|
Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 5.1.26 22:54:26
Frost, tuo kuulostaa tosi kurjalta :( Itsellä on sairaus alentanut lämmönsietokykyä ja se oli aivan hlvettiä! Kylmää siedän paremmin, mutta ei saisi etenkään vasen kinttu päästä paleleen tai tulee kovat hermokivut. Mulla on kotona sähköllä toimiva lämpöpeitto ja se on aivan pelastus!! Olin juuri pari päivää miehen luona ilman lämpöpeittoa ja sain todella kovat kivut reisiin kun palelin vähän. Siis ihan sohvalla viltin alla... Nyt on miehen luona mua varten onneks toinen sähköpeitto oottamassa <3 Oletko kokeillut näitä? Tai ulkoiluun sellasia akkukäyttöisiä takkeja yms mitä nykyään on? Mulla toimii siis tuo termostaatti aika heikosti ylipäätään, mulla voi olla sisällä villahousut ja villasukat, silti tarvii pistää lämpöpeitto jalkojen päälle. Vyötärön kohdilla menee raja, siitä ylöspäin kestää huonommin lämpöä ja jalat taas huonommin kylmää.
Kävin tänään reippaalla kävelylenkillä, toki oli vain -15 täällä kun mentiin pihalle. Villahousut alle, softshell-housut päälle ja topin lisäksi yksi paksu pörröfleece ja kevyttoppatakki, pipo ja tumput. Tuli hiki, mun takki oli aivan märkä hiestä lenkin lopuksi. Ulkopuolelta nimittäin.
Tallikäytössä mulla on paljon paksumpi takki, eilen oli -18 kun olin tallilla, ja vähän viimaa päälle. Laitoin korkeakauluksisen merinovillapaidan, pörröfleecen ja tuon paksun takin, jalassa taas villahousut + topparatsihousut. Hyvin tarkeni käyntipainotteisesti ratsastaa satulalla! Tallilla laitan kenkiin aina sähköllä toimivat pohjalliset, joissa on kaukosäädin - pistän ne yleensä päälle vasta kun meen selkään, koska harvemmin tallissa touhutessa vielä palelee varpaat. Merinovillainen kypärämyssy päässä myös kypärän lisäksi.
Ja niitä sähköpohjallisia ei todellakaan pysty laittaan lenkille, tai läkähtyy varpaat kun kävelee reippaasti.
Mulla isoin ongelma alle -20 on mun keuhkot. Pakko pitää joku suoja silloin suun edessä, että ei mene aivan heti keuhkot kamalaksi. Tänään ei vielä tarvinnut muuten, mutta yhdessä jyrkässä ylämäessä hengästyin kyllä pahasti - en malta hidastaa vauhtia.
|