Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fanaattisuudesta

Lähettäjä: Siima 
Päivämäärä:   8.1.26 21:56:02

Kunnioitan jokaista elollista eli en kohdista tässä mitään hyökkäystä ketään vastaan. Pidän yleensä aika tiukasti mielipiteet omana tietonani. Minulla on kuusikymppinen veli, joka kohdistaa vihaa metsästäjiä vastaan ja suojelee mielestään susia ja muuta luontoa. Hän ei koskaan ole ollut eläimistä kiinnostunut kuten esim minä, jolla on ja on ollut hevosia, koiria, kissoja, possuja, lampaita, vuohia, lintuja jne. Lampaista ja vuohista olen luopunut, kun sudet alkoivat lisääntyä. En halunnut lampaiden kärsivän susien suussa ja olihan niitä ollut jo 20 vuotta, niin se harrastus oli tullut muutenkin tiensä päähän. Veljellä on ollut 2 kissaa - enää ei ole niitäkään. En pidä häntä eläknrakkaana lainkaan. Nyt kun olen lueskellut etenkin viimeisen viikon ajan susi-fanaatikkojen tunnepitoisia kirjoituksia olen alkanut miettiä, että onkohan näillä kirjoittajilla kaikki hyvin. Oikeasti on surullista, että he reagoivat tähän asiaan noin voimakkaasti ja hyökkäävät mm. metsästäjien kimppuun. Onko kyse jostain mielenhäiriöstä vai mistä? Miksi piinata itseään asialla, joka on lainmukaista ja jolle ei mitään mahda.
Olen tosi neutraali susiasian suhteen, en vihaa enkä rakasta. En uskalla ottaa susia lainkaan puheeksi veljeni kanssa, etten lietsoisi häntä yhtään enempään pois tolaltaan.
Onko tässä kyse vähän samasta ilmiöstä kuin Trumpilla hyökkäyksessä Venezuelaan? Eli on suunnattava huomio muualle, kun oma elämä on rempallaan Epstein-sotkun takia?
Onko suojelijoiden elämä vähän rempallaan ja siksi huomio pitää suunnata muualle ja hyökätä voimalla metsästäjien kimppuun? Ainakaan ei hetkeen tarvitse miettiä omaa, tylsää elämää.
No uskon, että suojelijoita on monenlaisia. On fiksujakin. He vaan ovat vähemmän fanaattisia ja pystyvät katsomaan asioita eri suunnista.

Re: Fanaattisuudesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.26 21:57:46

"En pidä häntä eläknrakkaana lainkaan."

Luonnonsuojelussa ei ole kyse eläinrakkaudesta, kun kyse ei ole lemmikeistä eikä yksilöistä vaan koko luonnosta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 22:04:03

Olisit vaan säästänyt sanoja ja aikaa ja sanonut, ettet yhtään ymmärrä tai edes halua yrittää ymmärtää eri tavoilla ajattelevia ihmisiä.

Lähettäjä: i hate wolves 
Päivämäärä:   8.1.26 22:04:41

Tuuli Koivukoski on kirjoituksissaan aika pihalla kuin lumiukko ja fanaattinen. Lisäksi joku sairaanhoitaja ammatiltaan. Miten sellaisen hoidettavaksi kukaan uskaltaa mennä..

Päivämäärä:   8.1.26 22:16:24

Niin juuri, ei ole kyse eläinrakkaudesta, vaan fanaattisuudesta. Juu, en ymmärrä, miksi tässä asiassa pitäisi tällä hetkellä olla jotain mieltä.
On olemassa myös neutraaleja ihmisiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.26 22:22:05

0/5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 22:36:54

Pahoittelut aloittaja, en tajunnut, ettet ymmärrä tai halua yrittää ymmärtää yhtään mitään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 23:08:00

Ymmärrän aloittajaa siinä, etten minäkään pysty ymmärtämään fanaattisuutta oikeastaan missään asiassa. Minuakin kiinnostaa, miksi jotkut tuntuvat aina tarvitsevan ehdottoman mielipiteen, josta pitävät kiinni viimeiseen saakka ja jota julistavat kaikkialla ja kaikille.

Päivämäärä:   8.1.26 23:41:01

Fanaattisuus vaikuttaa sisältävän aina jonkinasteista ihmisvihaa. Eli vihaa toisinajattelevia tai jopa neutraaleja vastaan. Haukkumista ja uhkailua. Miksi?

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   9.1.26 11:05:49

miksi vasemmistolaiset ovat aina niitä fanaattisimpia? on sitten kyse susista, palestiinasta, hallituksesta?? liittyykö kouluttamattomuuteen ja siihen että nenä ei ole koskaan käynyt ulkomailla haistelemassa minkälaista siellä on

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.1.26 11:18:13

Fanaattisuuteen liittyy myös kykenemättömyys ymmärtää toisen sanomaa, kun mieli kiehahtaa. Esimerkiksi jos toteaa Trumpin ottavan Grönlannin, niin fanaattinen alkaa huutaa että "SINÄ olet sitä mieltä, että Trumpin pitäisi ottaa Grönlanti!!!"
Ei, en minä ollut sitä mieltä tai mitään mieltä, vaan totesin näin tapahtuvan. Fanaatikko ei vaan voi ymmärtää, että kaikki eivät huuda mielipidettään joka käänteessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.