Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkälainen sohva eläintalouteen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.26 15:21:14

Löytyy kissaa ja koiraa ja nykyinen sohva on oikea karvamagneetti. Onko muita vaihtoehtoja kuin nahkasohva? En jaksaisi alkaa päällystyshommiin, lisäksi nahkasohva on inhottava kesäisin.

Re: Minkälainen sohva eläintalouteen

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.1.26 15:30:38

Sellainen jossa on irrotettavat ja pestävät ja koiraystävällitä kangasta olevat päälliset.

Katso esim. Kuusilinnan ja Hakolan sivuilta mallistot. Kankaista kerrotaan, mitkä soveltuvat eläinperheisiin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.1.26 15:52:21

Meillä oli ikean kivik-sohva, kangas oli sellaista ettei karvat jääny kiinni siihen ja muutenkin oli helppo pitää puhtaana. Nykyinen sohva taas kerää kaiken karvan ja pienetkin karvapallerot on lujassa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.26 16:00:58

Ihan tavallinen vanha kangassohva mulla on kotona ja kangassohva myös miehellä. Irrotettavat ja pestävät päälliset kun on niin ei mitään ongelmaa, ei nähin sohviin kumpaankaan ainakaan karvat tartu. Vanhempien luona äiti teki uudet kangaspäälliset sohvaan itse ja karvattomina nekin tuntuu pysyvän.

Vaihtoehtoisesti heittää vaan sen nykyisen sohvan päälle vaikka torkkupeittoja sen verran että se karvamagneettikangas peittyy. Toki osa torkkupeitoistakin on kaarvamagneetteja mutta ei niihin kaikkiin karvat jää.

Lähettäjä: Fifi 
Päivämäärä:   4.1.26 16:09:51

Valkoinen sileä nahkasohva. Ei jää karvat ja näkyy lika heti niin puhtaana pito helppoa.

Talossa ajokoira ja 2 x isovillakoira

Päivämäärä:   4.1.26 16:22:23

Alcantara materiaalina mielummin kuin nahka.

Päivämäärä:   4.1.26 16:31:19

Ikean kangassohvat irrotettavilla, pyykkikoneessa pestävillä päällisillä. Toimii vuodesta toiseen ja vaihtopäällisiä saa Ikeasta lisää ja käytettyjäkin löytyy.

Päivämäärä:   4.1.26 17:06:27

Ikealaiset kävi mielessä mutta aika vaihtelevia arvosteluja ovat saaneet. Osa mennyt rikki muutamassa kuukaudessa ja tyynyt menettäneet muotonsa. Kotimaisissa sohvissa taas ei saa divaaniosan kätisyyttä vaihdettua, ainakaan niissä ei saanut mitä katselin.

Lähettäjä: Voileipä 
Päivämäärä:   4.1.26 17:16:29

Mun mielestä nahkasohva on niin helppo verrattuna irtopäällisten pesuihin.
Nahkasohvan päälle voi laittaa pussilakanan jos on inha istua.

Makuasioita tietysti. Jos iso koira "petaa", voi tietty nahka tai heikkolaatuinen kangas mennä riekaleiksi. Kissa(t) ehkä vahingossa voivat tehdä jotain kynnen jälkiä pintaan, jos hirmuvauhdilla juoksee sohvalle ja äkkijarruttaa kun meinaa tippua tms.

Itse ottaisin keskihintaisen sohvan, mikä miellyttäisi minun tarpeitani, ja koirat olisivat lattialla/omalla tuolillaan.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   4.1.26 17:30:32

Paksua nahkaa oleva sohva kestää.
Kesällä torkkuuopa, niin ei ole yhtään ikävä paljasta säärtäkään vasten.
Talvella muutama lampaankarvatalja, ns. sisutuksellisuuden vuoksi.

Mopilla pyyhittävä pysyy siistinä.

Alcantara kangassohva toinen vaihtoeto, mutta lyhytikäinen, koska kangas kuluu kunnollista nakaa nopeammin ja on kalliimpi.
Ohut nahka ei välttämättä kestä kissoja.

Päivämäärä:   4.1.26 17:44:42

Sohvasänky jossa on patja erikseen. Meillä on liinalla kiinni keskeltä niin pysyy paikallaankin. Sen päällä vilttejä ja täkkejä kasa, ottaa vain päälimmäiset pesuun. Saavat tehtyä pesää ja myllättyä. Alimpana kumilakana ja muotoon ommeltu lakana niin on sama patja voinut olla käytössä iät ja ajat. Eikä kyllä noista täkeistäkään ihan sinne asti taida muutenkaan mennä. Ei siis siellä mitään kosteaa muuten yleensä ole ollut, mutta kissa pissaili joskus ja siitä tiedettiin viedä eläinlääkäriin. Tuo olisi levitettäväkin eli mahtuisi vielä pari koiraa lisää hyvin sitten. ;) Meillä on lattiat kylmät ja vetoiset niin hyvä on saada vähän etäisyyttä eläimen ja lattian väliin.

Tuo sohva on siis vain eläimille pääsääntöisesti, mitä nyt siellä käy ihmiset rapsuttelemassa ja hellimässä muuten välillä. Ihmissohvaa meillä ei ole ollenkaan vaan kaikki tekeminen vieraidenkin kanssa tapahtuu pöydän ääressä, keittiössä tai sitten esim. lukeminen sängyssä. Sohva on vähän menettänyt funktiotaan nykykodeissa kun ei enää olla ihan niin tv:n orjia, harvalla tutulla enää on sohva kuin varta vasten vieraita varten.

Vanha tukeva nahkasova on toinen mikä kestää, rispaantuu ja kuluu kyllä käytössä mutta täkkiä vaan päälle. En vaan itse siedä nahkaa materiaalina. Eikä sekään kyllä kissanpissaa kestäisi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.1.26 19:02:57

Mulla on logiikka että sellanen mikä on varaa menettää. Kissa raapii kumminki, varsinki tuo josta ei lähde ääntä.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   4.1.26 19:56:50

"Vanha tukeva nahkasova on toinen mikä kestää, rispaantuu ja kuluu kyllä käytössä mutta täkkiä vaan päälle. En vaan itse siedä nahkaa materiaalina."

Tämäpä, täkkiä myöten. Karmea kasikytluvun kulmasohvan puolikas on täysin kissan mesta, nukkuu siinä usein koska tietää että siihen ei ihminen änkeä. Rumilussohvan hyvä puoli on erittäin kestävä taustakangas, kissa kynsii sitä täysin voimin ja hepuleissa vetää itteään lattiaa pitkin koko rumiluksen ympäri.
Sitten meillä on papasan&mamasan joiden muhkeat pehmusteet on velourkangasta. Kukapa tai mikäpä ei pehmoisessa pesässä tykkäisi kölliä, niitä kissa ei raavi (eikä ole ikinä pissannut) mut karvaahan niihin kertyy.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.1.26 14:11:36

Ei alcantaraa ole enää missään, se oli 90-luvun juttu.

Noi mun mainitsemat Kuusilinnan lemmikinkestävät kankaat on sellaisia, että ei ole neulosta, jota kauheasti saisi kynsillä revittyä. Kestää myös petaamista.

Meillä on Lauritzon Yedi -kangas, ja kyvin kestää kolmen koiran käsittelyä. Ja on konepestävä.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   5.1.26 15:30:51

Mulla on tällainen https://www.masku.com/tuote/169495-coral-avokulmasohva-oikea-keltainen. Hyvin pelittänyt jo 3 vuotta koiran kanssa, kun on fleeceviltit istuinosilla. Ne on helppo viikottain heittää pesuun ja vaihtaa puhtaat tilalle. Sohvan kangas on vieläpä samettia. Yhtään reikää ei ole, vaikka porokoira sitä ahkerasti petaakin. Melkoinen hinta kyllä, ostin tuon Maskusta jollain 800€:lla ja nyt hintaa on "alessa" 2149€!

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   5.1.26 15:31:29

Niin ja karvat lähtee helposti imuroimalla, päälliset on irrotettavat mutten ole kertaakaan vielä pessyt kun ei ole tarvetta.

Päivämäärä:   5.1.26 16:08:49

Meillä kolme kissaa ja nahkasohva sekä nojatuolit.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   5.1.26 16:15:30

Ihan kangad sohva, koira ei tule sohvalle

Lähettäjä: Tk 
Päivämäärä:   5.1.26 16:18:34

Nahkasohva, inhoan kangassohvia. Koiralla ei kuitenkaan mitään asiaa sohvalle oli mitä matskua tahansa.

Päivämäärä:   5.1.26 22:14:03

Itse en taas tykkää ihoon tarttuvasta nahkasohvasta ja sohvan suojaaminen peitoilla on yhtä tyhjän kanssa, kun sitten ne karvat tarttuu peittoihin eikä niitä peittoja saa ikinä kovin nätisti peittämään koko sohvaa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   6.1.26 10:59:01

Eläintalouteen järkevin sohva on käytettynä hankittu max 20e hintainen sohva, mikä on riittävän iso kaikille laumanjäsenille loikoilla. Sohvaa käytetään niin kauan kuin siinä on ehjiä kohtia enemmän kuin rikkinäisiä, viedään sitten kierrätykseen ja hankitaan toinen 20e hintainen käytetty sohva.

Ihmiset vaihtaa sohvia muuttojen yms takia joten ilmaiseksikin voi saada ihan uutta vastaavan.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   9.1.26 22:00:46

Mulla on göpenhagen bondnahalla tai miten se nyt kirjoitetaan, iso koira ja kissa. Tyynyt kun ottaa pois niin voin nukkuakin siinä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.