Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten näissä tilanteissa toimitaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.1.26 19:43:27

A. Autosi sammuu liikennevaloihin
B. Autosi hajoaa keskelle ei mitään
C. Olet huolimaton ja törmäät oikealta tulevaan, ei henkilövahinkoja

T. Uusi autoilija

Re: Miten näissä tilanteissa toimitaan?

Päivämäärä:   6.1.26 19:44:08

Tarkennetaan vielä että auto hajoaa/sammuu esim. Sunnuntaina klo.1.00

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.26 20:50:44

Aina ekana soitetaan isälle tai veljelle. Ihan sama mitä autoillessa sattuu niin aina jompi kumpi, kumpi nyt vaan fyysisesti lähempänä. Ei ole muita vaihtoehtoja.

A. Mulla jäänyt risteykseen auto kaupungilla, ei tosin liikennevalot eikä onneksi vilkas risteys. Parkkipirkon kanssa pukattiin viereiselle parkkikselle pois tieltä. Jos liikennevaloihin jäisi niin riippuu paikasta mitä tekisin. Pienellä pukkaamisella saisi pois edestä ja liikenteen sujumaan, jos vain auto huilaa. Muutoin hinausauton soitto paikalle.

B. Soitto isälle tai veljelle. Jos et omaa näitä, soita hinausauto.

C. Jos olet varma, että saatte toisen osapuolen kanssa vaihdettua kaikki tiedot yms, niin kaikki ylös, vauriot kuvataan jne. Hinausauton soitto tarvittaessa. Jos epäilyttää, että toinen yrittää huijata jotenkin antamalla vääriä tietoja tms niin poliisille soitto. Myös vakuutusyhtiöön voi soittaa ja varmistaa, että mitä kaikkea tietoja tarvii toisen osapuolen kanssa vaihtaa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   6.1.26 20:53:47

A) hätävilkut päälle, työnnät auton sivuun, hätävilkut pois ja kolmio tiensivuun varoittamaan lähestyviä autoja. Soitto jollekulle läheiselle joka osaa auttaa asiassa eteenpäin, tai suoraan hinauspalveluun. Pidä tällaisten tilanteiden takia heijastinliivi autossa ja käytä sitä, kun hääräät auton ympärillä.
B) Soita apua läheiseltä tai soita hinuri.
C) En tiedä, tuleeko poliisi enää tällaisissa tapauksissa tarkastamaan tilannetta. Mutta vaihtakaa toisen osapuolen kanssa tiedot ja ottakaa kuvat omista ja toistenne autoista. Otatte yhteyttä vakuutusyhtiöihinne, jotta korvausasioita ruvetaan selvittelemään.

Näin tekisin itse, joku muu voi osata neuvoa paremmin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.26 20:57:54

Lähettäjä.... 

Päivämäärä6.1.26 19:43:27

A. Autosi sammuu liikennevaloihin
Yritän tietenkin käynnistää uudelleen, jos ei käynnisty, niin aina saa apuja työntämään auton sivuun.

Mulla sammui auto 80-luvulla Tampereen rautatieaseman liikennevaloristeykseen iltapäiväruuhkassa. Neljä miestä tuli apuun, ja kantoi auton aseman pihaan. Fiat 127.

B. Autosi hajoaa keskelle ei mitään
Soitan hinausauto.

C. Olet huolimaton ja törmäät oikealta tulevaan, ei henkilövahinkoja
Soitan poliisin paikalle. Otan myös kuvat vastapuolen autosta, ja äänitän puhelimella vastapuolen sanomisen ettei häntä sattunut mihinkään.

Lähettäjä: Mmmmm 
Päivämäärä:   6.1.26 20:58:10

Niitä on sellaisia 24h tiepalveluita.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   6.1.26 21:10:27

A, auto on työnnettävä liikennevaloista esim. bussipysäkille tai jonkun liikkeen pihaan. Jos olet yksin, soita 112 niin poliisi voi tulla auttamaan että et ole vaarallisesti edessä
B, keskellä ei mitään. Jos ilma on lämmin, jää autoon odottamaan että joku ajaa/kulkee ohi. Jos on kylmä, lähde kävelemään tietä pitkin ja jos klo 01 voit jonkun herättää, niin herätä. Hinauspalveluun voi soittaa, se saattaa hetken kestää että tulevat. Jos ei ole siihen rahaa, niin muita suunnitelmia.
C. Soittaisin 112 ja antaisin yhteystiedot "uhrille" kysyisin hänen vakuutusyhtiön ja ottaisin kuvat vahingosta. Ilmoittaisin omaan vakuutusyhtiöön vahingosta.

Päivämäärä:   6.1.26 21:27:01

Mihin se auto hinataan keskellä yötä?
Tai ylipäätään mihin se kannattaa hinauttaa?

Ehdotetaan iskää, veljeä, no ei ole sellaisia. Tästä kaupungista en tunne juuri ketään, en ainakaan sellaista, joka tulisi yöllä auttamaan minnekään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.26 21:35:55

Kaikissa soitto vakuutusyhtiöön, jos on kasko.

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   6.1.26 21:42:37

"Mulla sammui auto 80-luvulla Tampereen rautatieaseman liikennevaloristeykseen iltapäiväruuhkassa. Neljä miestä tuli apuun, ja kantoi auton aseman pihaan. Fiat 127."

Eivät kantaneet. Satakaksseiska painaa n.700 Kg, sitä ei neljä miestä kanna.

Päivämäärä:   7.1.26 06:38:43

Hinataan kotiin ja sieltä sitten korjaamolle, kun saat korjaamoajan. Pääseeköhän hinattavan auton kuski hinausauton kyydillä kotiin, vai pitääkö soittaa taksi? Sitä en tiedä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.1.26 07:33:10

"Hinataan kotiin ja sieltä sitten korjaamolle, kun saat korjaamoajan"

Kyllä se kannattaa hinauttaa suoraan korjaamolle. Aina niitten pihaan tai sen liepeille yksi lisäauto mahtuu odottamaan.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   7.1.26 07:38:44

B: hinattavan auton kuski istuu autossa ohjaamassa sitä. Eri asia, jos auto nostetaan lavalle kuljetukseen eikä hinata.
Keskelle eimitään sammuvan auton kanssa toiminta riippuu siitä, tapahtuuko se jossakin Inarin sivutiellä 30 asteen pakkasessa vai jossakin sellaisessa paikassa, johon näkyy katuvalot. Joko tehdään tulet ja odotetaan apua tai lähdetään kävelemään lähimpään taloon.

Päivämäärä:   7.1.26 07:49:09

"Kyllä se kannattaa hinauttaa suoraan korjaamolle. Aina niitten pihaan tai sen liepeille yksi lisäauto mahtuu odottamaan."
Voiko hinauttaa vaikka korjaamo olisi kiinni?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.1.26 07:53:59

"Voiko hinauttaa vaikka korjaamo olisi kiinni?"

Voi, ei niitten pihat ole kiinni.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   7.1.26 08:24:01

"Soitto isälle tai veljelle. Jos et omaa näitä, soita hinausauto."
Kyllä minä soitan siskolle, saa varmasti aina avun.

Päivämäärä:   7.1.26 08:29:22

Asun pikkukaupungissa ja vaikka täällä on useampi korjaamo, niin niihin tuntuu melkein aina olevan kahden-kolmen viikon jonot. Siksi hinauttaisin auton ensin kotiin ja korjaamolle vasta sitten, kun tietäisin mihin pääsee nopeimmin.

,, my bad, tarkoitin nimenomaan että pääseekö kuski hinausauton hyttiin kyytiläiseksi, jos auto pannaan lavalle.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   7.1.26 09:24:30

Mun auto laukesi näppärästi parkkihalliin. Soittelin hinurille, joka haki auton sieltä, ja kuskasi toivomani korjaamon pihaan. Soittelin ko. korjaamolle, että tämmönen tulossa. Hinaus ei maksanut mitään, koska mulla on vakuutuksessa hinausturva. Periaatteessa ne veisi lähimmälle korjaamolle tai max. 50 km päähän, mutta tämä suostui viemään noin 65 km päähän.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   7.1.26 09:36:00

Ota autoosi ainakin osakasko tai sitten erillinen hinausturva. Niistä saat apua auto-ongelmiin keskellä yötäkin. Ja lue niiden ehdot.

Lähettäjä: prii 
Päivämäärä:   7.1.26 10:34:55

Autoliiton Plus-jäsenyys, ei ole edes ajoneuvokohtainen niinkuin vakuutus, vaan toimii aina kun minulla jäsenenä on tilanne päällä - vaikka olisin äidin laina-autolla liikkeellä tai jonkun muun kyydissä. Jos on ongelma, soitetaan AL:n 24/7 päivystykseen, ja sieltä tulee hinausauto tai mitä apua tarvitaankaan yleensä alle puolessa tunnissa. Eikä ole edes omavastuumaksua. Kun mun autoa on hinattu jonnekkin, yleensä kotipihaan, olen istunut hinurin ohjaamossa kuskin vieressä :)

Olen saanut virtaa, hinausta, bensaa, ojasta ylöskiskontaa ja umpihangesta pois avustamisapua. Lämmin suositus!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.