Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Asiakas perui" käyntini

Lähettäjä: Hehe taas 
Päivämäärä:   6.1.26 00:30:53

Eikä siinä mitään, olen ollut aivan ylityöllistetty ja kiidin välittömästi hoitamaan mieheni isän asioita, kun on ollut niin paljon omien lasten ja vanhempien asioita hoidettavana, että appiraukka on ollut aivan heitteillä.

Mutta kun sunnuntai-iltana ilmoitin, että on huono olo ja pitää katsella, voinko aamulla tulla töihin, niin eipä tainnutkaan olla niin hyvä. Olin aamulla kunnossa ja laitoin viestin esimiehelleni. Hän ei ollutkaan tänään töissä. Hänen esimiehensä ilmoitti minulle asiakkaan peruneen käynnin.

Pakitin takaisin hissiin ja alaovella minulla olikin työkaverini vastassa :D hän oli tulossa tuohon kohteeseen, oli illalla saanut kyselyn, että pääseekö :D kysyin siltä esimiehen esimieheltä, että onko minulle korvaavaa työtä vai saanko palkan muuten vaan. Kyselin samalla asioita kilometrikorvauksista (jos on työkaveri kyydissä). En saanut vastausta viestiin enkä puheluihin ennen kuin illalla, ja silloin sain vastauksen, että olisi pitänyt tehdä korvaavaa työtä :DD kerroin tehneeni niin niin esimies pyysi dokumentteja, muuten en saisi muka edes kilometrikorvauksia :D

Hiton firma, miksi palkkaavat äärifeministin jos eivät ymmärrä, että osaamme olla hankalia?

Re: "Asiakas perui" käyntini

Päivämäärä:   6.1.26 00:33:07

Ja juu, tein ihan oikeasti ne hommat, joista teen selityksen siihen tuntijuttuun. Ja voin todistaa ne asiat. Vaikka hoidin appeni asioita myös. Saatte silti suuttua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.26 00:52:16

No toivottavasti myös ymmärtävät erottaa sen äärifeministin ja palkata jonkun järki-ihmisen.

Päivämäärä:   6.1.26 00:58:10

Toivotaan niin! Tosin minulla on torstaina työhaastattelu oman alani hommiin, ja vahvat suosittelijat, joille pääsen hätätilassa kyllä takaisin töihinkin (mutta on pitkä välimatka).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.26 01:01:02

Henkilökohtainen avustaja ilmeisesti olet. Tuo on aivan todella rasittavaa kun asiakkaan peruessa vuoron ei saa mitään. Ei itsellä ainakaan ollut mahollisuuksia millon vaan ottaa korvaavaa. Eivät ikinä tarjonneet samalle ajalle ja toki ymmärrän ettei töitä ole. Olisi asiallista kuitenkin saada palkka kun toinen suunnitellut päivänsä töiden mukaan ja pahimmillaan mennyt paikalle. En missään muualla ole törmännyt moiseen... Firma vie asiakkaan tunnit ja eivät maksa siitä avustajalle.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.1.26 01:04:36

Mikä tässä on siis ongelma, miksi aloittaja kokee että hänen pitäisi olla hankala?

outo juttu on, miksi esimies mahdollisesti valehteli asiakkaan peruneen. Mutta ei kai tuossa ole muuten mitään ihmeellistä.

Totta kai töitä pitää tehdä jos palkkaa haluaa. En ymmärrä miksi aloittaja on lähtenyt juoksentelemaan omilla asioilla, jos kerran korvaavaa työtä on ollut saatavilla. Sehän on itsestään selvää että työtä tehdään jos palkkakin maksetaan. Selvähän se, että esimies on joutunut hankkimaan sijaisen, jos aloittaja on ilmoittanut olevansa kipeänä. Mutta eihän se tarkoita että nyt aloittaja voi saada palkkaa tekemättä mitään.

Ja tietenkin työstä pitää pyydettäessä olla jotain dokumenttia. Ei kai se ole työtä, jos sitä ei voi mitenkään todista eikä se näy missään tai vaikuta mihinkään. Mutta aloittajalla on dokumentti, joten ainakin jotain on tehnyt palkkansa eteen, joten mikä ongelma?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.1.26 01:10:48

Juu, ei minustakaan ole yhtään mitään ihmeellistä siinä, että ta on valehdellut! Tai ettei hän kysele vointia ja ohjaa työterveyteen. Tai että hän pyytää dokumenttia! Niinhän meiltä kaikilta päivittäin kysellään dokumenttia... eiku...

Hienoa kuitenkin, että aloittaja tiesi, mitä korvaavaa voi tehdä, jos esimies lösnöttää läskit levällään eikä jaksa sormella painaa puhelinta. Tai ehkäpä hänellä oli vain ujopiimäkohtaus.

Päivämäärä:   6.1.26 01:16:46

Ja töitä ei tarvitse tehdä, jos korvaavaa työtä ei ole. Tai siitä ei viitsitä kertoa, kun on krapula. Palkka juoksee silti, kun sinne töihin on menty, paitsi kilteillä kunnon töttörösuilla.

Päivämäärä:   6.1.26 01:33:40

"En voi hyvin, voinkohan tulla aamulla töihinkään..."
"Sopiiko, jos laitetaan joku toinen aamuun jos hänelle käy ja olet palkattomalla sen aamuvuoron? Vai haluatko odottaa aamuun ja jos olet sairas niin ilmoitat heti minulle kun olet käynyt lääkärissä? Otan kuitenkin jonkun tuohon päivystämään! Toivottavasti et sairastu!"

Noin, naiset.

Päivämäärä:   6.1.26 01:37:08

Jos pikkupomonen valehtelee eikä vastaa puhelimeen, niin sitten teen kuten teen. Saatanpa vaikka valehdellakin, jos ei muu auta. Pomo hyvä, minä paha.

Päivämäärä:   6.1.26 01:51:00

Noin lyhyellä varoitusajalla firma perinee täyden hinnan asiakkaalta enivei, eli vaikka hän olisi oikeastikin perunut, niin eihän siinä ole mitään ongelmaa. Toki työntekijä tekee töitä.sen ajan, jos niin vaaditaan. Mutta onhan tuossakin jo aikaa kulunut, kun töihin on menty ja selvitetty asiaa.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   6.1.26 07:16:12

Olipa niin sekavaa settiä, että onneksi en ole esimiehesi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.1.26 08:52:48

Samaa mieltä kuin ss. Jos ulosanti on tuota luokkaa joka paikassa niin säälin ap:n esimiestä. Lisäksi nämä oman hankaluutensa korostajat on jotenkin vähän säälittäviä.

Päivämäärä:   6.1.26 08:57:22

Olipas sekavaa settiä. Tekstin takaa löytyy työtön incelpeikko, joka yrittää selvästi saada lyötyä läpi tätä keksimäänsä äärifeministi-termiä. Säälittävää.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   6.1.26 09:02:28

Pitää kyllä juoda toinen kuppi kahvia ja lukea ajatuksella uudestaan, josko sitten ymmärtäisin jotain.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   6.1.26 09:13:43

En mäkään ymmärtänyt. Ei ihme, että kommunikointi pomojen kanssa on vaikeaa.

Aloittaja siis mietiskeli sunnuntaina, että on ehkä maanantaina kipeä. Hänelle etsittiin sijainen. Sitten hän olisin päässyt töihin, mutta työnanaja sanoi, että asiakas perui. Aloittaja lähti hoitamaan muita asioita, näki työkaverinsa jossakin alaovella, ja penää nyt palkkaa työstä, jota ei tehnyt. Vai mitä häh? Miten äärifeministeys liittyy tähän ja miten työnantaja siitä edes tietää?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   6.1.26 09:20:50

Olet ilmoittanut olevasi kipeä tottkait tklslle palkataan toinen,i voi olettaa, että paranet.
Asiakas olisi ollut pulassa kun avustaja ei olisi tullutkaan. Ei noin vaan aamulla saada tuuraaja.
Tottakait pitää pystyä näyttämään että on tehnyt töitä, muutenhan olisit voinut vaikka olla kotona

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   6.1.26 10:27:03

Pitäis varmaan ap selittää tarkemmin mistä siis oli kyse?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   6.1.26 10:52:14

Meillä ei ainakaan hyväksytä viestillä mitään ilmoituksia vaan pitää ihan soittaa. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi edellisenä iltana ilmoitellaan poissaolosta? Eikö voinut odottaa aamuun ja katsoa siinä vaiheessa mikä olo?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.1.26 11:05:25

"Olipa niin sekavaa settiä, että onneksi en ole esimiehesi."

No juuri näin !!

Sen verran tajusin, että mielipide aika selkeä: itse ilmoitit su, elä omien päätöstesi ja niiden seurausten kanssa. So simple.

Päivämäärä:   6.1.26 11:22:46

Aloittaja tässä on oikea ykkösluokan säätäjä

Päivämäärä:   6.1.26 12:06:30

Ok, eli työnjohto toimi oikein, kun laittoi toisen työntekijän sinne eikä ilmoittanut minulle vaan ajatti minua kymmeniä kilometrejä turhaan? Jospa pikkupomo tosiaan onkin joku Hevostallilainen.

Kuitenkin yhteydessä oltiin silloin sunnuntai-iltana. Ja minä vielä ma-aamuna.

Päivämäärä:   6.1.26 12:17:38

Tää on taas tämä tarinoitsija, jonka tekstistä ei saa tolkkua ja joka sitten alkaa aggressiiviseksi, kun siitä sanotaan tai muuten saa sellaisia kommentteja, joiden mukaan vika on aloittajassa.

Päivämäärä:   6.1.26 12:19:07

Aggressiivisuuden taidat nyt kuvitella itse.

Puhutaanko aiheesta?

Päivämäärä:   6.1.26 12:33:19

Kuka ilmoittelee sairasteluistaan sunnuntaina, jos koko työvuoro ei ole sunnuntaina? Tietysti työvuoro pitää aloittaa jos siitä rahat haluaa! Sitten sinne lääkäriin hakemaan saikkua!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.