Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun toista ei kiinnosta mikään muu kuij itseä

Lähettäjä: kiinnostava 
Päivämäärä:   8.1.26 16:37:31

Kaverin kanssa on mukava viettää aikaa just niin kauan kun puhutaan jostakin häntä kiinnostavasta asiasta (vaikka minua ei kiinnostaisi, osallistun silti koska se ns. kuuluu asiaan). Minua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun hömppä-julkimon tekemiset, suhteet ja asumiset, ei myöskään ties mitkä tosi-tv-ohjelmat, joissa julkimot tekee milloin mitäkin, en tiedä kuka samankuuloisista ja melkein samannimisistä laulajista on kukakin, en myöskään tiedä mitä kenelläkin oli päällä instastoorissa tai jtnsp, mutta vastailen ja esitän kysymyksiä. Vaikka todellisuudessa ei kiinnosta.

Mutta jos minä sanon jotakin esim. työasioista (yritystalous jne), sen enempää menemättä yksityiskohtiin vaan yleisesti, vastaus on "mitä mulle kiukuttelet, ei sen mun syy ole eikä mua kiinnosta tollanen" tai puhun hevostelujuttuja "ei mua kiinnosta, jos ei ole muuta puhuttavaa niin mä alan katsoa televisiota". Olen kokeillut alkaa tällaisen jälkeen puhua jostakin hänen mieleisestään aiheesta niin jo alkaa kiinnostaa ja puhetta riittää jonkun vieraan hänelle tuntemattoman ihmisen sisustuksesta tai autosta, joita somesta vahtaa.

Toki ymmärrän, että samat asiat eivät voi kiinnostaa kaikkia, mutta ei kai se nyt niinkään ole, että minun pitää jatkuvasti teeskennellä olevani kiinnostunut jostain tyhjänpäiväisyyksistä ja vieraista ihmisistä, mutta jos mainitsee jotakin omista asioistaan tai normiarjen jutuista niin toisen ei tarvitse vastavuoroisesti olla edes kuuntelevinaan vaan voi sanoa suoraan, että ei kiinnosta? Kun minä olen sanonut, ettei hänen jutut kiinnosta niin olen vain kateellinen (tietenkin) ja minua "ei koskaan kiinnosta mikään".

Onko tämä jotakin nykyajan minäkeskeisyyttä? Kun itseä kiinnostaa asia x, oletus ja vaatimus on että kaikkia muitakin kiinnostaa, mutta itse ei tarvitse vastaavasti edes kuunnella sellaista, mikä ei kiinnosta?

Re: Kun toista ei kiinnosta mikään muu kuij itseä

Lähettäjä: rai 
Päivämäärä:   8.1.26 16:55:01

Ei kai tuo nykyaikaan liity, tuollaisia ihmisiä on ollut iät ajat. Jotkut on vaan tuollaisia.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   8.1.26 17:15:42

Mulla on kaveri, joka ei ole opiskellut muuta kuin ammattikoulututkinnon joskus vuosituhannen vaihteessa, on oikein pollea siitä ettei lue kirjoja ja väheksyy koulutusta (mm. minun harrastepohjainen uusien kielten opiskeluni on kuulemma ajan- ja rahanhukkaa). Hänen kanssaan turhauttaa tietynlainen "oppimattomuus" ja ilmeisesti siihen liittyvä haluttomuus tai kyvyttömyys ajatella asioita laajemmin, josta seuraa tuo ettei mikään ns. asiallinen kiinnosta. Siksi häntä ei kiinnosta monikaan asia kun hän ei ymmärrä, on siis näitä ihmisiä, jotka ei tiedä bruton ja neton eroa ja ovat sitä mieltä, että on se väärin että yrittäjän pitää maksaa arvonlisäveroa omista rahoistaan :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.26 17:18:04

En viettäisi aikaani tuollaisen ihmisen kanssa.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   8.1.26 20:06:40

Tiedän tunteen.
Kyselet, keskustelet, kerrot omat kuulumiset koska toinen ei kysy jne, pidät yllä keskustelua.
Aina puhutaan toisen asioista ja sun asioita ei puida/ kommentoida. Kaverisi ei edes tiedä/ tietäisi elämästäsi mitään, ellet itse välillä oma aloitteisesti kertoisi.

No, kukaan ei ole niin mielenkiintoinen, että vain ja ainoastaan hänestä keskustellaan.
Näin ollen olen alkanut tiputtaa nämä tällaiset ihmiset pois elämästäni. Olen mieluummin vaikka yksin.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   8.1.26 20:12:09

Ei tuo ole mikään nykyajan juttu, pinnallisia tyhjäpäitä on ollut aina. Ennen he juoruilivat lähiseudun ihmisistä, nykyään netin ja somen myötä kyyläävät julkkiksia.

Miksi tuhlaat aikaasi häneen? Teillä ei ole mitään yhteistä kiinnostuksen aihetta niin mikä saa hakeutumaan hänen seuraansa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.26 20:12:39

Miksi vietät aikaa noin törkeän tyypin kans? Minä oon mielummin vaikka yksin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 20:26:02

Mikä teitä yhdistää, miksi olet hänen kaverinsa?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.1.26 21:51:19

Entä jos puhuisit hänelle ihan asiallisesti; "oletko huomannut että et halua puhua minun esille ottamista asioista kun ne ei sinua kiinnosta. Minä kuitenkin kuuntelen ja keskustelen sinulle tärkeistä jutuista vaikka ne ei itseäni kiinnostaisi. Onko tämä mielestäsi oikein"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 21:54:57

Kaverin mielestä varmaan hän puhuu positiivisista kivoista aiheista ja sinä vedät negatiiviset valitusaiheet keskusteluun. Eikä hän halua puhua negatiivisista aiheista, joten tyrmää ne alkuunsa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.