Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävälle kuvakirja lahjaksi hänen hevosista

Lähettäjä: kuvakirja 
Päivämäärä:   8.1.26 12:38:54

Aattelin tehdä ystävälle kuvakirja lahjaksi hänen hevosistaa. Hänellä siis useampi ja oon näitä pitkin vuotta kuvaillut "huvin vuoksi" ja ihan tarkoituksella (esim. poseerauskuvia hevosten kanssa ja ratsastus kuvia.
Nyt mietin että laitanko

A) kuvat hevosittain eli yhdestä hevosesta kerralla kuvat
B) kuvat vaan sekaisin

Ja tekisinkö jokaisesta hevosesta "esittelyn" siis missä kuva ja sen virallinen nimi, lempinimi, rotu, ja hieman sukua tms. ja jos nöin teen tää tulisi aina joko alkuun ennen kunkin hevosen kuvien alkua tai sitten mahdollisesti sinne kirjan loppuun. Muitakin vinkkejä tai ehdotuksia saa jakaa, kun tässä on kuitenkin aikaa ennen kuin kirja täytyy tilata.

Re: Ystävälle kuvakirja lahjaksi hänen hevosista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 12:42:52

Laittaisin varmaan sekaisinsa, kuvauskerran tai teeman mukaan lajitellen. Ehkä alkuun tai loppuun jotkut omat sivut joissa on muutamia parhaita otoksia kustakin hevosesta?

Päivämäärä:   8.1.26 12:47:39

Lisään vielä että niitä kuvia tulisi myös "sekaisin" mutta jos hevosittain niin siinä olisi vana kuvia kyseisestä hevosesta, muut kuvat sitten alussa/lopussa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.1.26 14:36:04

Laittaisin sekaisin, mutta esim "kesäkuvat", "kisakuvat", "hauska tunnelma"-kuvat, "ratsailla"-kuvat jne. Eivät tarvinne esittelyjä.

Toivottavasti olen tuo ystäväsi :)

Päivämäärä:   8.1.26 15:05:45

Zäkä, esittelyä lähinnä aattelin sen kannalta että jos on säilyttänyt kirjan vuosienkin jälkeen ja näitä hevosia ei enää hänellä ole niin voi sitten katsoa ja muistella mitä ne oli. Toki voi olla että ei moinen tarpeen. Kaverilla tällä hetkellä pari minkä myyntiä miettinyt (tosiaan vasta mietinnän asteella) ja sillä jokunen varsa myös kasvamassa.

Mutta lisää ehdotuksia, omia näkemyksiä yms. Ja saa antaa vinkkejä mistä kirja kannattaa tilata jos kokemusta löytyy :)

Lähettäjä: vihainen akka 
Päivämäärä:   8.1.26 15:15:59

Jos sinulla on kaikista hevosista kivat "passikuvat", tee kuvakirjan alkuun jokaiselle oma sivu, jossa kuva ja alla lyhyesti perustiedot. Jos suvut kiinnostavat ystävääsi, niin miksei sukutaulutkin. Esittelysivuille tuskin nyt on ystävälläsi tarvetta, mutta 10 vuoden päästä voi olla hyvinkin nostalgista. Sen jälkeen kuvat aikajärjestyksessä.

Tällaisen kirjan ottaisin itse todella mielelläni vastaan :)

Äitini teetti juuri eräästä pidemmästä lomamatkastaan muistokirjan Ifolorilla. Se oli ihan kivannäköinen ja laatu vaikutti omaan käteen ihan hyvältä. En tiedä paljonko maksoi. Ilmeisesti helppokäyttöinen, koska 70-vuotias äitini ei ole mikään tekniikkanero.

Lähettäjä: vihainen akka 
Päivämäärä:   8.1.26 15:20:41

Siis ilmeisesti kirjan tekemiseen käytetty ohjelma oli helppokäyttöinen ^ Jäi vähän ajatus kesken :)

Heppojen esittelystä tuli vielä mieleen, että voithan kasata yhdelle/kahdelle sivulle hevosista passikuvat vähän suppeammin tiedoin, esim. vain rekisterinimi ja lempinimi kunkin kuvan alle. Ikään kuin "kuvakirjan päähenkilöt" ajatuksella? Koska nykyhetkessä hevosten esittely on vähän hassua ehkä, mutta tulevaisuudessa voi tosiaan olla hyvinkin nostalgista.

Päivämäärä:   8.1.26 15:37:41

Vihainen akka, esittely sivuilla tarkoitin juurikin tota mitä kuvailit.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   8.1.26 15:48:31

En laittaisi mitään sukutietoja tms koska yleensä ihmiset muistaa ne vuosienkin päästä. Ja nykyään on niin helppo tarkistaa kun kännyköissä on netti. Mutta tuo "passikuva"-sivu voisi olla kiva, eli esim hyvät pääkuvat kaikista ja nimi siihen.

Itse laittaisin kuvat sekaisin mutta sillä tavoin loogisesti että kirja "etenee" järkevästi. Eli ei kesähellekuvan viereen talven kylmimpänä päivänä otettua.

Tosi kiva idea, onnea ystävällesi sinusta :)

Päivämäärä:   8.1.26 15:58:23

No, jos siis laittaisin niin ihan vaan tyylin emä ja isä. Mutta joo, toi "passikuva" ja siihen nimet on myös kiva idea. Ja nimellähön tosiaan ne tiedot löytää.
Jotenkin järjestyksessä on tarkoitus ne kuvat laittaa, just tosiaan että kesä ja talvikuvat ei oo vierekkäin :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 16:41:30

Vähän ehkä epälogiikkaa tuossa, että kerrotaan passikuvatiedot että muistaisi hevoset, mutta sukutaulua ei koska ne KYLLÄ muistaa... :)

Mutta juu. Itse laittaisin kyllä i, e ja ei, koska ne on ne perus, jotka satunnainen selailija varmasti mielellään tietää jos siis kirjaa vaikka kyläillessä lukee.

Tosi kiva idea tosiaan, ja Ifolorilla on just nyt hyvä -25% tarjouskin. Tein nimittäin muutama pvä sitten oman perheen vuosialbumin, oon tehnyt niitä useita. Ja en siis ole mikään tekniikan tai graafisen suunnittelun ihmelapsi, ja ihan kivoja olen saanut aikaseksi useampana vuonna :)!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 16:51:14

Itsekin hymähdin tolle että "suku tiedot kyllä muistaa", itse en esimerkiksi muista oman hevoseni emää tai isää. En oo mitenkään opetellut niitä ulkoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.