Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Täällä kuntoutusrahalla/-tuella eläviä?

Lähettäjä: prosessi? 
Päivämäärä:   8.1.26 17:41:02

Miten päädyit kuntoutusrahalle? Ja/tai -tuelle? Tai oliko näissä nyt mikä ero, joka tapauksessa oman työkunnon vaillinaisuuden vuoksi määräajaksi tai toistaiseksi kuntoutumaan. Mistä prosessi alkoi? Itselläni ei tunnu enää terveys kestävän vaikka ei ihan kovin monien vuosien työuraa olekaan :( Mietin elämääni, tätä päivää ja jatkoa tästä jotenkin eteenpäin...

Re: Täällä kuntoutusrahalla/-tuella eläviä?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   9.1.26 07:58:26

Kuntoutustuella elelen. Eli määräaikainen tk eläke. Ihan hyvin pärjää, vaikka työeläke on pieni. Kansaneläke ja asumistuki päälle. Vuokralla asun.

Syynä mt ongelmat. 300 päivää saikkua sitten kuntoutustuki. Nyt jo kuudes vuosi menossa. Ekana vuonna piti rustailla hakemus, sen jölkeen aina haetu vuodensi eteenpäin erikoislääkärin lausunnolla.

Re: Täällä kuntoutusrahalla/-tuella eläviä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.1.26 10:33:30

Täällä myös kuntoutustuki eli määräaikainen tk-eläke.
Itsellä tuli 500 päivää saikkua täyteen enkä ollut työkuntoinen niin lääkäri kirjoitti B-lausunnon ja jouduin tekemään hakemuksen kuntoutustuesta Kevaan. Tuki myönnettiin ensin 2x 6kk ja sitten kalenterivuosi kerrallaan. Joka kerta vaati B-lausunnon. Nyt alkoi kolmas vuosi.
Olen ollut työelämässä 43 vuotta joista viimeiset 31 raskasta vuorotyötä. Olin esimiesasemassa ja organisaatiouudistusten myötä henkilöstöä vähennettiin ja työkuormitus lisääntyi, samalla yksityiselämässä paineet lisääntyi kun toisella läheisellä alzheimer ja toisella vaikea alkoholismi ja muita sairauksia ja olin käytännössä molempien omaishoitaja ja edunvalvoja. Jossakin vaiheessa en kerta kaikkiaan jaksanut enää ja hakeuduin kipeän kyynärpään takia työterveyteen ja siellä sitten romahdin täysin kun lääkäri kysyi miten muuten jakselen. Diagnoosi vaikea masennus ja syön edelleen masennuslääkkeitä että edes selviän arjesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.