Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkäriin vai ei?

Lähettäjä: Hakkis 
Päivämäärä:   9.1.26 09:49:44

Tai onko kokemuksia, mikä vois olla, onko lihasjumi vai syöpä.

Toinen kainalo on jo pidemmän aikaa ollut vähän oudon tuntuinen, ensin luulin että rintaliivit vaan painaa sinne mutta se paineen tunne on tullut ilman rintaliivejäkin. En ole kopeloimalla löytänyt mitään kyhmyjä tai patteja eikä varsinaisesti ole kipeä, tuntuu vain "turvonneelta" ja epämukavalta.

Kannattaako mennä näytille vai sanooko ne että mene ensin hierojalle?

Re: Lääkäriin vai ei?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.1.26 09:51:51

Tottakai menet näyttämään lääkärille.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   9.1.26 10:17:17

Minulla on vähän samaa. Kipuja ja paineen tunnetta toispuoleisesti, sekä kylmähikoilua samalla puolella. Hirveesti verikokeita on otettu, mutta ei vielä syy selvinnyt.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   9.1.26 10:58:16

Käy ihmeessä lääkärissä, jos oire on uusi. Itselläni on toinen kainalo usein kipeä silloin kun rinnatkin ovat, mutta näin on ollut koko aikuisiän.

Syöpä ei aina vaadi pattia, vaikka se yleisin ensioire onkin. Entisellä anopillani oli rinnassa tunne, kuin maito nousisi.

Päivämäärä:   9.1.26 11:07:16

..ja siis se piti vielä sanoa, että todennäköisesti on jotain ihan harmitonta, mutta jos oire on epätavallinen ja ennenkaikkea uusi, kannattaa se tarkistaa :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.1.26 11:12:49

Syy voi olla vaikkapa ärtynyt imusolmuke, mutta kannattaa käydä näyttämässä.

Päivämäärä:   9.1.26 11:13:22

no se, kun ikää on jo melkein 40 niin melkein harva se päivä on jotain kipua ja kolotusta jossain ja mun vähäinen lääkärihistoria on ollut sitä että ne vaan sanovat "syö buranaa ja laihduta".

Niin tavallaan en viitsisi mennä sinne taas että joku kloppi voi katsoa nenäänsä pitkin ja sanoa että mun pitää vaan liikkua enemmän.

Päivämäärä:   9.1.26 11:56:41

Tai siis niinhän siinä kävi että sairaanhoitaja torppasi mut jo heti alkuunsa, "konsultoi" lääkäriä ja vastauksena että syö buranaa 2 viikkoa ja jos ei helpota ni mietitään sit tarviiko sitä kattoo ihan silmällä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.1.26 12:12:26

Jos se on lihasjumi niin kokeileppa hieroa putkirullan avulla kylkiä. Ei välttämättä suoraan kainalosta jos on kovin kipeä

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.1.26 12:44:52

No syöt Buranaa 2 viikkoa ja soitat sitten terkkariin uudelleen jos ei vaiva lähde, eihän siinä sen kummempaa.

Lähettäjä: Kisu 
Päivämäärä:   9.1.26 12:58:01

Toi rintajuttu. Onko kuumeilua, lämmön nousua, mene lääkäriin. Jos kosketus aiheuttaa arkuutta, mene lääkäriin. Jos kestää painamista, saattaa olla kyse myöskin vain siitä, että liivit ovat olleet vääränlaiset ja ovat ajan saatossa paainaneet lihaksia ja näin niiden aineenvaihdunta on häiriintynyt ja nyt oireilee kireytenä ja lihaskipuna. Youtubesta venyttelyohjeet rintalihaksille ja selän lihaksille ja heitä roskiin ne liivit. Myös lihakset molemmin puolin liian löysät, että pelkkä kauppakassin kantaminen aiheuttaa lihaksen toiminnassa häiriön. Itse päätät mitä teet.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.1.26 13:10:05

Terveellä ihmisellä ei ole "kipua ja kolotusta" joka päivä, ei ikinä ole.

Mä olen 60-v, eikä mulla ikinä ole mitään kipuja kolotuksia, eikä mitään turvotusten tunteita. Tai no flunssassa joskus toki, mutta sitäkin noin kerran kahteen tai kolmeen vuoteen.

Eli lääkäriin aloittaja.

Päivämäärä:   9.1.26 13:16:11

"Terveellä ihmisellä ei ole "kipua ja kolotusta" joka päivä, ei ikinä ole."

On ihan normaalia, että vaihdevuosi-ikäisellä tulee nivelkipuja.

On ylipäätään ihan normaalia, että keski-ikäisellä on nivelkipuja, koska nivelet nyt vaan alkavat olla tässä iässä jo kuluneita.

Päivämäärä:   9.1.26 13:17:55

No ei kyllä ole normaalia yhtään mitkään kivut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 13:47:53

"Kipu kuuluu elämään." Näinhän sitä sanotaan.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   9.1.26 13:53:42

Mikähän hitto siinä on, että nykyään kuvitellaan, että kipu, liikkumattomuus, mt-ongelmat ja ylipaino vaan kuuluvat elämään.

No eivät kuulu.

Mä olen myös 60-v, eikä todellakaan kolota mistään.

Päivämäärä:   9.1.26 14:01:54

Mulla ei oo mt-ongelmia (ainakaan diagnosoidusti) ja käyn salilla 3xvko niin ei se liikkumattomuudestakaan ole, vaikka olenkin ylipainoinen.
Sitä tässä yritetään kovasti myös karistaa mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Kaikenlaiset selän, niskan, sisuskalujen kolotukset (endometrioosi) on alkaneet jo 20 vuotta sitten kun liikuin tosi aktiivisesti, mutta turha niistä on valittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 15:08:51

Niin, kaikki ihmisethän ovat toisensa kopiota ja ihan tismalleen samanlaisia.

Eiku...

En oikeasti tajua, miten voidaan omaa oloa tulla julistamaan jonain yleismaallisena totuutena. Käsittämätöntä narsismia.

Päivämäärä:   9.1.26 17:31:12

Mä olen usein kaivannut mittaria, jonka voisi työntää esim. korvaan ja se kertoisi selkeänä lukuna kivun kokonaismäärän. Mua sattuu suurinpiirtein joka paikkaan, mutta lääkäri kertoo vain tarinoita sukulaispojasta, joka motskariturmassa mursi suurinpiirtein kaikki luunsa, muttei silti valittanut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.