|
Lähettäjä: Reea
Päivämäärä: 7.1.26 09:53:09
Olen 26 v yliopistossa opiskeleva ja opintolainalla elän. Ei ole enää vanhempia elossa eikä elämässä muitakaan joilta tulisi rahallista tukea. Eihän tässä mitään ylimääräistä jää, mutta vuokran ja laskut saan maksettua ja jotain ruokaa syötyä joka päivä, joten mun tilanne on tosi ok! Olen ihan onnellinen näin (paitsi sillä hetkellä kun mietin opintolainan takaisinmaksua), tykkään opiskelusta ja elämästäni, ihanat ystävät samassa elämäntilanteessa saa tästä pienen budjetin elämästäkin todella hauskaa. Edullinen pieni vuokrayksiö, pienet ruokakulut (pienikokoisena naisena olemisen hyvä puoli :D), ei autoa eikä tällä hetkellä edes bussikorttia (kaikki oleellinen 2-4 km kävelyetäisyyden sisällä) jne. Liikuntaarrastukseni on ilmaisia. Opiskelu minulla sen verran tiivistä läsnäoloa vaativaa, ettei töitä ole paljoa ehtinyt ohessa tehdä (työpaikassa jossa olen listoilla on tarjolla tunteja vain arkisin, ei esim viikonloppuisin), mutta siitä en valita, olen tosi onnekas että edes on jotain työtä välillä mahdollista tehdä! Opiskelukaupungissani kun on todella vaikea saada opiskelun ohelle yhtään mitään töitä. Vielä olisi melkein parisen vuotta valmistumiseen.
|