Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkuraskaus, haluan perua koko raskauden

Lähettäjä: Pinaatti 
Päivämäärä:   9.1.26 13:53:22

Miten kukaan voi haluta raskaaksi ja vielä useamman kerran. Odotan esikoistani ja se on vasta hyvin alussa viikolla 7. Mä olen jo nyt loppu tähän pahoinvointiin joka kestää aamusta iltaan. Olen tajuttoman väsynyt,en jaksa tehdä mitään. Jos pakotan itseni esim kävelylle että virkistyisin, joudun yökkäilyn takia kääntymään heti takaisin kotiin. Koko ajan on nälkä, mutta silti kaikki hajut ällöttää. Töissä käyminen tuntuu aivan kamalalta tän kombon kanssa ja kaikki vapaa-aika menee sohvalla. Toivon todella että tämä on vaan vaihe eikä kestä koko aikaa :((

Re: Alkuraskaus, haluan perua koko raskauden

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   9.1.26 13:55:13

Pyydä Bonjestaa pahoinvointiin. Auttoi mulla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.1.26 13:55:59

Useimmiten tuo ei kestä koko aikaa <3

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.1.26 13:56:17

Ei se yleensä kauaa kestä.
Koitat löytää itsellesi sopivan syömisen, joka ei yökkäytä, voi tulla parempi olo, kun saa syötyä. Se voi olla jotain yllättävääkin, mistä et yleensä tykkää.

Väsymyskin on ihan normia tuossa vaiheessa, muistan oikein hyvin, kun ei mitkään päikkärit ja yöunet tuntuneet riittävän. Sekin menee yleensä ohi aika äkkiä.

Tsemppiä, kyllä se siitä.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   9.1.26 13:58:36

Mulla tuo kesti vain kaksi viikkoa. Toivotaan, ettei sullakaan enää kauaa. Tsemppiä!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.1.26 14:16:03

Minä oksensin ekat 35 viikkoa. Kyllä siitä selviää.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   9.1.26 14:24:28

tuossa vaiheessa voi vielä pyytää aborttia

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   9.1.26 14:26:59

Tunnen sympatiaa, mutta jos haluat lapsia, kannattaa jatkaa vaan tätä ensimmäistä, nimittäin seuraavissa raskauksissa usein pahoinvointi lisääntyy, mikäli siihen taipumusta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.1.26 14:28:34

Mulla kesti useamman kuukauden, mutta lääkäri kirjoitti pariin lääkkeeseen reseptit ja niillä sain pahoinvoinnin pois. Söin vaan toista pahoinvointilääkettä. Pyydä sellaista, auttaa.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   9.1.26 14:31:11

Ensimmäisestä en tehnyt muuta kuin nukkunut ekan 3kk. Pahoinvointi/ällötys kesti yhtä kauan. Piti syödä koko ajan tai imeskellä suklaata tai mynthonia, niin ei ollut paha olo.

Toisesta pahoinvointi kesti koko raskauden. Piti syödä jatkuvasti jotain, ja juoda suolavettä. Ilman niitä, oli todella paha olo. Näiden kanssa vain ällötti. Lisäksi söin viikoille 21 asti pahoinvointi tabletteja. Oli kallista, mutta onneksi pärjäsin minimillä, niin yksi paketti kesti sen 10vrk.

Kolmannesta otin heti käyttöön pahoinvointirannekkeet, join elektrolyyttivettä ja söin suolatikkuja, niin pystyi olemaan. Tabletteja meni vain 2 pakettia.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   9.1.26 14:41:20

Sama täällä. Mulla toimen raskaus, nyt viikolla 10. Ekassa pahoinvointi katosi n vko 14, toivon että niin käy tälläkin kertaa. Suussa on tosi paha maku koko ajan. En pysty juomaan vettä kun veden haju yököttää joten nyt on kaappi täynnä mehutiivisteita. Inhaa mutta kyllä tästä selvitään. Mulla on kaveri joka on käytännössä sängyssä koko raskauden ensimmäisen puolikkaan koska oksentaa ulos kaiken mikä menee sisälle. Lääkkeillä hänkin saa vähän helpotusta mutta kiitän aina onneani että itsellä ei ole noin paha.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   9.1.26 14:45:46

Mun kummitytön äiti oksensi useamman kerran päivässä koko raskauden ajan, viimeiset kerrat vielä salissa. Silti onnistui jotenkin lihomaan ihan tolkuttomasti, vaikka luuli, että miten siinä mitään kiloja kertyy, kun suunnilleen mitään ei voi syödä ja sen vähänkin oksentaa pois.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.1.26 15:10:37

Esikoisen kanssa oli aamupahoinvointia alussa ja .kun sain toisen heti perään niin ei ollut mitään. Itsellä auttoi kahvi jostain syystä. Aamulla kun yökötti niin voileipä ja muki kahvia vaikka tuntui etovalta ja sitten loppupäivä menikin hyvin.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   9.1.26 15:21:42

Useimmilla ensimmäinen kolmannes on pahin pahoinvoinnin kannalta. Minulla on lähipiirissäni kaksi hyperemeesistä kärsinyttä/kärsivää naista, jotka ovat siis olleet niin huonoina välillä, että ovat joutuneet tiputukseen :(. Jotenkin he vaan pääsevät siitä yli ja uskaltavat uudelleen raskaaksi.

Itselläni ei ollut noin pahaa pahoinvointia, mutta raskausaika oli muutoin todella hankalaa. Ärsytti kun anoppi vielä kehtasi jankuttaa, kuinka raskaudesta pitää nauttia, kun se on elämän ihaninta aikaa.

Lähettäjä: Freya 
Päivämäärä:   9.1.26 15:35:14

Voi ei, tsemppiä kovasti sinne <3 Todellakin toivon, että sinulta pahoinvointi loppuisi pian, useimmilla se tosiaan menee ohi. Ja pyydä ihmeessä lääkkeitä avuksi oloa helpottamaan.
Itse olin se epäonninen, jolla pahoinvointi kesti koko raskauden eikä lääkkeet auttaneet kuin vähän. Oli isoja ongelmia jaksamisen kanssa ja kun jo valmiiksi hyvin matala paino vielä alkoi alussa laskea rajusti, niin olin kyllä kävelevä haamu. Tai no siis lähinnä makaava ja konttaava :D Painon ylläpitämisen kanssa sain todella taistella koko raskauden ajan, kun mikään ei pysynyt sisällä ja samalla vauva otti kyllä omansa irti kehosta. Silloin mietin, että näinköhän tästä selvitään. Mutta selvittiin! Välillä sairaalassa olin muutamia päiviä tipassa kun olo oli huonoimmillaan ja loppuajan olin ihan vuodelevossa. Mutta terve lapsi tuli kaiken kärsimyksen seurauksena, nyt jo parivuotias ihana poika. Lopputulos oli siis sen tuskailun arvoista. Onni oli ihanat tukijoukot ympärillä (mies ja ystävät) ja todella mukava ja oloni turvalliseksi kaiken kamaluudet keskellä tehnyt hoitohenkilökunta.
Toivottavasti aloittaja kuitenkin sinun raskaustarinasi muuttuu vielä tuosta positiiviseksi ja saisit nauttia odotuksesta hyvävointisena :)

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   9.1.26 16:28:07

Minä en oksentanut raskauksien aikana kertaakaan, vaikka äitini oli oksentanut kaiken aikaa. Onneksi hän ei saanut thalidomidia, jota siihen aikaan käytettiin raskauspahoinvointiin. Eikö muuan prinsessa joutunut sairaalahoitoon raskauspahoinvoinnin vuoksi.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   9.1.26 16:30:44

Voidaanko vaihtaa? Olen rv 35 ja valvon yöt unettomuuden ja jalkavaivojen vuoksi. Olisin ennemmin pahoinvoiva vaikka..

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.1.26 16:38:03

Eka raskaudessa ei pahoinvointia ollu juuri ollenkaan, toka raskauden oksensin sitte melkeen koko ajan. Sain sterilisaation.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.1.26 16:45:38

D: en ole seurannut kuninkaallisia, mutta varmasti on monikin joutunut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 17:10:57

Oli mullakin ihan pas ka alkuraskaus, ei auttanut Bonjestat eikä mitkään. Pahoinvointi ja väsymys oli jäätäviä ekat 3 kk. Mutta kannattaa asennoitua siihen niin, että se on normaalia ja se on vaan vaihe, joka menee ohi, jossain vaiheessa.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   9.1.26 17:21:13

Oksensin puolet raskaudesta ja olin aivan törkeän väsynyt, en pystynyt tekemään yhtään mitään. Oli kyllä
kamalaa, mutta pakkohan se oli kestää, kun lapsi haluttiin..

Lähettäjä: Itku 
Päivämäärä:   9.1.26 18:39:27

Nykyään on hyviä pahoinvointilääkkeitä, Bonjesta ja Xonvea. Pyydä niitä.

Lähettäjä: Abuwa 
Päivämäärä:   9.1.26 20:19:44

Voi ei tunnen tuskasi. Toinen raskaus nyt menossa ja alkuraskauden pahoinvointi oli molemmilla kerroilla ihan täyttä h*lvettiä. Ihan oikeasti oli itsem*rhakin välillä mielessä. Enää en aio raskautua. En haluaisi sitä pahoinvointia edes pahimmalle vihamiehellenikään.

Lähettäjä: Pallwro 
Päivämäärä:   9.1.26 21:48:40

Pahoinvointi kesti molemmissa raskauksissa yli puoliväliin. Aamusta iltaan ja illasta aamuun oksetti. Saikulla en voinut olla. Mielessä kävi välillä abortti ja välillä itsemurha, se olo oli niin raskasta. Ihan kuin maksimaalinen krapula, joka ei vaan koskaan lopu.. toisessa raskaudessa kahvi auttoi. Itse kahvi kuitenkin tökkäsi niin pahasti, että otin kerran päivässä kylmän maitokahvijuoman ja sillä pahoinvointi pysyi aina poissa, outoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.