Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako alkaa remppaamaan?

Lähettäjä: Asunnon ostaja 
Päivämäärä:   8.1.26 19:43:36

Asunto A on rempattu siten että laminaatit haluan vaihtaa ja maalata seiniä. Kph,wc ja keittiö ei ole ihan sitä mitä olisin itse valinnut mutta rempatut ja siistit.

Asunto B on täysin samalla pohjalla ja samassa taloyhtiössä mutta sinne pitäisi vaihtaa keittiönkaapistot ja kodinkoneet,wc ja kylpyhuone/sauna uusia. Laminaatit ja maalaus tietenkin myös.

Hinta eroa 30t remonttibudjetti voisi olla 35t max ja teettäisin kaiken ammattilaisella. Kannattaako lähteä tuolla rahalla tänä päivänä remppaamaan ihan oman näköiseksi? Jos tätä toista ei olisi tarjolla niin tekisin tarjouksen ekasta ja asuisin ihan tyytyväisenä varmaan vähän väärän näköisten /väristen pintojen kanssa.

Re: Kannattaako alkaa remppaamaan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.1.26 21:02:11

Minä ostaisin sen rempattavan kohteen.
Ei sitä vääränlaista keittiötä kuitenkaan vuotta kauempaa viitsisi katsella.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   8.1.26 21:26:32

Ostaisin remontoitavan.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   8.1.26 22:49:50

Laittaisin lattiaan jotain laminaattia laadukkaampaa esimerkiksi julkisentilan muovimaton tai vinyylilankun. Laminaatti on paskaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 22:52:42

Jos itse ei tee niin ei kannata. Tekemisen laatu niin surkeaa että vain hermot menee.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.1.26 22:56:40

Ostaisin rempattavan, mutta pääosin itse rempattavaksi.. ammattilaisella tekee tiukkaa saada tuo kaikki tuohon hintaan ! siis tosi tiukkaa, kaikilla materiaalivaihtoehdoilla ei todella onnistukaan.

Päivämäärä:   8.1.26 23:32:06

Itsellä tekeminen ei valitettavasti ole vaihtoehto.

Sitäkin mietin että miten tuolla budjetilla
saa eli saanko ekassa vastinetta rahoilleni kuitenkin enemmän lopulta. Keittiö on perus sileä valkoinen yksinkertaisilla vetimillä ja vaalealla tasolla. Vähän pliisu omaan makuun mutta toisaalta sellainen minkä kanssa voisin elää ihan hyvin ja aina voi vaihtaa tasot ja vetimet lopulta. Vessassa ja kylppärissä on mustat kaapinovet mitkä on itselle vähän noup mutta kokonaisuus on ihan tasapainoinen ei liian synkkä.

Ainoat ehdottomat on valkoiset seinät pehmeämmiksi, yksi tapetti pois ja vaaleanharmaat laminaatit vaihtuisi lämpimämpään sävyyn.

Kakkosessa ei ole mitään säästämistä on laitettava lattiasta kattoon uusiksi.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.1.26 07:23:55

Jos taloyhtiö ja pohja on sama, niin ehdottomasti A. Et saa tuolla budjetilla mitenkään teetettyä kaikkea mitä listasit, etkä pääse muuttamaan kuukausiin, kun ensin suunnittelet remppaa, kilpailutat urakoitsijaa, ihmettelet missä se luuraa ja miksei tule valmista. Tuskin siis aiot asua remontin keskellä ilman kylpyhuonetta ja keittiötä? Jo kylppäri saunoineen ja vessoineen vie herkästi koko tuon budjetin. Tai keittiökaapistot ja laitteet purku ja asennustöineen imaisee koko budjetin ja muu jää laittamatta.

B:n ostaminen olisi kyllä oma valintani, koska laitan mielummin viimeisen päälle omaan makuun ja välttävä vasta rempattu lähinnä ärsyttää, kun joutuu hävittämään lähes käyttämätöntä tavaraa. Mutta minä osaan remontoida itse ja asunnon vaihtoon varaamani remppabudjetit on ihan eri kokoluokkaa suhteessa tarvittavan remontin määrään.

Päivämäärä:   9.1.26 08:15:40

Budjetti on liian pieni. Tuolla rahalla et saa sitä mitä haluat, vaan sitä mihin nipin napin on varaa. Jos edes riittää tekemään kaikkea mitä pitäisi. Ja itse pitäisi silti olla valmis tekemään jotain. Ottaisin siis valmiiksi rempatun.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   9.1.26 08:16:57

35 teur ei riitä B:n rempaamiseen millään. A:ssa riittäisi se, että maalauttaa tai vaihtaa kaappien ovet. Tulee paljon halvemmaksi.

Mutta onko A:n sijainti yhtä hyvä? Siis myös mm. kerros ja ikkunoiden suunta, jos samassa talossa ovat.

Päivämäärä:   9.1.26 08:23:57

Pelkästään jo sijaisasunnon kustannus tekee melkoisen loven tuosta budjetista. Lupa taloyhtiöltä voi kestää ja kestää ja remontointi ei muutenkaan tapahdu hetkessä, puoli vuotta vähintään joutuu odottamaan muuttoa. Itsellä meni 15 kuukautta sijaisasunnossa.

Päivämäärä:   9.1.26 11:19:36

Sitä minä vähän epäilinkin joten A sta lähtee tarjous eteenpäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.