttaa jos meinaa...

Re: Hevosen arvo?

Lähettäjä: Yi 
Päivämäärä:   9.1.26 17:33:43

5000€

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 18:27:04

Sinuna menisin vakuutusyhtiön sivulle leikkimään laskurilla ja selvittäisin, millaiset maksut on mistäkin vakuutussummasta ja mitä olisin valmis maksaman.

Lähettäjä: @@@ 
Päivämäärä:   9.1.26 18:53:58

Mitä korkeampi henkivakuutus sitä kalliimpia vakuutusmaksu ja korvaus yleensä tulee vain todella selkeissä tapauksissa, lähinnä jos jalka menee poikki tyyliin kolmesta kohtaa ja ähkytapauksessa hevosen kuollessa leikkauspöydälle.
Arvonalenemisvakuutus voisi olla paikallaan, jos oikeasti arvokkaasta suoritushevosesta on kyse, muuten ottaisin minimi henkivakuutuksen ja laajan eläinlääkärikuluvakuutuksen.
Ensimmäisen omani taisin vakuuttaa jostain 10000 eurosta kunnes tajusin tämän nostavan vuosimaksut hurjiksi. Tajusin myös, ettei mikään summa lohduta siinä kohtaa, kun hevosen menettää.

Päivämäärä:   9.1.26 19:15:59

Minä vakuutin aikoinaan hevoseni niiden ostosummasta.

Lähettäjä: Hanni 
Päivämäärä:   9.1.26 20:39:46

Vakuuta siitä summasta millä vastaavia on myynnissä?

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   9.1.26 21:12:18

"Sinuna menisin vakuutusyhtiön sivulle leikkimään laskurilla ja selvittäisin, millaiset maksut on mistäkin vakuutussummasta ja mitä olisin valmis maksaman."

Tämä. Itse en ole koskaan vakuuttanut hevosta sen todellisesta arvosta.
Hevosesi vakuuttaisin max 3000e

Päivämäärä:   10.1.26 17:29:12

No niin olen minäkin vakuuttanut ostohinnasta. Nyt ei ole ostettu hevonen niin ei onnistu. Vaan arvuuttelen minkähän arvoinen noin suurinpiirtein tuo voisi olla. Ja ihan faktahan on etten 10te ole vakuuttamassa, ei ole niin arvokas vaikka onkin hyvärakenteinen, -sukuinen, -luonteinen ja liikkeinen. Ei kuitenkaan kilpailtu vaan omaksi ilokseni tuo on ollut. Kaipa max.4000e on aika realistinen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.1.26 19:25:33

Siitä hinnasta millä saisit sen myytyä . Se on sen käypä arvo.

Päivämäärä:   10.1.26 21:13:10

Minä Vaan: viimeksi kun myin about vastaavan, vähän vaatimattomampi liikkeiltään tosin, sain yli 6000e. ( molemmat kilttejä ns. Kaikille sopivia jos niin voi edes nykyään sanoa..)

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   10.1.26 21:15:41

Vakuuttaisin jostain 3000 eurosta.

Päivämäärä:   11.1.26 22:22:31

Minulla on hyväsukuisen omakasvattitammani vakuutusarvona 2500 e. Ihan vain sen takia, että vakuutuksen hinta pysyy kohtuullisena, vaikka hevosella on laaja eläinlääkärikuluvakuutus.
Olen ajatellut, että koska hevoseni on minulle lähes korvaamaton, haluan pystyä hoidattamaan sitä, jos se sairastuu johonkin niistä harvoista sairauksista, joiden hoidon vakuutus korvaa. Kestän taloudellisen menetyksen, jos hevoseni kuolisi, mutta en sitä, että en taloudellisista syistä voisi tarvittaessa hoidattaa sitä eläinlääkärikuluvakuutuksen puuttumisen vuoksi. Esimerkiksi vaikka ähkyleikkauttaa.
Eli nämä ovat pitkälti omistajan paitsi taloudellisia myös arvomaailman mukaisia ratkaisuja. Kuolintapaussumma kun ei auta hevosta yhtään, se auttaa vain hevosen omistajan taloutta.

Päivämäärä:   11.1.26 23:05:50

Piste: olen leikkauttanut hevosen, kuten myös hoidattanut vaikean haavan, omaan piikkiini. Eli hoitamatta nuo eivät taloudellisista syistä jää. Leikkaus oli n.6000e ja haavan hinnaksi tuli 3000e. Eli en ole ottamassa vakuutusta sen vuoksi, vaan vastuuvakuutuksen vuoksi ja koska yhtiö x, otetaan henkivakuutus ja vastuuvakuutus.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.1.26 06:46:59

Mä oon vakuuttanut sellaisella hinnalla mihin on riittänyt oma terveysselvitys vakuutusta ottaessa. En alkaisi maksamaan ellille että tulee toteamaan hevosen päällisin puolin terveeksi että saisi vakuutettua isommasta summasta. Olikohan tällä nykyisellä henkivakuutus 3000 e ja suppea eläinlääkärikuluvakuutus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.