Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetko ketään työtöntä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.1.26 00:24:46

Tän palstan topicien innoittamana kysyn ton kysymyksen. Siis tunnetko juuri tällä hetkellä työttömänä olevaa ihmistä? Itse en tunne ja kysyin tossa vieressä olevalta puolisolta että tunteeko hän, no emme kumpikaan tunne yhtäkään työtöntä.

Re: Tunnetko ketään työtöntä?

Lähettäjä: Sade 
Päivämäärä:   8.1.26 00:41:46

Minä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 00:44:05

Työtön – ja ylpeä siitä.

Lähettäjä: Noup 
Päivämäärä:   8.1.26 01:57:01

En tunne ainakaan niin, että tietäisin hänen olevan työtön. Lähinnä siis tulee mieleen esim. rats.koulun sennuryhmän muut ratsastajat. Tunnen heidät, mutta työllisyystilanteesta en tiedä. Osa puhuu joskus työasioista (tiedän, että ryhmässä on mm. opettaja ja kouluterkkari), mutta ne jotka eivät puhu, en tiedä ovatko töissä, opiskelevatko vai ovatko työttömiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.1.26 02:18:01

Kyllä, ystäväni. Ja jos sairauseläkkeellä olevat lasketaan, niin sitten tunnen montakin.

Lähettäjä: sillisalaatti 
Päivämäärä:   8.1.26 02:26:38

En tunne yhtäkään pitkäaikaistyötöntä tai muutenkaan täysaikaisesti työtöntä, sen sijaan sellaisia joilla elämä on jatkuvaa työssäolojaksojen ja työttömyyden vaihtelua, pätkätöitä, nollasoppareita, harjoitteluja ja työkokeiluja yms. tiedän paljonkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.26 02:45:14

En tunne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.26 03:10:28

Mitä ihmettä, tunnen paljon.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.1.26 04:25:40

En tunne yhtään. Ei ole omassa tuttavapiirissä, suvussa eikä itseasiassa yksikään lasten kavereiden vanhempiaan ole työtön.

Lähettäjä: Kummallista 
Päivämäärä:   8.1.26 04:54:45

Useita nuoria miehiä mm poikani on pitkäaikaistyötön. Naapurin yli 50vmies myös. Tehneet aiemmin puolen vuoden työllistämispätkiä ja joitakin kursseja. Viime vuodet ei niitäkään. Ei päihdeongelmia noilla kellään.
Nuoret miehet epäilevät kykyjään työelämään kun ovat olleet niin pitkään poissa. Ehdottomasti täytyisi näille räätälöidä sopivat työpaikat. Yrityksiltä vaadittaisiin joustavuutta, positiivista asennetta ja aikaa työhön opastukseen. Kuka uskaltaa näitä riippakivikseen ottaa työmailla?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   8.1.26 05:02:08

En tunne. Yhden tunnen, joka on jossain kuntouttavassa työtoiminnassa mt-ongelmien vuoksi.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   8.1.26 05:50:42

Olen ollut 9 kuukautta työtön

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   8.1.26 06:43:46

Onko tämä yhteiskunta todella näin jakautunut? Toiset eivät edes tunne yhtään työtöntä ja toisilla melkein koko perhe ja tuttavapiiri ovat työttömiä.

Aika pitkään minäkin nyt jouduin miettimään, ennen kuin tuli mieleen joku. Yksi on vasta irtisanottu ja on kai periaatteessa työtön, vaikka saa vielä irtisanomisajan palkkaa, toinen on kurssilla ja kolmas on määräaikaisessa työssä, vaikka on suuremman osan ajasta työtön. Itsekin olen ollut välillä lähes elämäntapatyötön ja tuntenut paljonkin työttömiä.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   8.1.26 07:17:38

Kyllä. Niin sillisalaatin kuvaamassa tilanteessa olevia kuin myös pitkäaikaistyöttömiä jotka ei nykyisiltä työmarkkinoilta saa töitä kun ne helpot, avustavat työt on kadonneet. On lomautettuna olevia, pari jotka jäi työttömiksi kun työpaikka meni konkkaan ja viimeisimpänä kaveri joka irtisanottiin hyvinvointialueen YT: issä.

Lähettäjä: Tuu 
Päivämäärä:   8.1.26 07:23:50

Tunnen kyllä, valmistuin vasta yliopistosta joten samassa elämäntilanteessa olevissa ystävissa on useampia työttömiä (eri aloilla)

Lähettäjä: liekki 
Päivämäärä:   8.1.26 07:35:31

Meillä oli vasta töissä väen harvennus eli tunnen monia. Useampi pitkäaikainen vanha työkaveri on työtön nyt.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.1.26 07:36:36

Kyllä, tunnen useita.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.1.26 07:40:53

Veljeni. Muita ei tule nyt nopeasti mieleen lähipiiristä  Tai yksi kaveri on omasta tahdostaan työtön nyt lääkiksen pääsykokeisiin asti, elää säästöillä ja "kokopäivätyönä" pääsykokeisiin lukeminen.
Toki en tiedä vaikka kaikkien serkkujeni (15 kpl..) tilannetta, kun ei olla läheisiä, mutta kun ajattelen ihmisiä, joiden kanssa olen usein tekemissä, kaikki muut ovat kyllä työelämässä.

Lähettäjä: Nuunuu 
Päivämäärä:   8.1.26 08:48:22

Itseni ja muutama kaveri, jotka juuri ovat päässeet sairaseläkkeelle.
Käytännössä olivat työttömiä vielä hetki sitten, vaikka työkuntoisia eivät olleet.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.1.26 08:53:02

Laaja kaveri/ystäväpiiri eri harrastusten kautta. Kaikki yhtä lukuunottamatta töissä. Toki tiedän muutamia työttömiä, kaverien kavereita tai jotain kaukaisempia tuttuja. Nämä yhteiskunnan kelkasta pudonneita. Täällä meillä päin on vielä tekeville töitä, hanttihommia ainakin tarjolla. Väki myös tottunut kulkemaan.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   8.1.26 08:58:46

Montakin. Osa pitempään olleita, osa sitten vasta valmistuneita, juuri tutasyistä kenkää saaneita

Päivämäärä:   8.1.26 08:59:53

Tunnen.

Yksi jäi vajaat kaksi vuotta sitten työttömäksi rakennusalalta. On etsinyt töitä aktiivisesti, mutta kun ei ole, niin harkitsi jossain vaiheessa uudelleen opiskelemaan lähtemistä. En tiedä mikä on tilanteensa tällä hetkellä.

Toinen jäi työttömäksi logistiikka-alalta työnantajansa mennessä konkurssiin. Teki jonkin aikaa keikkaa, mutta löysi ihan hiljattain vakituisen työn.

Kolmannella on päättyi juuri määräaikainen terveydenhoitoalalla eikä uutta työtä ole näköpiirissä, vaikka tähän asti on aina löytynyt uusi ennen edellisen päättymistä.

Lähettäjä: Goji 
Päivämäärä:   8.1.26 09:11:28

Lähettäjä: Ennea
Päivämäärä: 8.1.26 08:53:02

… Täällä meillä päin on vielä tekeville töitä, hanttihommia ainakin tarjolla. Väki myös tottunut kulkemaan.

Hei hei missä päin on näin hyvä tilanne? Minulta loppuu parin kk päästä määräaikainen (ei jatku, kun koko toimipiste suljetaan) ja huonolta näyttää uusien töiden löytymisen osalta. Siksi kiinnostaa missä päin maata on noin hyvin töitä tarjolla :) Mikä vaan työ kelpaisi mulle, jos vaan minä hommiin kelpaan.

Lähettäjä: Jäässä 
Päivämäärä:   8.1.26 09:21:35

Tunnen kaksi. Kummallakin ihan älyttömiä syitä miksi ei mikään työ kelpaa, toinen esim. Lapseton, elämänsä kunnossa ja esim. kaksivuorotyö ei onnistu koiran takia =D

Lukuisia muitakin syitä löytyy, tyyliin 9km on liian pitkä työmatka.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.1.26 09:24:42

Goji; tervetuloa Pohjois-pohjanmaalle!

Päivämäärä:   8.1.26 09:29:04

Suurin osa. Osa sairaslomalla kuten minä, osa ei ole päässyt kunnon hoitoon. Kaikki ovat työkyvyttömiä työttömiä. Paitsi yksi joka pyörittää ison perheenp pikkulapsiarkea yksin ja siinä sivussa opiskelee parin vuoden kurssilla.

Veljeltäni loppui juuri määräaikainen työsuhde eikä ole löytänyt uutta, rakennusala pikkukunnassa.

Lähettäjä: Pontus 
Päivämäärä:   8.1.26 09:53:35

Tunnen useita, äkkisältään ainakin kymmenkunta. Joko nuoria jotka eivät ole valmistuttuaan päässeet töihin, mt-syistä työkyvyttömiä tai pätkätöitä tehneitä jotka eivät nyt löydä niitäkään.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   8.1.26 09:56:18

Mitä töitä siellä pohjoismaalla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.1.26 10:01:17

Montakin, aika monen työkaverin työt loppui irtisanomisiin tai työsopimuksia ei vain jatkettu enää viime vuonna, soteala. Joka osastolta laitettiin väkeä pois.

Lähettäjä: Nuunuu 
Päivämäärä:   8.1.26 10:18:45

Jännä kun nämä mystiset työpaikat aina häviää tämmöisessä keskustelussa. On töitä, mut kukaan ei ole halukas kertomaan missä, mut silti voi sanoa että töitä on... Pohjois-pohjanmaa on laaja alue. Jos joku Pyhännän talokeskitttymä on se missä on töitä, niin ei siellä asuntoja ole. Mutta pääseepähän huutelemaan..

Lähettäjä: %% 
Päivämäärä:   8.1.26 10:35:16

Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla on pienimmät työttömyysasteet. Tarjolla olevista töistä ei ole tietoa.

Lähettäjä: VÄSYNYT 
Päivämäärä:   8.1.26 10:47:42

Mieheni. Sai kenkää YT:eissä ja irtisanomisaika loppui vuoden loppuun eli on ollut nyt 8 päivää työtön. On sähköasentaja ja kaikkihan tietää miten hyvin rakennusalalla menee eli voipi tulla pidempi työttömyysjakso.

Muuten en keksi lähipiiristäni yhtään työtöntä. Hyvän ystäväni mies oli kesällä muutaman kuukauden työttömänä, mutta aloitti uudessa työssä syksyllä, eli ei ole enää työtön.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   8.1.26 10:51:29

Tunnen montakin. Mutta en tunne ketään pitkäaikaistyötöntä (jolla ei olisi sairausta ym taustalla). Siskoni on ollut muutamia vuosia työttömänä, koska on työkyvytön.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   8.1.26 11:01:41

Tuttavissa yksi työtön. On niin huonokuntoinen ettei kykene töihin.
Face tutuissa muutama, molemmilla nuppiongelmia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.1.26 11:07:54

Lähettäjä: Ennea
Päivämäärä: 8.1.26 09:24:42

Goji; tervetuloa Pohjois-pohjanmaalle!

Työttömänä ehdin jo innostua mutta mielummin köyhyysrajalla kuin Oulussa :D (Vitsejä vain, pohjois-pohjanmaalla on varmasti ihan mukavaa asua)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.1.26 11:08:54

Itse olen ollut 3kk työttömänä ja tunnen useita työttömiä. PKS ei kertakaikkiaan ole töitä kenellekään tällä hetkellä.

Lähettäjä: Mape 
Päivämäärä:   8.1.26 11:21:16

Miesystäväni on nyt ollut kahdeksan päivää työtön, mutta muita en tunne. Tosin eniten tunnen ihmisiä töiden tai (kalliiden) harrastusten kautta, et se selittänee paljon 

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.1.26 11:28:03

Tunnen muutaman. Yksi jäi työttömäksi kun firma meni konkurssiin ja on hakenut töitä useamman kuukauden, loput eivät töihin edes halua vaan välttelevät kaikin keinoin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.1.26 11:35:23

Tunnen. Olen itsekin nyt työtön, mutta kohta taas alkaa uusi pätkä.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   8.1.26 11:42:54

Jään työttömäksi toukokuussa kun ts loppuu, aion kyllä nauttia ansisidonnaisesta ja kesästä vapaalla eli olen virallisesti työnhakija mutta käytännössä en. Tosissani alan hakemaan töitä sitten syyskuussa eli "lomailen" ja lataan akkuja 4kk.

Päivämäärä:   8.1.26 11:43:17

Tunnen. Esimerkiksi minä ja mieheni. Mieheni irtisanottiin yhtäkkiä ennen joulua. On hakenut kyllä kouluun, aika isot mahdollisuudet että valitaan. Itse olen ollut ikuinen määräaikainen, tämän päälle olen sairastunut niin etten kokoaika työhön tällä hetkellä pysty. Nyt olen vielä reilun kuukauden vanhempainvapailla. Sitten alan katsella mitä hommia olisi tarjolla ja soitan sinne, missä olin ennen synnytystä, että mitä hommia niillä olisi nyt tarjota. Ei me elämää näin suunniteltu menevän, ei todellakaan. Joskus vaan näin käy ja nykyään herkästikin kun työmarkkinatilanne on mikä on koko maassa miltei kaikilla aloilla. Pois ei kuitenkaan täältä muuteta, meidän koti ja elämä on täällä. Itse olen koko ikäni töiden perässä suhannut ympäri Suomea ja nyt perheeni tänne perustanut, kyllä ihmisen täytyy saada asettua jossain vaiheessa johonkin.

Lähettäjä: manta 
Päivämäärä:   8.1.26 11:52:06

Tunnen, yhden fb-kaverini, joka on ollut loppusyksystä asti työtön mutta tuli headhuntatuksi ja aloittaa uudessa työssä nyt tammikuussa. Mun ystävän mies on lomautusuhan alla, mutta ei ole vielä lomautettu, ei ehkä lomautetakaan.

Muuten en tunne työttömiä.

Päivämäärä:   8.1.26 12:02:17

Tunnen monia elämäntapatyöttömiä, tehdään pimeitä töita, ei huolta näillä huomisesta.

Lähettäjä: Gea 
Päivämäärä:   8.1.26 12:07:46

Juu tunnen. Entinen työkaverini ja läheinen ystäväni jäi työttömäksi työpaikkani yt yhteydessä, aika monta irtisanottiin. Itselläni kävi tuuri ja sain pitää paikkani ja vaan tunnit vähän väheni (tosin nyt töissä yhtä hel*ettiä olla, koska työmäärähän ei vähentynyt vaan se on nyt meidän pienen porukan niskassa, ihan mahdotonta saada kaikkea tehtyä vaikka kuinka rehkii…). Ja pari muuta kaveria on myös parhaillaan työttömänä, toinen oli sairaanhoitajana ja sai äskettäin kenkää hyvinvointialueen säästöjen takia, toinen toinen logistiikka-alalta, koska koko työpaikka missä työskenteli meni konkkaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.1.26 12:10:45

En kyllä tunne. Piti oikein pitkään miettiä mutta en saa kyllä mieleeni ketään työtöntä

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   8.1.26 12:10:50

No kyllä pian tunnetaan kun "potkulaki" astu voimaan. Kaikki työntekijäthän irtisanotaan heti, toisaalta nyt on jo 8. päivä, että aika hiljasta ollu...

Päivämäärä:   8.1.26 12:22:06

Yhden tunnen ja hän voi kyllä katsoa peiliin miksi on työtön.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.1.26 12:26:05

Tavallaan yhden. Siskoni mies on pitänyt "taukoa töistä" kun siihen ollut mahdollisuus mutta kaksi firmaa hänestä kilpailee ja toiseen menossa (ellei jo aloittanut).

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   8.1.26 12:28:35

En ainakaan tiedä kenenkään tutun olevan työtön. Eli on esim harrastusten kautta tuttuja joiden työllisyystilanteesta en tiedä.

Lähettäjä: vihainen akka 
Päivämäärä:   8.1.26 12:32:46

Oli aika hätkähdyttävä huomata, että en tunne ketään työtöntä. Kaikilla sukulaisillani ja tutuillani on töitä. Toki jotain hyvänpäiväntuttuja, jotka tunnen lähinnä naamatasolla, saattaa olla ilman työtä, mutta en tunne heitä niin hyvin että tietäisin siitä. Tuttavapiirini koostuu sukulaisistani, harrastuskavereista (hevospiirit, mutta pääasiassa ihmisiä, joilla oma hevonen kalliihkolla maneesitallilla) ja työkavereista.

Lähettäjä: vihainen akka 
Päivämäärä:   8.1.26 12:43:31

Ei kun huijasin! Tunnen sittenkin kaksi, jotka ovat vailla työtä. Toinen on tosin määräaikaisella sairauseläkkeellä (muistaakseni sanoi, että elämänsä 25:s leikkaus on tänä vuonna), on ollut jo monta vuotta. On entinen työkaverini. Toinen on osatyökykyinen pahan (selkäranka)reuman vuoksi ja hänellä on ollut haasteita löytää vakituista osa-aikaista työpaikkaa, johon fyysiset kyvyt riittävät. Tällä hetkellä on taas virallisesti sairauslomalla, syksyllä ja kesällä oli ainakin töissä muutaman päivän viikossa. En ole varma onko hän nyt sairauslomalla töistä vai onko työtön ja sairauslomalla (en tullut kysyneeksi). Pyörätuolissa oli ainakin joulun korvilla, kun hänet tapasin lounaalla.

Eli korjaan lausuntoani, että en tunne yhtään työkykyistä työtöntä. Sekin kertoo kyllä kuplautumisesta, eikä ole mielestäni hyvä asia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.1.26 13:05:56

En tunne, mutta asunkin Lapissa matkailukeskuksessa ja täällä haetaan vaikka kotoa töihin noin niin kuin periaatteessa. Osa on kesäisin työttömänä tai vapaalla omasta tahdostaan.

Lähettäjä: Ukko 
Päivämäärä:   8.1.26 13:18:55

Minä. Yritystoimintani ei enään kannattanut. Joten se oli lakkautettava viime syksynä ja jäin työttömäksi.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   8.1.26 13:38:22

Minä ja useampi kymmenen entistä työkaveriani jotka jäimme työpaikan konkurssin myötä työttömiksi. Lisäksi yksi hyvä ystäväni on ollut koko elämänsä työtön, mutta kuuluisi oikeasti työkyvyttömyyseläkkeelle lukuisten terveysongelmiensa takia.

Yhtään vapaaehtoisesti työtöntä en tunne.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   8.1.26 15:39:07

Puoliso.
Lomautettuna vielä 2kk

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.1.26 15:58:18

En taida tuntea ketään. Ainakaan omassa lähipiirissä (lähisuku, ystävät) ei ole yhtään työtöntä. Harrastuspiireistä en tunne kaikkia niin hyvin, että tietäisin töistään tai ammateistaan mitään, mutta en myöskään tiedä kenenkään olevan työtön.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   8.1.26 16:15:54

Mä en itseasiassa tunne henkilökohtaisesti ketään työtöntä. Pari tuttavaa on, joiden ei tarvitse aktiivisesti tehdä töitä muualla, kun sijoitukset ja bisnekset elättävät itsellään mutta eiväthän he varsinaisesti työttömiä ole. Harrastuspiireistä en tiedä useamman työstatusta, mutta epäilen 98% kaikkien olevan työelämässä.

Lähettäjä: Tottahantoki 
Päivämäärä:   8.1.26 16:47:14

Joo, pari tunnen, oiskohan jo 1...2 vuotta olleet eli menisikö jo pitkäaikaistyöttömyyden puolelle. Ovat viidenkympin molemmin puolin.

Lähettäjä: Poro 
Päivämäärä:   8.1.26 17:41:52

Itse irtisanouduin ihan hyvästä työstä edellisvuonna ja vietin 8 kk "sapattivapaata". Olin tehnyt putkeen töitä 25 vuotta ja kaipasin taukoa kaikesta. Tuli tarpeeseen. Nyt olen ollut töissä taas puolisen vuotta.

Kaksi entistä menestyvää yrittäjää tiedän jotka myivät osuutensa yrityksestä ja ovat nyt viralliselta statukseltaan työttömiä.

Linkedinissä työttömiä tulee jatkuvasti vastaan. Siis ihan johtotason ihmisiä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   8.1.26 18:11:36

Paljon pätkätyölöisiä, mutta nyt kun mietin, niin en tunne. Outoa :D Itse olen rehellisesti pitkäaikaistyötön, mutta en haluakaan töihin. Ystäväni ovat kaikki suht hyvin palkattuja noin viiskymppisiä.

Päivämäärä:   8.1.26 18:51:45

Olen hyvin hämmästynyt näistä vastauksista!

Tunnen useita työttömiä, viiskymppisiä naisia, pääkaupunkiseudulla. Aiemmin täystyöllistettyjä, mutta kun kerran on hyvästä asemasta irtisanottu, niin ei ole enää ollut paluuta kuin joihinkin pätkiin välillä.

Ja mitään hanttihommia ei ole tarjolla täällä jokaiselle. En edes tiedä, mitä ne olisivat.

Itsekin samassa jamassa. Tilastoissa en kuitenkaan pitkäaikaistyötön, koska teen kuitenkin keikkatyötä mahdollisuuksien mukaan. Kohta taas loppuu ansisidonnainen, joten tiukkaa tekee, jos ei kokoaikatyötä löydy.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.1.26 18:53:53

Yksi sukulaiseni on työtön, muuten en tunne.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.1.26 19:14:28

En tunne, eikä tunne puolisonikaan.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   8.1.26 19:39:05

En tunne yhtäkään, mutta kaikkien puolituttujen (esim. harrastuksen kautta) tilannetta en tietenkään tiedä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   8.1.26 19:49:05

Useita, itseki lisäksi. 2-4-v. sisään valmistuneita, korkeasti koulutettuja ihmisiä. Niitä ensimmäisiä oman alan työpaikkoja ei vaan ole.

Kaikkia en tunne läheisesti, mutta ainakin kolme lisäkseni on hakenut myös kaupan alan töitä sekä siivoustöitä, ei edes haastattelukutsua kenellekään.

Yritän olla tuntematta häpeää, kun aidosti yritän työllistyä, mutta tässäkin keskustelussa näkee, millainen asenne osalla on. Oma työnhaku alueeni on noin 50km säteellä, omat vanhemmat ovat sen verran jo heikossa kunnossa, että en haluaisi lähteä kovin kauas. Useampi isohko paikka osuu tuohon akselille, mutta hakijoita on yleensä satoja kaikkialle.

Palkkatoive itsellä sellainen, että jos yli 2t jäisi käteen niin hyvä, olisi sitten varaa myös kulkea töihin jne. Eli ei ole suuret vaatimukset.

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   8.1.26 20:52:58

Tunnen useamman. Osa on ollut lyhyen aikaa. Osa pidempään.

Muutama on keikkatyöläinen, jotka tekevät n. puoli vuotta pyöreää päivää ja ovat sitten puoli vuotta työttömänä ja elävät aiemmilla ansioilla. En tiiä nostavatko he sitten työttömyysetuutta siltä ajalta kun eivät ole töissä. Yksi ei ainakaan nosta periaatteesta.

Päivämäärä:   8.1.26 22:24:40

Yksi kaveri jäi hiljattain työttömäksi, ja itse sain irtisanomisilmoituksen viime kuun lopulla. Irtisanomisaika on pitkä, joten vielä ei ole paniikkia, mutta kyllähän se mietityttää, löytyykö töitä keskikokoisessa yliopistokaupungissa, kun vastavalmistuneita (nuoria ja halvempia) on pilvin pimein. Itsellä on substanssi valitettavan kapealta segmentiltä, tällä hetkellä aidosti harmittaa, ettei tullut aiemmin jo vaihdettua työpaikkaa, vaikka useampaankin otteeseen. Tällä hetkellä minulla on ns. jalka oven välissä toiseenkin firmaan, mutten tiedä rekrytoisivatko suoraan toisesta maasta, kun laskutus menee tällä hetkellä nykyisen työnantajani kautta.

Lähettäjä: Kinkeri 
Päivämäärä:   8.1.26 22:44:48

Siskoni valmistui juuri työttömäksi sairaanhoitajaksi. Eipä olisi opiskelujen alkaessa uskonut, että tilanne tulee olemaan tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.