|
Lähettäjä: mannu
Päivämäärä: 9.1.26 18:16:37
"Tämä tullut ylipainosta. Painoindeksi pitäisi olla alle 30 että voisi operoida."
Tämäkin ilmeisesti vaihtelee tekijästä/operoijasta/kirurgista/HVA:sta riippuen. Olen lukenut ja kuullut ihmisten kokemuksia. Yleisestihän ei-kiireellisissä leikkauksissa BMI-raja on 30, mutta erkaumaleikkauksissa voi olla 28 tai 27. Ja tuo alempi raja ärsyttää esim. päärynävartaloisia, joilla kroppa vyötäröstä ylöspäin voi olla hyvinkin hoikka ja siro, mutta vyötäröstä alaspäin todella iso, joten pelkkä BMI ei sano mitään. Mutta operaatioonkaan ei pääse kun on niin iso perC ja paksut reidet, vaikka keskivartalossa ei mikään enää estäisikään erkauman korjausta...
Jokainen ymmärtää sen, että jos keskivartalossa on paljon viskeraalirasvaa, niin erkauman operointi on turhaa/mahdotonta, joten keskivartaloa pitää sutjakoittaa niin, että erkauma on mahdollista korjata. Mutta silti on outoa, jos tuijotetaan vain sitä BMI:ä...
Eikä koske itseäni, ei ole mikään aiheuttanut erkaumaa, ei ole mitään korjattavaa ja minun BMI:ni ei ole koskaan ollut yli 22. Kunhan olen muiden kokemuksia ihmetellyt. Esim. juurikin yksi tapaus, joka on päärynävartaloinen ja yläkropasta ja keskivartalosta ihan hoikka, mutta ei pääse erkaumaleikkaukseen, kun BMI on liian suuri. Ensin hänelle oli sanottu, että pääsee, kun BMI on 28, ja kun tämä oli saavutettu, sanottiin, että BMI:n pitääkin olla 27. Hohhoijakkaa...
|