Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Gluteenille herkät - millaisia outoja oireita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 19:25:44

Eli millaisin tavallisia ja epätyypillisempiäkin oireita teille on tullut gluteenista? Tiede ei taida osoittaa että pitäisi tulla muuta kun vatsa- ja iho-oireita tai keliakiassa toki ravintoaineiden puutoksista aiheutuvia oireita lisäksi. Mutta nyt tuttu ehdotti että rangan jumitus ja ajoittainen närästysoire olisi siitä, hänellä ollut vastaavaa.

Re: Gluteenille herkät - millaisia outoja oireita?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.26 20:58:59

Mun oireet oli ummetus josta ensi oireet oli 15 vuotiaana. 20 vuotiaana tuli laktoosi intoleranssi, turvotusta ja ilmavaivoja. Liki 30v menin lääkäriin 3 kk ummetuksen jälkeen ja todettiin keliakia.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   8.1.26 21:09:23

Mulle tulee ihottumaa etenkin kyynärtaipeisiin ja kasvoihin gluteenista, ja vatsaoireita tulee myös. Närästys varmasti voi sekin johtua, mutta tuosta rangan jumista en ole kuullut ennen. Mulla itsellä kyllä jatkuvasti jumittaa rintaranka, mutta gluteenia ei ole kyllä tarkoituksella kroppaan päässyt muuten, paitsi jostain mäkkärin ruuasta (eli paistettu samassa kuin gluteenituotteet). Eli ei pitäisi olla isoja määriä.

Mulla ei ole keliakiaa todettu, olen muuten vain yliherkkä gluteenille (ja se harmittaa PALJON).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 21:54:55

Eikös närästys kuulu noihin yliherkkyysoireisiin? Itsellä ainakin selvästi gluteeni närästää.

Päivämäärä:   8.1.26 23:47:42

Reumatyyppinen niveltulehdus.

Päivämäärä:   9.1.26 00:10:02

Kutina siis niin hirveä että raapii ihon rikki silti kutittaa, sormiin ja polviin pientä vesikellukkamaista näppyä, nestepatteja kasvoille, aivosumu, oksettava olo. Yöllä herää refluksiin, suolistokrampit, vesiripuli, ummetus, limaulosteet eikä tässä edes kaikki. Laihtuminen jne...

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   9.1.26 03:20:10

Nuorella teinillä oli todella voimakas aivosimu ja väsymys. Ei kyennyt mihinkään lähtemään, kaikki kivat jutut jäi tauolle. Pyörtyili, niin että löi myös päänsä. Valittu outoa oloa.
Lääkäri kyseli vain kaveri ja perhe suhteista.
Itse löydettiin tietoa englanniksi ja yksityisellä saatiin ferritiinit oli lähes nolla. Julkisella saatiin keliakiakokeet ja lähete tähystykseen johon jouduttin odottamaan useampi kuukausi. Suoli olikin ihuonossa kunnossa.
Nyt vointi vuoden jälkeen todella hyvä, vain vatsa oireitä jäljellä

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   9.1.26 18:15:51

Uppista

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.