|
Lähettäjä: Aloittaja
Päivämäärä: 8.1.26 10:42:42
Minulla on kohta 14 vuotias, nivelrikkoinen koira. Eli kyllä, vanha ja sairas. Mutta on silti se on iloinen, leikkisä (viimeksi eilen löysin sen ruokapöydän päältä......) ja lenkkeilee mielellään jne. Huonoja päiviä ei juurikaan ole, vaan arki koiran kanssa on juuri nyt tasaista ja hyvää. Toki on vanha ja tilanne voi muuttua yllättäenkin.
Lisäksi meillä on mieheni kanssa lapsi, reissun alkaessa olisi täyttänyt juuri 1 v.
Miehelleni tuli mahdollisuus käydä reilu 1 kk töissä Australiassa. Ja saisi ottaa minut ja lapsemme mukaan. Lennot ja asuminen maksettaisiin meille, mies tekisi toki pääasiassa töitä, mutta saisi myös viikon vapaata (plus yksittäisiä vapaapäiviä).
Olen itse nyt hoitovapaalla omista töistä, eli sen puolesta olisi myös helppo lähteä reissuun.
MUTTA. Tuo koira...
Saisin sen vanhemmilleni hoitoon. On tuttu paikka ja koira on käynyt siellä melkeinpä viikoittain koko elämänsä ajan. Koira on tosi kiintynyt minuun ja hoidossa on aina aika masentunut.
Nyt olisi ihan loistava tilaisuus lähteä reissuun, ajankohta olisi tosi hyvä nyt kun on vain yksi lapsi (lisää on toiveissa melko pian), olen vapaalla töistä jne. Sit taas olen sitoutunut tuon koiran hoitamaan alusta loppuun saakka. Tuntuu tosi pahalta ajatus, että jättäisin sen nyt viimeisillä metreillä noin pitkäksi ajaksi hoitoon. Entä jos se kuolee kun olen poissa? Toisaalta se on terve koira jos nivelrikkoa ei lasketa. Ja lähtö voi tulla milloin tahansa tässä vaiheessa elämää.
Mitä ajatuksia? Tosi vaikea tilanne. Houkuttelisi lähteä, mutta koira on todella todella rakas minulle. Mietin myös toki miten arki noin pienen lapsen kanssa menee Ausseissa, olisin kuitenkin pääosin yksin hänen kanssaan. Ja lennot sinne jne...
|