Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Evidensia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 17:06:27

https://www.youtube.com/watch?v=6Rj_1qJ8Fw0

Perhe vienyt 13 vuotiaan koiran eläinlääkäriin Evidensiaan, jotta se saa jatkoa nivelrikkolääkkeeseen. Lääkärissä annettu tylysti vaihtoehdot; joko Librera-piikitykset säännöllisesti tai lopetus. Olivat ottaneet ekan piikin, josta tuli karmea ripuli päiviksi. Eikä muutenkaan lääke sopinut. Ja on kallis lääke, yli satasen euroissa/ piikki.
Eivät siis jatkaneet tätä lääkitystä, joten Evidensialta sitten raportoitiin heistä jonnekin ruotsalaiseen virastoon eläinrääkkäystapauksena.
Menivät jollekin pienelle, yksityiselle klinikalle, josta saivat lääkityksen kuntoon. Raportoivat tämän sinne virastoon ja virastolle tämä ok.

Videon kommenttikentässä paljon keskustelua Evidensiasta. Paljon huonoja kokemuksia. Niin asiakkailta kuin työntekijöiltäkin.

Re: Evidensia

Päivämäärä:   8.1.26 17:08:25

Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia Evidensialta. Sekä hevos- että pieneläinpuolelta.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   8.1.26 17:12:42

Niin?

Eläinlääkärillä on velvollisuus tehdä eläinsuojeluilmoitus, jos epäilee, että eläintä ei hoideta. Jatkuvasti näitä saa olla tekemässä ihan täällä Suomessakin.

Päivämäärä:   8.1.26 17:21:27

Lähettäjä: ….. *

Lue uudestaan ja ihmettele sitten!
Onhan noita muitakin lääkityksiä, jotka pitäisi ell tietää!

Päivämäärä:   8.1.26 17:24:20

Minullakin vain hyviä kokemuksia evidensiasta koirien ja kanien kanssa.

Lähettäjä: Nöpö 
Päivämäärä:   8.1.26 17:29:00

Käytän yksityistä ketjuihin kuulumatonta eläinlääkäriä.

Lähettäjä: Voileipä 
Päivämäärä:   8.1.26 18:22:07

Rohkenen epäillä, että ripuli johtui muusta kuin Librela pistoksesta.

Lisäksi Librela tuskin on satasen Evidensiassa, ainakaan jatkossa hoitajan pistämänä vartin ajalla.
Minulla oli nettiajainvarauksessa tutkimuskäynti 30 min. ja lisätietoihin laitoin haluan Librela pistoksen. Ell teki sen muutamassa minuutissa ja veloitti 74 euroa.

Päivämäärä:   8.1.26 18:26:57

Huonosti muotoilin, eli epäilen ripulin syyksi jotain muuta syytä.

Päivämäärä:   8.1.26 18:35:19

Ja... hinta voikin olla tuo... koska vahvuudet vaihtelee.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   8.1.26 20:54:55

Vain hyviä kokemuksia Evidensiasta kahden nivelrikkoiset koiran hoidossa. Osaavat ortopedit ja vaihtoehtoja. Toinen sai myös Librela-piikkejä kerran kuukaudessa, 20-kiloiselle koiralle hoitajalla käynti oli 60 euroa kerta vielä vielä viime keväänä. Sittemmin koira on poistunut sateenkaarisillalle ihan omasta päätöksestä.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   8.1.26 22:20:51

Erinomaista toimintaa. Niitä hoitamattomia näkee ihan liikaa linkuttamassa tuolla kaduilla. Joko hoidat tai lopetat.
Ainoa kerta kun kun minulle on ehdotettu epäeetistä toimenpidettä koiralle niin kyseessä oli pieni yksityinen klinikka. Evidensiassa olemme aina keskustelleet eläinlääkärin kanssa onko kokeesta tai toimenpiteestä hyötyä koiralle ja minä päättänyt tehdäänkö vai ei.
Mitä olen noita muita klinikoita seurannut eivät niiden hinnat ole yhtään halvempia ja niillä ei ole niin moipuolisia tutkimusmahdollisuuksia kuin Evidensiassa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.1.26 23:35:48

Näissä on aina vain yhden osapuolen kertomus.

Lähettäjä: Ybee 
Päivämäärä:   8.1.26 23:51:03

Minulla myös pääosin hyvää kokemusta ja ollaan käytetty kolmessa eri klinikassa. Ja on tehty isoja leikkauksia. Librela maksaa noin 70euroa hoitajakäyntinä, tiedän kun niitä saan joka kuukausi pistää koiralle. Librela ei kyllä ripulia aiheuta, se laitetaan ihon alle eikä suolistoon…vai tuleeko rokotteesta teille ripulia….

Ei se nimi ovessa tee huonoa vaan se eläinlääkäri. Ja itse voi myös paljon tehdä oman eläimen eteen esim seuraamalla vointia ja ehkäisemällä tauteja. Ja avaa sen suun vastaanotolla. Kertoo havainnot yms. Ja aina voi kysyä hintoja, ihan arkipäivää. Itse annatte suostumuksen tutkimuksiin yms. Onko teille ongelma kysyä hintaa? Ja lisämyyntiä tekee kaikki, kai te osaatteko sanoa ei.

Päivämäärä:   9.1.26 05:37:41

Ybee googlaa librela side effects niin saatat yllättyä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   9.1.26 10:17:46

Toki Librelasta voi tulla sivuvaikutuksia, mutta ne on harvinaisia. Suurimmalle osalle ei mitään.

Sen vaihtoehto on gabapentiini, josta sivuvaikutuksia taas tulee selvästi enemmän.

Siinä kohtaa kun koiralle menee sekä Librela, gabepentiini että tulehduskipulääke, kannattaa jo miettiä sitä e:llä alkavaa vaihtoehtoa hyvin vahvasti ihan itsekin.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   9.1.26 10:38:13

Olen evidensiassa käynyt kahdesti kilpikonnan kanssa kun on lähialueen ainoa eksoottisista mitään tietävä. Ei saatu ekalla kertaa konnaa kuntoon ja vasta toisella kertaa tutkivat paremmin ja löytyi keuhkotulehdus.

Muiden eläinten kanssa suosin yksityisiä klinikoita.

Evidensioissakin on eroja, riippuu niin siitä kuinka päteviä lääkäreitä ovat onnistuneet palkkaamaan. Ja sitten siellä on niitä jotka kuvittelee tietävänsä ja olevansa jotain jumalasta seuraavia. Tosin ihan yhtälailla niitä on yksityisilläkin klinikoilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.1.26 12:30:22

Exän kissa alkoi yllättäen hoipertelemaan ja käveli päin huonekaluja. Oli yön yli evidensiassa, ei mitään hajua mikä kissalla on vialla, lasku 700€. Kiitos tyhjästä, ei asioida enää kyseisessä firmassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.