Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämmin untuvatakki?

Lähettäjä: Kys 
Päivämäärä:   8.1.26 18:03:38

Hei,mulla Kari Traa Kuten parka(eli lähes polvipituinen untsikka) jolla pärjään noin -15 saakka.Tykkään takista hirmuisesti mutta ei riitä kovilla pakkasilla.Ostin sen joskus Intersportin alesta.

Mikä olis lämpimämpi untsikka jonka ei hinnaltaan ole hirmu kallis?ehdoton raja 300e.
Oon myös miettinyt riittäisikö vaan yhden koon isompi Kari Traa,niin että kunnon villapaita mahtuis alle...

Re: Lämmin untuvatakki?

Lähettäjä: Bug 
Päivämäärä:   8.1.26 18:05:26

Ganada Coose. Temusta.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.1.26 18:14:08

Jyväskylässä ei ainakaan kannata pitää Canada coosen näköistä takkia. Mamujengit ryöstää sen vaikka olisi päällä. Eivät erota aidosta. Varmempi pukeutua halvalta näyttäviin rytkyihin

Päivämäärä:   8.1.26 18:15:21

Teemu,ei ikinä!

Päivämäärä:   8.1.26 18:16:03

En halua tosiaan merkkivaattetta vaan lämpöä.

Lähettäjä: dyyz 
Päivämäärä:   8.1.26 18:26:11

Onko jollain kokemusta Áhkká -merkistä? Näyttää (nettikaupoissa) lämpimiltä mutten muista törmänneeni livenä missään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.1.26 18:32:06

Mulla on Joutsenen Reina-takki, ja kyllä lämmin.
Tarkenee -35° oikein hyvin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.1.26 18:33:05

Dyyz: ovat lämpimiä ja mukavia takkeja, mutta untsikasta ei kokemusta. Mutta tuskin sekään sitten on huono ja kylmä.

Päivämäärä:   8.1.26 19:22:59

Joutsen voisi olla,ovat kyllä hintavia
Tori.fi tarvii tarkistaa...

Lähettäjä: Pot 
Päivämäärä:   8.1.26 19:24:15

Mulla on ahkan pitkä makuupussi takki ja sinne alle merinovillasta neulottu ohut villapaita. Kyllä tarkenee! Ja oon vilukissa!

Päivämäärä:   8.1.26 19:26:34

Pot:Ok:)

Vastaako ähkan takit normaalia omaa kokoa?

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   8.1.26 19:51:20

Mun herkästi palelevalla teinitytöllä on myös tuo Ahhkan pisin untsikka ja hyvin sillä tarkenee. Hinta parinsadan kieppeillä. Koko vastaa hyvin normaalia kyllä, ehkä pikkuisen reilua sellaista mut sehän on talvitakissa hyvä asia. Tytöllä 36 ja käyttää s/m kokoisia yläosia.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.26 19:53:08

Mulla on haglöfsin melkein nilkkoihin asti oleva eikä tuu kylmä!

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   8.1.26 20:07:32

Mulla on Ahkan pitkä untsikka ja se on ainakin mulle ollut riittävän lämmin Lapin pakkasiinkin. En toki ole kokeillut seisoa se päällä tunteja paikallani. Maksimissaan on kovalla pakkasella (alle -30) on tainnut olla 30 min valvontoja pihalla. Silloinkin on ensin tullut kylmä varpaille.

Toki minä olen melko lämminverinen ja kuljen pikkupakkasetkin hupparissa ja toppaliivissä.

Oma Ahkka on koon tai pari isompi kuin muut takit, mutta toisaalta on tarkoituksella reilun kokoinen.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   8.1.26 20:57:03

"Oon myös miettinyt riittäisikö vaan yhden koon isompi Kari Traa,niin että kunnon villapaita mahtuis alle..."

Kyllä talvitakin alle pitää villapaita tai kaksi mahtua.

Päivämäärä:   8.1.26 21:53:02

Joo,varmaan tarvis olla yhden koon isompi toi takki..

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   8.1.26 22:08:15

Mihin ihmiset unohtaa kerrospukeutumisen? Tavallisella toppatakilla pärjää, kun on alla fiksut kerrokset, esim. merinovillaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   9.1.26 00:37:04

Minä inhoan ns kerrospukeutumista se on turjustamista ... haluan kunnon lämpimät ulkovaatteet joiden alle voi laittaa bambukalsarit ja ohuen pitkähihaisen.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   9.1.26 06:36:32

Mulla on noin kolmekymmentä vuotta vanha Joutsenen takki. Se on toimittanut viimeisen vuosikymmenen tallitakin virkaa niin, että päälliskangas on aivan hajalla. Viime talvena jouduin korjaamaan vetoketjun ja nyt aioin korjata päällisen. Se on kuitenkin talon lämpimin takki ja kestänyt pesuja. Olihan se kallis alennushinnallakin, mutta osoittautunut hintansa arvoiseksi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.1.26 07:47:29

Helly Hansenin Adore Puffy Parka on tosi lämmin, vaikkei untuvaa olekaan. Näillä keleillä on pärjännyt yhdellä aluspaidalla ja tavallisella hupparilla hyvin. Oli alessa vielä melko halpa.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.1.26 07:53:18

Kerrospukeutumisen alkeet olisi ihan hyvä opetella. Mulla ei ole edes untsat vielä päällä, -21C tänä aamuna. Toppi, korkeakauluksinen fleece, paksu työtakki. Merinovillapitkikset ja farkut oli vähän liian vähän, mutta kyllä niillä nyt aamutallin teki (kun laiskana en jaksanut alkaa kaivaa toppiksia).

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   9.1.26 08:37:03

Ei kait se sitä tarkoita, ettei osaisi kerrospukeutumista, jos haluaa lämpimän takin? =D Oma tyttö ainakin palelee vaikka on merinoa alimpana kerroksena, paksua villapaitaa sun muuta päällä lisäksi. Ja kuka lukioikäinen menee kouluun toppahousuissa? Tuommoinen pitkä takki on siitä hyvä, että alle ei tarvitse välttämättä laittaa niin kauheaa kerrosta vaatteita eikä paistu 40min bussimatkan aikana kun avaa vain takin. Oma teini kävelee ensin pysäkille kilsan verran, tönöttää tosiaan bussissa 40min ja saattaa vielä kaupungilla koulupäivän jälkeen kierrellä kaverin kanssa ennen paluumatkaa samaisella bussilla. Tuollaiseen pitkä lämmin talvitakki on aika best. Itse pärjään perus toppatakilla ulkoilut ja tulee hikikin, mutta tallille ostin pitkän toppiksen ja pari kokoa isot toppahousut, jotta saan kerroksia riittävästi alle että tarkenee kylmässä maneesissa istua.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   9.1.26 08:50:35

Teineillä ongemana on se, että vaatteiden pitää olla tyköistuvia, vaikka talvella pitäisi olla reilunkokoinen takki, halusi sinne alle laittaa villapaitaa tai ei. Pitkät kalsarit tuntuu myös olevan jotain supernoloa ja piposta ei tarvinne sanoa mitään.

Koulu- ja työmatkoille pitkä takki on kyllä hyvä, joskaan en itse siihen käyttöön kaipaa kovin paksua takkia, sillä esim. kaupoissa se olisi muuten liian kuuma. Kerrospukeutuminen toimii tässäkin paremmin, sillä ainakin etelässä nämä kovemmat pakkaset on yleensä melko lyhytaikaisia. Sille paksulle untuvatakille ei kovin paljoa ole vuodessa käyttöpäiviä, paitsi jos harastaa hevosia :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 09:06:14

Ostin just pitkän ja uudenveroisen joutsenen takin vintedistä 200e, kannattaa vinted kurkata läpi torin lisäksi.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   9.1.26 09:31:08

Itse ostin juuri alesta Patagonia Jackson glacier pitkän untuvatakki, on myös vedenpitävä. Todella kaunis. Alkup hinta 500e mutta löysin noin 300eurolla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.1.26 09:39:06

Pilkun kommentin takia googletin Canada Goose takkia niin herramunjee mitä hintoja!!! Ja tosiaan mamuilla niitä näkee.
Miten h-tissä niillä on varaa siihen?? Partioaitan mainoksessa malli on juuriltaan afrikasta niin sehän viestittää että mamuille suunniteltu.
Nyt mulla kyllä meni kuppi vähän nurin. Ei mulla oo varaa sellaiseen vaikka yli 40 vuotta ollu työelämässä...
Olisin ollu onnellisempi ilman tätä tietoa : /

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   9.1.26 09:45:17

Joka paikassa ei ole mahdollista ryhtyä riisumaan jotain merinovillakalsareita ja -paitoja, kun menee sisätiloihin ja sitten joutuu olemaan kuumissaan niillä. Silloin yksi riisuttava päällyskerros on kätevämpi.

Päivämäärä:   9.1.26 10:28:56

Luhta Iisalmi on hinta-laatusuhteeltaan loistava takki. Todella lämmin, ainut miinus, et on vaan vetoketju (ei nappeja), niin joutuu lyhyelläkin uloskäynnillä aina laittamaan pitkän vetoketjun kiinni.

Lähettäjä: Frankie 
Päivämäärä:   9.1.26 10:44:58

Mulla on Haglöfsin Long Mimic Parka, jossa ei kyllä ole täytteenä untuvaa vaan vanua. On kuitenkin erittäin lämmin, itse ainakin pärjännyt tällä kovemmilla pakkasilla ihan yhtä hyvin kuin Joutsenen untuvatakilla.

Lähettäjä: Mp 
Päivämäärä:   9.1.26 11:58:54

Mountain horsen pitkä talvitakki. En nyt muista mallia mut tuli pari vuotta sitten. Ihan paras ja lämpimin mitä koskaan ollut. Ja minulla niitä on ollut ja olen todella viluinen.

Lähettäjä: Mp 
Päivämäärä:   9.1.26 12:01:21

Piti ihan kaivaa malli eli Quinn. Suosittelen jos vielä jostain saa.

Päivämäärä:   9.1.26 13:50:32

Kiitos vinkeistä,tsekkaan nämä!

Lähettäjä: "r 
Päivämäärä:   9.1.26 15:04:37

Kukaan ei mieti mistä untuva on peräisin.
Ja ei, eettistä untuvatuotetta ei ole.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   9.1.26 15:27:52

"eettistä untuvatuotetta ei ole."

Jaa kun lihantuotannosta jäänyttä untuvaa käytetään niin se ei ole eettistä? Eihän niitä lintuja kasvateta niitä untuvia varten, joten häh.

Päivämäärä:   9.1.26 15:29:36

Ubr-untsikat on aivan älyttömän hyviä kovilla pakkasilla

Lähettäjä: Siksi 
Päivämäärä:   9.1.26 15:31:21

Minä kierrän asiakkaiden kodeissa siivoamassa. Matkalla on kylmä, kun auto ehtii jäähtyä. Kannan tavarat autolta kohteeseen viimassa ja tuiskussa. Kohteessa on kuitenkin sitten lämmin ja jopa hiki, kun tekee töitä. Ei siinä ehdi merinovillakalsareita pukemaan ja riisumaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.