|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 4.1.26 20:55:33
Liian kiireinen ja stressaava.
Olen viime vuosina viettänyt joulut yksin kotona ja käynyt vain aattona päiväseltään kylässä siskoni luona johon myös äitini on tullut. Tänä jouluna olin varmaan kymmenen vuoden tauon jälkeen koko joulun äitini luona, ja seuraavaan kertaan saa taas mennä se kymmenen vuotta.
Itsekseni vietettyinä jouluina olen alkanut valmistelemaan joulua ajoissa pikkuhiljaa, ostanut hyvin säilyviä tuotteita jo hyvissä ajoin ennen joulua ja usein tehnyt tuoretuotteista tilauksen ruokakauppaan jolloin ei tarvitse mennä sinne ruuhkaan ollenkaan. Ja siivonnut hyvissä ajoin. Näin ollen olen pystynyt oikeasti rauhoittumaan jouluna. No, ehdotuksistani huolimatta äitini halusi jättää kaiken viime tinkaan, niinpä sitten vielä aatonaattona piti lähteä ruuhka-aikaan kauppaan ja myöhään illasta mopata lattioita sun muuta.
Sitten piti tietysti käydä vierailuilla, haudoilla ja ottaa vastaan vieraita. Ei kerta kaikkiaan yhtään lepoa, en ehtinyt edes katsoa yhtään jouluelokuvaa koko joulun aikana. Ei kiitos enää, seuraavan joulun pysyn visusti kotona.
|