Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alanvaihto!!

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   8.1.26 17:39:46

Olen tehnyt 15vuotta hoitoalan töitä ja olen lopen uupunut alaan. Kovasti pyöritellyt mielessä alan vaihtoa mutta mihin? Olen pysynyt viime vuodet alalla vain vakituisen työpaikan vuoksi mutta enää en vain jaksa kun ala on ajettu niin ahtaalle ja asiakkaat hyvin kuormittavia.

Mille alalle voisi kouluttautua josta vielä työllistyisi?

Re: Alanvaihto!!

Lähettäjä: Tir 
Päivämäärä:   8.1.26 17:51:08

Onko sinulla sairaanhoitajan tai lähärin koulutus? Lastensuojeluun taidat päästä töihin ilman lisäkoulusta. 3-vuorotyö, lisien kanssa hyvä palkka. Monta pitkää työvuoroa peräkkäin ja sitten monta vapaapäivää.

Työnkuva sitten riippuu yksiköstä, minne pääsee/joutuu töihin. Jos on ”helppo yksikkö”, niin viikonloppuisin ja lomilla nuorten kanssa tehdään kaikkea kivaa, käydään luistelemssa/hiihtämässä/laskettemassa/uimassa/huvipuistossa jne Jos on ”hankala yksikkö”, niin sitten ollaan yksikössä suljettujen ovien takana, kun nuoria ei uskalleta viedä mihinkään.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   8.1.26 18:38:54

Olen siis lähihoitaja ja ollut töissä lasussa, vanhuksilla ja nyt kevassa. Huomaan olevani aivan kyynistynyt ja jatkuva kiire sekä stressi vaivaavat kotioloissakin.

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   8.1.26 21:36:24

Jos sote ala kiinnostaa niin terkkari. Itse kohta valmistun, esim neuvola tai työterveys aivan erilaista hommaa järkevämmillä työajoilla ja ei hullua kiirettä jne. Itellä myös lähäri pohja. Samalla tulee sh paperit Jos joskus kiinnostusta sinnekin suuntaan

Lähettäjä: PersSika 
Päivämäärä:   9.1.26 00:10:16

Kysele : bye bye hoitoala - ryhmästä vinkkejä.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   9.1.26 00:14:29

Työpaikan vaihto voi myös auttaa. Vaihda sellaiseen jossa on potilaita eikä asiakkaita.

Olen itsekin ollut alalla sen 15 vuotta ja potilaiden hoitaminen sairaalassa on mukavaa, mutta kaikki paikat joissa vastapuolta kutsutaan asiakkaaksi ovat olleet kamalia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.