Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka syö epäterveesti?

Lähettäjä: ei kasviksia 
Päivämäärä:   6.1.26 18:54:26

Mietin olenko ainoa aikuinen ihminen (51 vee) joka ei syö terveellisesti. Aamulla kahvia ja pullaa, lounas skip, yksi lämmin ateria per päivä jos oon töissä. Vihannekset, kasvikset, salaatit, marjat ja hedelmät loistaa poissaolollaan paitsi joskus jos oon jossain hotelliaamiaisella tyyliin. Itse en tee juurikaan ruokaa. Lapset lentäneet pesästä eikä miestäkään enää oo , en tiedä olisiko parempi tilanne, jos joku muukin pitäisi perheessä huomioida. Mulla ei ole mitään kasviksia ja hedelmiä vastaan, mutta ne vaan jää ostamatta tai syömättä. Makeaa menee joka päivä. Vähän ylipainoa, mutta jaksan vielä kyllä liikkua. Joskus mietin onko mulla lajitovereita.

Re: Muita jotka syö epäterveesti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.1.26 18:58:53

Et kärsi ummetuksesta?

Jännä, itse en ikinä voisi syödä noin juuri siksi, että ummetusta tulee takuuvarmasti.

Päivämäärä:   6.1.26 19:04:17

En kärsi. Katsotaan tuleeko tähän ketjuun yhtään kaltaiseni kommenttia. Joskus vastaavaa kyselin, siinä ihmiset kertoivat vain miten paljon kasviksia syövät ja kuinka terveellisesti. YHtään herkkupeppua tai just tämmöstä huonosti varsinaisia aterioita ja kasvikunnan tuotteita syövää ei ilmoittautunut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.1.26 19:06:59

Onpa jännä. Liikutko sitten paljon, esim. kävelet koko työpäivän ajan?
Kateellinen olen.

Päivämäärä:   6.1.26 19:09:02

Kateellinen mistä? En liiku erityisen paljon. Kävelen lyhyen matkan töihin ja joskus muuten vaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.26 19:12:21

Valtaosa syö noin, siksihän se on valtava ongelma. Jännä että kuvittelet olevasi ainoa.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   6.1.26 19:13:31

Mä syön usein epäterveellisesti eikä tule ummetusta.

Eilen söin 2 kasvismakkaraa, munkin, 2 siivua valkoista leipää juustolla ja salmiakkia.

Sitä edeltävänä päivänä makaronilaatikkoa, valkoista leipää, kaakaota ja suklaata.

Tykkään kyllä kasviksista, en hedelmistä. Hedelmistä tulee vatsakipua. En vain jaksa usein valmistaa kasviksia. Olen laiska. Olen myös tosi laiska liikkumaan, mulla on etätyö ja on päiviä etten edes käy ulkona. En tiedä miksi suolisto toimii hyvin kuitenkin. Ihokin on tosi hyvä.

Lähettäjä: Vanilja 
Päivämäärä:   6.1.26 19:14:05

Täällä yksi. Mulla on myös epäterveellinen ruokavalio, hävettää myöntää mutta minun viimeisestä lämpimästä ateriasta on jo vuosia. Kahvia menee valtavat määrät, energiajuomiakin liian paljon. Muuten ruokavalio on lähinnä proteiinivanukkaita, tiettyjä hedelmiä, taateleita (normaalit ja karkkitaatelit molemmat maistuu) välipalapatukoita ja riisi-, linssi- ja maissikakkuja kuiviltaan. No porkkanoita napsin silloin tällöin, mutta ei sillä oikein voi kehua.
Tiedän ettei tämä ole terveellinen tapa syödä, mutta en ole jaksanut nähdä vaivaa muuttaakseni asiaa. Asun yksin, joten koen ettei ole syytä vaivautua laittamaan ruokaa. Ikää 30v, jokusen verran alipainoinen olen. Haitat kehnosta ruokavaliosta tuntuu konkreettisesti urheillessa, tehoa ei ole eikä lihas kasva ja no yleinen väsymys myös vaivaa (mutta siihen on varmasti monen monta syytä, liikaa juttuja kalenterissa). Varmasti jaksaisin paremmin, jos söisin terveellisemmin, mutta koska jaksaminen ja aika on arjessa kortilla en jaksa muuttua - tadaa kehä on valmis.

Päivämäärä:   6.1.26 19:17:46

Joo. En jaksa/ehdi tehdä ruokaa ja valmisruokia nyt ei terveellisiksi voi sanoa mutta niillä mennään.

Päivämäärä:   6.1.26 19:30:26

jännä tai ei en itse tunne kyllä muita jotka syö näin. Ehkä joku vanha alkoholisoitunut sukulaismies, mutta ei muut eikä yksikään nainen jonka tunnen. Niin ja kyllä mä alkoholiakin juon välillä, en sylje lasiin. Että sekin vielä. Tupakkaa ei sentäs mee.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   6.1.26 19:54:31

"LähettäjäVanilja

Päivämäärä6.1.26 19:14:05

Täällä yksi. Mulla on myös epäterveellinen ruokavalio, hävettää myöntää mutta minun viimeisestä lämpimästä ateriasta on jo vuosia. Kahvia menee valtavat määrät, energiajuomiakin liian paljon. Muuten ruokavalio on lähinnä proteiinivanukkaita, tiettyjä hedelmiä, taateleita (normaalit ja karkkitaatelit molemmat maistuu) välipalapatukoita ja riisi-, linssi- ja maissikakkuja kuiviltaan."

Huh. Etkö kaipaa kunnon ruokaa ollenkaan? Pidätkö noista välipalajutuista niin paljon, ettet edes halua muuta?

Todella vaikea kuvitella, että joku haluaa elää noin, vaikka on vaihtoehtoja.

Päivämäärä:   6.1.26 19:59:18

En mä kaipaa mitään kunnon ruokaa. Kahvia, energiajuomia, proteiinivanukkaita, pähkinöitä, keitettyjä kananmunia, majoneesia, juustoa suoraan paketista. Jos keitän spagettia, syön sen voiköntin kanssa sellaisenaan suoraan kattilasta enkä jaksa mitään kastikkeita tai lisukkeita väsätä.

Vihaan ruuanlaittoa. Ikää 50. Ihan yllättävän hyvässä kunnossa olen vaikken syö mitään kasviksia.

Päivämäärä:   6.1.26 20:13:32

Syön lähinnä leivoksia, keksejä ym makeaa. Kaakaota, kahvia ja kääretorttuja. Lihaa ja juustoa ja munia ilman mitään lisukkeita. En tykkää kasviksista. No marjoista tykkään ja syön niitä kermavaahdon kanssa.

Lähettäjä: Vanilja 
Päivämäärä:   6.1.26 20:14:37

LähettäjäMuhvi
Päivämäärä6.1.26 19:54:31

"LähettäjäVanilja
Päivämäärä6.1.26 19:14:05
Täällä yksi. Mulla on myös epäterveellinen ruokavalio, hävettää myöntää mutta minun viimeisestä lämpimästä ateriasta on jo vuosia. K....

Huh. Etkö kaipaa kunnon ruokaa ollenkaan? Pidätkö noista välipalajutuista niin paljon, ettet edes halua muuta?
Todella vaikea kuvitella, että joku haluaa elää noin, vaikka on vaihtoehtoja.

^ Tavallaan en ja tavallaan kyllä. Esim joskus on niin kova nälkä, että haaveilen vaikka pastasta tai täytetyistä paprikoista (vanha lempiruokani). Tai jos vaikka haistaa kaupungilla jonkun ravintolasta kantautuvan ihanan ruuan tuoksun, niin koen kaipaavani kunnon ruokaa. Joskus myös näen unia joissa syön hyviä ruokia. Mutta sitten se aina unohtuu mielestä saman tien, en jotenkin vaan arjessa jaksa tai saa aikaiseksi laittaa mitään, menen sen helpoimman kautta ja napsin noita mainitsemiani. Olen niin tottunut tähän tilanteeseen, että ei sitä arjessa tule aktiivisesti mieleen kaivata muuta. En minä tiedä tykkäänkö just noista erityisen paljon, mutta ne on sellaisia mitkä aina edes jotenkin maistuu.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.1.26 20:18:29

Mä syön kyllä kasviksia, mut vehnää, sokeria ja rasvaa kuuluu. Tänäänkin syönyt kaks croissanttia brie-juustolla, lasi kokista, kourallinen konvehteja, pakastepizza, pari kourallista sipsejä ja kaksi paistettua kananmunaa.

Söin kyllä myös banaanin, omenan ja porkkanan.
Olen hoikka ja tietääkseni terve. Nukun paljon enkä stressaa, uskon sen olevan avain hoikkuuteen

Päivämäärä:   6.1.26 20:22:50

Toivottavasti Vanilja joskus yllätät itsesi ja taiteilet itsellesi kivan aterian, vaikka täytettyjä paprikoita :) Olet sen arvoinen.

Päivämäärä:   6.1.26 20:24:36

Minä. Teen kyllä pääsääntöisesti itse ruokaa, koska tulee halvemmaksi. Kasviksia, marjoja tai hedelmiä ei tule käytettyä ja niistäkin oikeastaan kurkkua, tomaattia, salaattia ja porkkanaa. Viikoittain tulee herkuteltua joko pikaruualla tai sipsipussilla. Energiajuomia kuluu.

Bmi 19, toki oon vasta 26v. Ummetusta ei ole, vatsa toimii aikalailla päivittäin, mutta löysällä. Ei ole asia häirinnyt niin paljoa, että asialle tekisin jotain.

Päivämäärä:   6.1.26 20:27:30

No mä syön lihaa, munia ja juustoa, kermaa ja voita, ei kasviksia. En tykkää niistä. En oo ikinä kärsinyt ummetuksesta.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   6.1.26 20:28:27

piste taitaa vähän hassutella useamman nimimerkin takaa. ensin jännäilee vaan kaikkea mitä aloittaja kertoo, sitten laittaa ranttaliksi (kerrottuaan että lähes kaikkihan syö kuin aloittaja): "Syön lähinnä leivoksia, keksejä ym makeaa. Kaakaota, kahvia ja kääretorttuja. Lihaa ja juustoa ja munia ilman mitään lisukkeita. En tykkää kasviksista. No marjoista tykkään ja syön niitä kermavaahdon kanssa." Saatan olla väärässäkin mutta. :D

Itse seuraan, kun en oo ihan varma kuulunko aloittajan leiriin. En tee kotona ruokaa enkä osta vihanneksia koska ovat kalliita, mutta työpäivän aikana käyn aina lounaalla, jollon syön terveellisesti (puoli lautasellista salaattia yms). Hedelmiä joskus, marjoja ei (kalliita). Vaaleaa leipää menee.

Päivämäärä:   6.1.26 20:29:06

” Teen kyllä pääsääntöisesti itse ruokaa, koska tulee halvemmaksi. ”

Toki ne mun tekemät ruuatkin on hyvin yksinkertaisia ja nopeita tehdä, en erityisemmin pidä ruuanlaitosta. Pastaa tulee käytettyä paljon ja siihen sitten jauheliha/tonnikala/kana kaveriksi ja ruokakermaa/tomaattomurskaa :D

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   6.1.26 20:32:33

Katsopa telkkarista sitä olet mitä syöt ohjelmaa. Siellä juuri on näitä kohtalotovereita jotka syövät miten sattuu. Minäkin välillä syön miten sattuu ja pääasiassa herkkuja sitten. Mutta nämä ovat yleensä sellaisia lipsahduksia tai lyhyitä ajanjaksoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.26 20:44:02

Aika sama joo. Olen koittanut petrata, että söisin kasviksia, mutta olen myös niin laiska kokkaaja, että en vain jaksa tehdä niitä. Jos muistan edes ostaa. Sikäli niissä ei vikaa ole, että syön jos on tarjolla ja salaateista tykkäisin myös, mutta kauhea vaiva.. Muutenkin haluan, että ruuan valmistaminen on mahdollisimman vaivatonta. Voisin syödä vain mikroateroita päivästä toiseen, mutta hinnan takia teen ruuat itse.

Päivämäärä:   6.1.26 21:16:55

Ehdotus laiskoille kokeille: air fryer ja pakastinaltaan uunivihannessekoitukset, uunijuurekset jne. Joku proteiini kaveriksi, tykkään itse savutofusta mutta kalapuikot, erilaiset pyörykät, miksei kananmunatkin toimii. Se on millä elän silloin kun ei ole energiaa tehdä mitään isompaa mutta haluan kasviksia.

Päivämäärä:   6.1.26 21:21:12

Mä en edes halua syödä kasviksia.

Päivämäärä:   6.1.26 21:25:17

Tänään eli yhden päivän olen syönyt epäterveellisesti. Aamulla pari palaa ruisleipää kananmunalla, se toki ok. Lounas ja päivällinen samaa, eli pekonipastaa. Lisäksi kaksi kuppia kahvia ja kaksi pepsi maxia. Olo on kyllä niin epäfresh ja turvonnut ja tunkkainen. Niin joo ja eilen illalla söin pakastepizzan.

Tavallisesti koostan just kasvikset edellä, ja saan sellaisesta ruuasta iloa ja energiaa. Nyt on ihan ällö olo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.26 21:32:48

Täällä kans yks joka elää epäterveellisesti, ylipainoakin huomattavasti. En oo koskaan perustanut ruuanlaitosta enkä oikein osaakaan kokata. Joten pääasiallinen ruoka koostuu kaupan valmisaterioista ja grilliruuasta (hamppariannokset). Joskus tulee ostettua niitä valmiita salaattiaterioita, mutta muuten ei tuu oikeastaan mitään salaattia/vihanneksia tms. Syötyä. Ja karkkia tulee syötyä oikeastaan joka päivä. Määrää oon yrittänyt vähän pienentää. Ja ruoka-ajat on mitä sattuu. Liikuntaa ei tuu harrastettua muuta kuin mitä töissä ja tallilla tulee liikuttua. Ummetus ei kyllä vaivaa, p*skalla saa käydä vähintään kerran päivässä. :D

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   6.1.26 21:48:18

En väitä syöväni kovin epäterveellisesti, mutta kyllä tuoreet kasvikset saa odottaa satokauteen.
Pakastevihannekset sentään kuuluu melkein joka ateriaan, minkä viitsin valmistaa.
Marjoja en oo koskaan oikein osannut syödä, paitsi kauden aikana puskasta.
Salaattia joskus, jos satun syömään lounaskuppilassa.
Kesäkaudella tuoreita tuotteita menee sitten tuplasti enemmän!

Lähettäjä: Tee 
Päivämäärä:   6.1.26 22:02:58

Itse olen naureskellut kun minunhan pitäisi olla kuolleena ja kuopattuna jo ajat sitten kun intsan juttuja katselen.
Ja syy on se etten mätä proteiinia.
Vahva mummo olen silti ja verikokeiden tulokset erinomaiset. Katsotaan sitten tovin päästä kun ikä alkaa kutosella muuttuuko tilanne

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.26 22:07:29

Täälläkin yksi. En erityisesti pidä kasviksista enkä hedelmistä, marjatkin kivoja vain tuoreena. Tyyliin kerran kuussa saatan ostaa omenan tai kiivin, muuten en syö hedelmiä. Juon enimmäkseen limsoja ja muuta hiilihapotettuja tuotteita. Ruokaa laitan kyllä pari kertaa viikossa, ja yritän sinne sekaan ujuttaa jotain kasviksia, kuten makaronilaatikkoon pussin herne-maissi-paprikaa. Leivän päälläkin menee joskus kurkkua tai tomaattia, mutta leipäkin on pääsääntöisesti vaaleaa höttöä. Kaukana ollaan mistään 800g kasviksia/hedelmiä päiväsuosituksista, hyvä jos viikossa täyttyy. Ihan liian paljon menee myös sipsiä, suklaata ja jäätelöä.

Ummetuksesta en kärsi ja ihokin on ihan hyvässä kunnossa. Ylipainoa on vähän, mutta ei mitenkään hälyttävissä määrin. Enkä muuten tykkää liikunnastakaan, joten leppoisia koiralenkkejä vanhuksen kanssa lukuun ottamatta, en tee mitään liikunnallistakaan. Ja istun ihan liikaa vieläpä tosi epäergonomisissa asennoissa.

Kyllä nämä elintavat varmaan kostautuvat jossain kohtaa, mutta nelikymppiseksi olen selvinnyt ilman kummempia vaivoja.

Lähettäjä: Jup 
Päivämäärä:   7.1.26 00:27:47

Täällä myös epäterveellisesti syövä. Instassa seuraan jenkkiläistä pikkutyttöä (9-10v), jolla on ARFID syömishäiriö. Olen alkanut epäillä, että minulla on sama (lievänä). Syön vain tiettyjä ”turvaruokia”, jotka ovat melko epäterveellisiä. Kasviksista ja marjoista syön kurkkua, tomaattia ja mansikoita. En muuta.

Olen ollut flunssassa viimeksi vuonna 2018. En ole sairastanut koronaa kertaakaan. En ole muutenkaan ollut kipeä. Ainut saikku oli vuonna -21, kun liukastuin ja ranne murtui.

Terveellisesti syövät ja pari kertaa viikossa salilla käyvät työkaverit ovat flunssassa 2-3 kertaa vuodessa ja ovat sairastaneet koronan useamman kerran.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.1.26 08:02:00

Täällä sokerihiiri... kahvia, suklaata, pullaa..
Aamiainen ei maistu. Ei kasvikset. Joku mandariini menee, jos makea loppu. Toki jotain lämminruokaa 17 aikaan. Ylipainoo 20kg

Lähettäjä: Täällä yksi 
Päivämäärä:   7.1.26 08:16:11

En laita ruokaa itse, syön silloin kun on nälkä/muistan/ehdin ja sitä mitä mieli tekee. Joskus tulee paastopäiviäkin ja juon myös alkoholia silloin kun tekee mieli.
Ikää kohta 50 ja arvot olleet aina hyvät, paino normaali, ei väsytä, ei ummetusta jne.
Jos liikun enemmän syön enemmän ja jos en liiku syön vähemmän.
Vielä ainakin elossa, ei lääkityksiä, ei vaivoja tai sairastelua.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   7.1.26 08:28:47

Minä syön myös vähän huonosti. Teen kyllä ruokaa, mutta harvoin se sisältää kasviksia. Keitot ovat oikeastaan ainoat ruoat, jotka niitä rehuja sisältävät. Marjoja syön harvakseltaan, samoin hedelmiä. Juuri otettu kasa verikokeita, täysin terve olen. Sairauslomalla olen harvoin, edellinen kerta oli viikko ennen joulua, kun korona iski, sitä ennen vuosi sitten yhden päivän. Ikää nyt jo 46, hieman ylipainoa, mutta menoa ei ole haitannut, eikä ummetus vaivaa.

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   7.1.26 09:10:48

Kyl itsekin aika epäterveellisesti syön mutta toisaalta aktiivinen elämä ja paljon liikkeellä korvaa osin sitä. Jos on paljon kotona paikallaan ja mussuttaa sokeria niin se on paha, jos taas liikkuu paljon ja syö sen mukaan (vaikka sit epäterveellisesti) niin ei todellakaan niin paha. Alkoa menee myös täällä mutta tupakkaa ei.

Päivämäärä:   7.1.26 09:13:59

En minäkään aina syö kasviksia jos niitä ei satu olemaan ja en pelkkien kasvisten/ salaatin takia lähde kauppaan.
Tykkään kyllä syödä kasviksia ja hedelmiä jos niitä on kotona.
Minusta se että ei syö joka päivä kasviksia ei tarkoita automaattisesti sitä että söisi epäterveellisesti.

Lähettäjä: Well 
Päivämäärä:   7.1.26 09:16:07

Lähettäjä: :::
Päivämäärä: 7.1.26 09:10:48

Kyl itsekin aika epäterveellisesti syön mutta toisaalta aktiivinen elämä ja paljon liikkeellä korvaa osin sitä. Jos on paljon kotona paikallaan ja mussuttaa sokeria niin se on paha, jos taas liikkuu paljon ja syö sen mukaan (vaikka sit epäterveellisesti) niin ei todellakaan niin paha. Alkoa menee myös täällä mutta tupakkaa ei.

Ylipaino (tai alipaino!) ei ole ainoa haitta mitä huonolla ruokavaliolla keholleen voi aiheuttaa, valitettavasti liikunta ei paikkaa ravinnon puutoksia.

Päivämäärä:   7.1.26 09:16:18

Minulle tulee ummetus jos en syö ruisleipää eikä siitä jos ei syö kasviksia. Itsellä liika salaatinsyönti tekee mahanruplatusta, kipua ja kaasuuntumista.

Päivämäärä:   7.1.26 09:23:59

Kiinnostaisi kuulla syötkö monivitamiineja tuon ruokavalion tueksi?
Vaikka itse syön paljon kasviksia ja hedelmiä nii meinaa jäädä jotkin vajaaksi ja niistä on oireitakin.

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   7.1.26 15:13:55

Ikää 50+ ja syön todella epäterveellisesti. Minulla ehkä on hiukan ongelmia siinä, koska mun on todella vaikea syödä mitään mistä en tykkää. Ei kannata ostaa vihanneksia, kun ne vaan nahistuu jääkaappiin. Ruokaa en jaksa laittaa, hirveä vaiva. Joskus vaivaudun laittamaan ja teen moneksi päiväksi kerralla. Sitten kuitenkin kyllästyn ruokaan enkä saa sitä syötyä paria päivää enempää. Pakastimeen ei hyödytä laittaa, koska sieltä en niitä syö. Pakastettu ruoka ei oikein maistu.
En kaipaa suolaista ja "oikeaa" ruokaa, vaan voisin elää esim. pullalla vaikka viikon. Kahvia en juo, vaan teetä ja kaakaota. En tykkää käydä kaupassa ja ylipäätään ruoka-asioiden miettiminen on jotenkin ylivoimaista. Joskus nuorempana tapasin paastota silloin tällöin ja silloin sen erityisesti huomasi, että miten paljon ihmisellä menee aikaa, rahaa ja energiaa vaan ruokaan, sen hankkimiseen ja laittamiseen.
Ja sitten myös hinta, en voi oikein muissa elämisen kustannuksissa enää säästää, niin säätän ruuassa. Olen opetellut syömään puuroja ja nyt saatan elää puurolla, jogurtilla ja pelkällä paahtoleivällä viikonkin.

Lähettäjä: AuDHD 
Päivämäärä:   7.1.26 15:21:24

Minä elän pääasiassa eineksillä ja muulla "roskaruualla", ylipainoa on. Ruoka on aina ollut ongelmallinen asia ja eineksissä parasta on se, että ne maistuvat ja tuntuvat aina samalta. Kasviksissa ja hedelmissä suutuntuma ja maku vaihtelee niin rajusti, että niiden syönti on todella haastavaa.

Päivämäärä:   7.1.26 15:56:31

Syön erityisesti siinä mielessä epäterveellisesti, että lämpimiä aterioita menee päivässä vain yksi. Tarvitsisin luultavasti sen toisenkin, koska napostelen herkästi välipaloja tai herkkuja. Tykkään tuoreista hedelmistä ja kasviksista, mutta en onnistu ostamaan niitä kauppakäyntien välin huomioiden tarpeeksi. Pakastekasviksia olen opetellut syömään pitkin hampain, mutta edelleen menevät lähinnä pakon edessä alas.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.1.26 16:04:06

Vatsavaivoja on ollut lapsesta asti. Ei pelkästään syömisiin liittyviä, vaan mm. stressi vaikuttaa.
Ruokavalioni on hyvin yksinkertainen. Monta päivää viikossa elän kokoviljasämpylöillä, joiden päällä on yleensä juustoa, kinkkua ja kurkkua, joskus paprikaa, jota vatsani kestää yllättäen hyvin. Herkkuina syön jäätelöä, joskus karkkia. Mieheni tekee vatsaystävällisiä kasviskeittoja, joita syön useita päiviä peräkkäin, muutamia lusikallisia kerrallaan. Aamun aloitan appelsiinimehulla ja monivitamiinipillerillä :)
Joskus, kun käydään ulkona syömässä koetan syödä mahdollisimman vähän, mutta silti vatsani reagoi lähes poikkeuksetta.

Päivämäärä:   7.1.26 16:14:34

Syön pelkkiä mikrovalmisruokia, paahtoleipää, karkkia ja sipsejä. Joskus jätän sen mikrovalmisruuankin välistä jos tulee syötyä useampi levy/pussi herkkuja. Vatsa toimii täydellisesti eikä sen kanssa ole mitään ongelmia oikeastaan koskaan. Jos on niin on iskenyt joku tartuntatautinoro tms.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   7.1.26 16:22:00

Tunnustetaan. Jos olen itsekseni niin mun päiväruoka on aamulla noin litra kahvia, mahdollisesti joku pieni leivänpala. Sit päiväseltään yksi lämmin ateria, yleensä joku noin kolmesta vaihtoehdosta mitä teen. Sitten kaakaota ja jotain herkkuja jos sattuu olemaan, paremman puutteessa vaikka hillovoileipää. Marjoja yritän syödä pakkasesta myslin kanssa mutta nekin tuppaa vähän unohtumaan. Tekemäni ruuat on kyllä kasvispainotteisia mutta tuskin kovin tasapainossa.

Nälkää en yleensä tunne ollenkaan ennen kuin puolen päivän jälkeen.

Pituutta 175cm, painoa noin 55kg. Vatsan kanssa ei ole ongelmia ja muutenkin olo tuntuu enimmäkseen hyvältä. Talvikaudella syön mm D ja B vitamiinia lisätsempiksi mutta muuten en kikkaile ravinteilla. Ja ikää siis 43v

Lähettäjä: Orchid 
Päivämäärä:   7.1.26 16:55:32

Täälläkin yksi epäterveellinen eläjä ilmoittautuu… Ns välipaloilla elelen, en koskaan kokkaa ruokaa itselleni, vaan napsin rahkoja, proteiinipatukoita, jugurttijuomia, kuivahedelmiä ja pähkinöitä, banaaneja, tölkkiananasta ja vastaavia. Ja ihan liikaa energiajuomia! Töissä en tykkää päivällä syödä, koska mulle tulee tosi helposti turvotusta ja työvaatteena meillä on tyköistuvat paidat, kunnon ruokatauoille ei töissä muutenkaan koskaan edes jää aikaa. Ja töiden jälkeen taas ei tee mieli syödä ennen treenejä kunnolla. Ja treenien jälkeen illalla kotona ei sittenkään jaksa kuin napostella jotain väsyneenä. En yhtään tykkää ruoanlaitosta. Ja arki nyt on vähän sellaista, että olen aina tulossa tai menossa, työt, opiskelu, parit eri harrastukset, ystävät.. Terveys rehellisesti ei yhtään tykkää tästä, sen huomaan kyllä. Siinäpä ne mun tekosyyni epäterveelliselle ruokavaliolleni oikeastaan tulikin. Ehkä konkreettisin ongelma on se, että paino on liian matala ja tippuu herkästi. Mutta myös sairastelen paljon ja joissain veriarvoissa on häikkää.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   7.1.26 16:58:36

Ja mä kun luulin syöväni huonosti :D

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   7.1.26 17:42:32

No Suomessa saa safkasta hirveästi kaikkia vitamiineja yms. Ei oo iso juttu jos syö noita välipaloja, einestä, valmissafkaa ja muuta paskaa. Ei yleensä. Sokeri on mun mielestä isoin ongelmajuttu. Tietysti jos kaikki ruoka mitä syöt on halvinta einestä tai välipalapatukkaa niin se on ongelma mut aika monella tässä ketjussa ei.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   7.1.26 18:22:52

Mun mielestä hyvä ruokavalio on kaikkein helpoin ja yksinkertaisin tapa huolehtia terveydestään. Olen siis syömisistäni tarkka ja tiedän, olen väärässä ketjussa.

Päivämäärä:   7.1.26 18:44:36

Tää on niin kiva ketju. Eli muutkin syö samoin kuin minä eli ihan mitä sattuu. Kaikki ei syökään tasapainoisesti koostettuja aterioita kurinalaisesti.

Laidunnan joka päivä kaapeista mitä siellä on ja kaupassa sama juttu, hamuan mitä eteen tulee ja milloinkin mieli tekee. Lämmintä ruokaa valmistan keskimäärin 2xkuussa.

Eilen söin tomaattisilliä, suklaata, leipää, porkkanan, rahkan

Lähettäjä: Eddie 
Päivämäärä:   7.1.26 19:01:41

Hämmentävää luettavaa tämä topa. Mun hyvä ystävä on just tuollainen tässäkin ketjussa esille nouseva vain vähän jotain rahkaa ja riisikakkuja vauhdissa napsiva tyyppi, järkytyin kun kuulin ettei hän oikeasti koskaan laita itselleen kunnon ruokaa, tehtiin tovi sitten hänellä muuttosiivousta ja selvisi ettei hän ollut käyttänyt koskaan edes asuntonsa uunia vuosien siellä asumisen aikana :D Tosi laiha ja pikkuinen hänkin on, mutta aina hämmentävän energinen ja virkeä siihen nähden miten niukasti energiansa syö. Ihmettelen suuresti miten ihmeessä tuollaisella syömisellä ihminen pysyy elinvoimaisena! Miten ihmeessä teillä riittää moisella napsimisella jaksamista elää, painaa töitä ja liikkua? Tai siis minulta jos jää yksikin päivä heikommalle syömiselle, niin heti tuntuu että vähenee kropasta tehot :DD

Lähettäjä: täälä 
Päivämäärä:   7.1.26 22:43:47

Mä.

Syöminen on vähän pakollinen paha, tai syön kyllä just kaikkea turhaa. Ei jaksa, kun ei oikein mitään muutakaan, työ vie kaikki energiat ja ajan.

Airfryer vähän kiinnostaisi.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   7.1.26 23:46:26

Tykkään kyllä kasviksista, mutta koska en laita lämmintä ruokaa kuin muutaman kerran vuodessa, niin kasvisten käyttö jää lähinnä leivänpäällisiin. Hedelmistä ja marjoista en tykkää, niitä en syö juuri koskaan.

Kaupasta ostan kaikenlaista suuhun sopivaa mitä vastaan tulee; lihaa, kalaa, juustoja, kreikkalaista jogurttia, leipää, jotain kasviksia, suklaata välillä. Laidunnan jääkaapista mitä mieli kulloinkin tekee.

En oikein ymmärrä lämpöisen ruuan ideaa ja ihmettelen niitä, jotka hukkaavat joka päivä aikaa johonkin ruuanlaittoon. Jotenkin käsittämätöntä.

Lähettäjä: kokkikartanorules 
Päivämäärä:   8.1.26 00:48:09

Elän myös väärin.
Ei ehdi/kiinnosta päivystää keittiössä ja siksi syön valmiita "äidin valmistamia" ruokia ja purkista suoraan ja ostan apteekista vitamiinit ja olen normipainossa.
Elän millä tahansa asteikolla aivan väärin ja kuolen varmaan kohta kituen, mutta sitä odotellessa ei energia riitä osallistumaan PippaLaukkailuun, pitää toimittaa se elämä ennen kuolemaa.

Päivämäärä:   8.1.26 01:02:49

Käytän suolaa, voita ja kermaa, jotta ruoka maistuisi joltakin. Vihaan kaikkia kevytlevitteitä, käytän siis pelkkää oivariinia. Voita käyttäisin, jos viitsisin sitä seisottaa pöydällä päiväkseen jotta olisi levittyvää, no en viitsi, mutta oivariini on ihan hyvää.

TÄSSÄ TÄRKEIN: VIHAAN aspartaamia ja kyllä kaikkia muitakin keinomakeutusaineita, eli kaikki light-juomat nakkaan @!#$. Sokeri on se luonnollisin, mutta en oikeastaan lisää sitä yhtään mihinkään. Moni juoma ei edes kelpaa, kun maistuu niin ällömakealta.

Vuosikymmenten seuranta veriarvoissa, EDELLEEN matala kokonaiskolesteroli, HDL/LDL hyvin tasapainossa ja erittäin matalat triglyt.

Toki painoa on tällä hetkellä se 20 kg liikaa, kun ateriarytmi epäterveellinen ja siksi syön liikaa kulutukseen nähden.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.