Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pcos ja metformiini

Lähettäjä: Baksu 
Päivämäärä:   9.1.26 15:04:46

Mulla on ylipainoa ja pcos. Nyt aloitettiin metformiini hoidoksi pcos. Onko kellään kokemuksia, miten tuo metformiini toimii/vaikuttaa?

Re: Pcos ja metformiini

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 15:05:58

Joitakin auttaa paljon, toisia vähän ja loppuja ei yhtään. Rohkeasti vaan.

Päivämäärä:   9.1.26 19:56:03

Up

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   9.1.26 20:23:12

"Joitakin auttaa paljon, toisia vähän ja loppuja ei yhtään. Rohkeasti vaan."

Näin.

Minua ei auttanut ollenkaan, vaikka vuosia sen on-off ripulin kanssa olin.. ozempicin ei pitänyt asialle mitään tehdä mutta kun sen muista syistä sain, laihduin 30kg myös, niin ei mitään pcos:ää ole missään (paitsi sen aiheuttama karvankasvu kyllä jäi :-D ). Että kannattaa kokeilla ja jos ei auta niin seuraavaksi se paino pois tavalla tai toisella.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.1.26 20:29:24

Se on jännä, että ei PCOS kaikille aiheuta ylipainoa. Mulla PCOS, mutta aina olen vaivatta ollut normaalipainoinen, eikä edes ole keskivartalolihavuutta.

Päivämäärä:   9.1.26 20:42:01

Pcos voi käsittääkseni olla "insuliiniresistenssityyppiä" tai sitten ei. Yleisemmin kuitenkin on

Lähettäjä: Merviina 
Päivämäärä:   10.1.26 13:21:38

Mulla on just todettu korkea testosteroni, ja oon menossa munarakkulaultraan ens viikolla et varmistuu pcos.. Vähän jännittää löytyykö joku lääke, millä saa tän parrankasvun loppumaan vai täytyykö mennä sirkukseen parrakkaaksi naiseksi.. :/ Itse en ole lihava, mutta normi- ja ylipainon rajoilla heiluu bmi.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.1.26 18:08:38

Minulle ei käynyt tuo lääke. Menkat on olleet aina mallia Niagara, tulivat ennen e-pillereitä parin viikon välein ja kestivät 7-10pv. Metformiini sai menkat jatkumaan pillereistä huolimatta ja kuukauden holvauksen jälkeen luovutin. Jotkut psoc/pco ihmiset käyttävät metformiinia saadakseen menkat ja tullakseen raskaaksi. Painoon ei ollut kokeilujakson aikana mitään vaikutusta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.