Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nämä sair.hoitajille rääkyvät pallinaamat

Lähettäjä: las 
Päivämäärä:   6.1.26 11:06:45

ansaitsee joka ainoa saada kivuaalisti tuskaisasti tappavan syövän, että makaavat kuukausitolkulla koristen äitinsä perään mutta hoitajille eivät saa-ta-nan per-se-rei-jät huuda enää sanaakaan.

https://yle.fi/a/74-20200790

Ps. En ole hoitaja, vaan entinen sosiaalialan ihminen

Re: Nämä sair.hoitajille rääkyvät pallinaamat

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   6.1.26 11:10:46

Kyllä myös muut hoitajat saa kuulla tätä , samoin raapimista, lyömistä ym varsinkin kehitysvammaisten kanssa.

Lähettäjä: ............... 
Päivämäärä:   6.1.26 11:13:55

Asialla on yleensä kaksi puolta. Kun aidosti niissä mahdollisissa syöpäkivuissa yrittää päästä lääkärille sen hoitajan ohitse, jonka työnä on torpata ja estää pääsy edes sisälle päivystykseen/arvauskeskukseen, niin pinna voi oikeasti palaa.
Hoitajien taso myöskin sen jälkeen, kun soveltuvuustestit poistettiin, ovat sellaista pohjanoteerausta välillä, että kipeänä ja kivuissaan ei aina oikeasti jaksa olla kiitollinen siitä vähästä, jota joku kielitaidoton tai elämäänsä kyllästynyt maatusta naama vääränä yrittää tarjota.
Kaikki respekti hyville hoitajille, mutta katseen voivat monet kääntää myös sinne peiliin ja työnantajiinsa, jotka ovat aiheuttaneet sen, että ihmisillä menee hermot kun ei saa apua, ei ainakaan hyvällä.
Se kriittisen tärkeä lääkäriaika saattaa irrota oikeasti vasta uhkailemalla, valitettavasti.

Lähettäjä: Mörkki 
Päivämäärä:   6.1.26 17:21:03

Musta tuntuu, että ne sairaimmat ja eniten apua tarvitsevat ei ole niitä, jotka rääkyy solvauksia hoitajille.

Lähettäjä: 785 
Päivämäärä:   6.1.26 18:03:31

Be triageluokitukset ohjaa joka ikisen hoitajan työtä vaikka yleensä kaikki kuvittelee että ajat lääkärille annetaan pärstäkertoimen tai planeettojen asentojen perusteella.
Ei ole salatiedettä, saa googlettaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.26 18:40:33

"Kun aidosti niissä mahdollisissa syöpäkivuissa yrittää päästä lääkärille sen hoitajan ohitse, jonka työnä on torpata ja estää pääsy edes sisälle päivystykseen/arvauskeskukseen, niin pinna voi oikeasti palaa."
Mitä hittoa sinä sössötät.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   6.1.26 18:54:35

Minä olen labrassa töissä näytteenottajana. Juuri maanantaina eräs asiaks jaksoi jankata, että laita sille lääkärille viestiä, että hän pääsee tänään vastaanotolle. Millään ei uskonut, kun selitin, että meillä ei ole mitään yhteyttä lääkäreihin; ei olla edes samaa firmaa. Ja moneen kertaan jauhettiin samaa asiaa, vielä oviaukollakin kääntyi sanomaan, että laita nyt sitä viestiä.

Lähettäjä: Wea 
Päivämäärä:   6.1.26 19:46:21

Ei se lääkäriaika uhkailemalla irtoa yhtään sen paremmin jos sitä ei kriteerien mukaan se asiakas oikeasti tarvitse. Ihan turhaan pisterivi siis räyhää ja uhkailee, koitappa seuraavan kerran käyttäytyä ystävällisesti ja asiallisesti. Monesti sillä pääsee parempaan lopputulokseen ja saa asiat paremmin selvitettyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.1.26 19:51:06

Ei ole oikein mutta hyvä ettet sinäkään ole hoitaja ja varmaan hyvä että olet entinen sosiaalialan työntekijä, aivan järkyttävä tuo aloitusteksti...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.26 19:55:25

Kyllä ne sairaimmat ajan saa. Yleensä niillä on myös joku hoitokontakti jo olemassa, johon tarvittaessa voi ottaa yhteyttä. On hirveää olla terveyskeskuksessa töissä, tein sitä itsekin vuoden verran ja ositeain ajanvarauksessa. Kaikenlaista sitä saa niskaansa.

Päivämäärä:   6.1.26 19:59:34

Kyllä voi hoitajat katsoa peiliin. Olin sairaalassa koronaeristyksessä, mulla ykköstyypin diabetes. Pyysin matalia varten sokerilimua koska joskus menee alas ja hoidan ne itse. Hoitaja toi ligh limun, sanoi ettei ollut muuta. No sitten yhtenä iltana alkoi laskea verensokerit kun ruoka olikin aika kevyttä... Soitin kelloa. Ei vastausta soitin vartin päästä uudestaan, hoitaja tulee ovelle huutamaan mitä sä sitä kelloa soittelet, hällä vois olla vaikka elvytys päällä... No soitin taas varin päästä, sitten hoitaja tuli huoneeseen huutamaan, sanoin että voisitko nyt tuoda jotain hiilareita että vältytään pahemmalta. Tämä huutaa et sä mihinkään mataliin kuole ja häipyy. No onneksi oli takin taskussa sokeripaloja sen verran että se yö mentiin niillä.
Joo tein valituksen. Lääkäri oli sitä mieltä että olinko kommunikoinut hoitajan kanssa, kyllä oletan niin koska tämä kys hoitaja esitteli kitarisojaan huutaessa "minä olen sairaanhoitaja minä tiedän"

Päivämäärä:   6.1.26 20:27:01

Se on jännä, että hötölässä on aina joku diabeetikko, jolle hoitaja on tuonut sokeritonta limsaa. Koskaan tätä tarinaa ei ole nähnyt missään muualla.

Päivämäärä:   6.1.26 20:37:33

Ja koska pisteelle on tämmöinen tapaus sattunut niin se tarkoittaa että joka ikinen hoitaja on samanlainen? Trolli taidat olla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.26 20:39:36

Ihmisiä on erilaisia ja myös kamalat ihmiset ansaitsevat hoitoa. Lääkäritkin vannovat valan ja auttavat myös murhaajia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.26 21:02:03

Yhtenä pyhäpäivänä (joka perinteisesti vietetään perheen kesken) kuuntelin kuinka perheenisä haukkui hoitohenkilökunnan huoriksi jne, päätin että voin elämäni kuluttaa paremminkin. Opiskelin toisen ammatin ja vaihdoin alaa. Kulutan pyhäni perheeni kanssa enkä solvauksia kuunnellen.

Päivämäärä:   6.1.26 21:47:55

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 6.1.26 20:27:01

Se on jännä, että hötölässä on aina joku diabeetikko, jolle hoitaja on tuonut sokeritonta limsaa. Koskaan tätä tarinaa ei ole nähnyt missään muualla."

Tämän tarinan on nähnyt myös sairaalan ylilääkäri joka luki huomautuksen paskasta hoidosta. En sitä joka iltapaskaan ole kirjoittanut, pitäisi varmaan koska muuten hötönaudat ei usko, koska heillä vain hyviä kokemuksia sairaaloista. Olen 55 vuotta sairastanut diabetestä ollut kymmenessä sairaalassa, lähinnä infektioiden takia, tuonnekkin päädyin legionellan takia jota ei vaivauduttu edes tutkimaan saati tiedetty mistä näyte otetaan akuutissa vaiheessa. Jos haluat keskustella paskasta sairaanhoidosta lisää laita säpö näkyviin ja mennään kahville keskustelemaan.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   6.1.26 21:52:17

Mulla eioo koskaaan ollut ongelmaa hoitoon pääsyssä oli se sitten arvauskeskus tai päivystys..osaan varmaan vaan esittää asiani oikealla tavalla

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   6.1.26 22:19:17

Minäkin olen kohdannut tökerön lääkärin, saako nyt haukkua ja huoritella kaikki sote-alalla työskentelevät?

Joskus kannattaisi ottaa pää pois anuksesta ja miettiä miksi aina joutuu ongelmiin.

Päivämäärä:   6.1.26 22:31:57

Monet hoitajat on kyllä oikeasti niin yksinkertaista sakkia että ihan aiheestakin varmasti palautetta saavat.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.1.26 23:01:43

hoitajille aivan liikaa vastuuta ja jo lääkärin tehtäviä annettu,eihän heillä ole diagnostiikkaan koulutusta.Päivystyksen triangehoitaja systeemi on huono.Suomessa kierootunut muutenkin tämä hoitoala.kun sekä hoitajien että lääkärien tehtävä on estää hoitoonpääsy,lääkärille pääsy on jo ylellisyys.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   6.1.26 23:23:22

Hirveä aloitusteksti. Tervepäinen ihminen ei tuollaista toivo kenellekään.

Olen työskennellyt hoitoalalla ja asiakaspalvelussa toisella alalla, näitä tökerösti käyttäytyviä potilaita/ asukkaita/ asiakkaita kohtaa kyllä jokainen työssään. Sille nyt ei mahda mitään ettei kaikilla ole käytöstapoja tai mielenterveyttä riittävästi normaaliin kanssakäymiseen. Ja rehellisyyden nimissä on sanottava että pätee tämä toisinkin päin, ei kaikilla työntekijöilläkään, alasta riippumatta, ole käytös aina kohdillaan, mielenterveydestä puhumattakaan.

Huonommaksi on hoitoon pääsy mennyt. Ei ihme että turhauttaa. Puolin ja toisin.

Päivämäärä:   7.1.26 00:45:08

Minun peruskoulussa oli niin törkeitä opettajia ainakin 3kpl että olisivat joutaneet jollekin käytöskurssille. Eli nyt voin sanoa että opettajat ovat huonoja työssään, joutaisivat vaihtaa alaa, sekopäitä jne muita kivoja morkkauksia.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   7.1.26 05:42:34

Onpa niitä muillakin aloilla asiakaspalveluun soveltumattomia ihmisiä. Ja asiakkaina ja potilainakin ihmisiä jotka ovat todella ärsyttäviä ja sellaisia minäkeskeisiä paskoja.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   7.1.26 06:17:40

En tiedä, mutta onko mahdollista että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Osa niistä jotka tarttis lääkäriajan ei sitä saa ja osa joka ei tartte saa sen. Ite ainakin puhuin kerran 2-3 min. ns hetiajan lääkärille vastaanottaneen hoitajan mukaan. "Hyvin puhuttu, kyllä sä tähän väliin mahdut" tuumas hän. Toki asianikin silloin oli joku perusnopea ja helppo hoitaa tuossa ajassa.

Päivämäärä:   7.1.26 09:54:41

Tuntuis siltä, et diabeetioille vois antaa hiilaria, vaikken asiasta mitään tiedäkään. Ja kovissa kivuissa oleva sais jotakin kautta saada reseptilääkkeet, kun välttämättä käsikauppalääkkeekt eivät auta kipuihin.

Lähettäjä: ............... 
Päivämäärä:   7.1.26 11:13:51

"Lähettäjä: Wea
Päivämäärä: 6.1.26 19:46:21

Ei se lääkäriaika uhkailemalla irtoa yhtään sen paremmin jos sitä ei kriteerien mukaan se asiakas oikeasti tarvitse. Ihan turhaan pisterivi siis räyhää ja uhkailee, koitappa seuraavan kerran käyttäytyä ystävällisesti ja asiallisesti. Monesti sillä pääsee parempaan lopputulokseen ja saa asiat paremmin selvitettyä."

Ei minusta valitettavasti ole uhkailemaan, olen liian kiltti ja nössö siihen, siksipä yleensä en olekaan päässyt ajoissa hoitoon akuuteissakaan asioissa. Onneksi on lähiomainen joka saa suunsa auki ja on ei-niin-kauniisti- järjestänyt sitten minulle hoitoa. Pari kertaa olisin kuollut jos olisin vain tyytynyt siihen, että ei ole mikään kiire, et tarvitse lääkäriä, ellei tämä läheinen olisi sitten ottanut ohjia käsiinsä ja vaatimalla vaatinut aikaa lääkärille.

Lähettäjä: las 
Päivämäärä:   7.1.26 11:26:09

Se vaan on faktaa että monilla ei ole mitään käytöstapoja. Ei mitään.

Lähettäjä: ..,.. 
Päivämäärä:   7.1.26 11:36:59

Mä olen sellainen vähän nössö peruskiltti ihminen, joka välttää konflikteja. Pakko sanoa tähän väliin,
että huonointa ja epäasiallisinta, jopa nöyryyttävää, käytöstä olen kokenut julkisen thn hoitajien taholta. Potilas on hyvin heikoilla jäillä heidät kohdatessaan. Muistakaa, että asioilla on aina kaksi puolta.
Toki olen kohdannut myös useita ihania hoitajia, mutta provosoivia kuspäitäkin tohon ammattiryhmään mahtuu.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   7.1.26 11:54:54

Aloituksesta näkee sosiaali- ja terveysalan ihmisten tason

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.1.26 13:27:48

Se kriteerien käytännön toteuttaminen vain on välillä ongelma -> ei pääse lääkärille/hoitoon vaikka pitäisikin

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   7.1.26 14:22:15

Lääkärille ei pääse koska ne ajat menevät niille jotka niitä enemmän tarvitsevat. Kun resursseja ei ole, niitä ei ole. Kyllähän sitä mieluusti annettaisiin aikaa vaikka lohjenneen kynnen ihmettelyyn jos se olisi mahdollista. Muistakaa ketä äänestätte päättäjiksi.

Päivämäärä:   7.1.26 14:39:47

Aina jos on paljon ihmisien kanssa tekemisissä, niin kohtaa käytöstavattomia törppöjä, jotka huutaa syyttä. Ihan kaupan kassalla töitä tekevät myös. Aloittaja tekisin perusteella kuuluu näihin rääkyjiin.

Lähettäjä: Rem 
Päivämäärä:   7.1.26 15:50:36

Linkistä näkee maallikkojen tason. Sääliksi käy hoitajia.

Päivämäärä:   7.1.26 19:13:17

Ei ole hyväksyttävää käytöstä, mutta aloittaja näyttää kuuluvan ihan samaan joukkoon näiden rääkyjien kanssa, joten on hyvä, että hän ei toimi enää sosiaalialalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.