Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsi herätti kysyäkseen

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   4.1.26 00:47:42

...mikä se oikein on se sypressi :) kerroin mikä se on ja lapsi kertoi miettineensä asiaa kauan ja ajatelleensa, että se on jotain hieman pervoa :D kysyin eikö asiayhteys kertonut ettei kyseessä voi olla mikään perversio. Mutta kuulemma hihihi "kukkii" voi myös olla pervoa. Muita sanoja ei ollut niinkään ajatellut.

No, lapsi sai vastauksensa ja nukkuu levollisna. Äiti hihittelee itsekseen eikä saa enää unta. Illalla toinen lapsi selitti, että "ike.net tulehtuvat jos niitä ei harjaa" sekin naurattaa nyt, vaikka silloin ei naurattanut yhtään.

Suuttukaa toki, niin nakrattaa vielä enemmän :D

Re: Lapsi herätti kysyäkseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.26 00:58:21

Hirveän paha mieli tuli.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.1.26 07:55:22

Mä lähinnä mietin, että minkä ikäinen lapsi ja mitä "pervo" hänelle tarkoittaa.

Ihanaa, että uskalsi herättää ja uskalsi kysyä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.1.26 10:23:49

Miettisin mistä lapsi on kuullut/ päättelee/ miettii tuollaisia että "kukkii" voi olla myös pervoa.
Ja mihin sanaan mahdollisesti sekoittaa sypressin. Ehkäpä tuo oli "hätähuuto" että äiti ymmärtää kysellä enemmän.

Mikä ikenien harjaamisesss naurattaa vai oliko se se ike.net?

Mikä niin nakrattaa?

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   4.1.26 12:13:19

"Miettisin mistä lapsi on kuullut/ päättelee/ miettii tuollaisia että "kukkii" voi olla myös pervoa.
Ja mihin sanaan mahdollisesti sekoittaa sypressin. Ehkäpä tuo oli "hätähuuto" että äiti ymmärtää kysellä enemmän"

Tämäkin on toki ihan mahdollista, mutta ennemmin ajattelisin kysymyksen kumpuavan sosiaalisiin taitoihin liittyvästä normaalista opettelusta ja epävarmuudesta. Ainakin omasta lapsuudesta muistan, että oli kyllä noloa, jos ei hoksannut jotain muka pervoa ja oli vaan ihan kasuaalisti. Siksi niitä pervouksia kyttäsi vähän joka puolelta, vaikka mitään seksuaalisuuteen liittyvä ahdistusta tms en ollut omassa elämässäni kokenut ikinä.

Lähettäjä: Tukka 
Päivämäärä:   4.1.26 12:22:18

Joo, liittyen Epikan kommenttiin. Mä muistan vieläkin, kun maauimalassa pikkulikkana 80-luvun ihan alussa sanoin jotain "täytyy kammata tukka". Vierellä olleet tytöt saivat kauhean käkätyskohtauksen ja mä olin ihan hämilläni mitä väärää sanoin. Myöhemmin sitten opin, että jostain syystä tukka "tarkoitti" naisen alapään karvoitusta. Olin äidille vihainen, että mikset ole kertonut ja hän oli, että tukka on päätukka :)

Joku "trauma" tuosta jäi ja omalle lapselle puhuin aina vaan hiuksista. En edes tiedä jäikö tuo tukan pervous kasarille vai oliko vieläkin ;)

Päivämäärä:   4.1.26 12:27:05

Ihan tyypillisiä ja jopa kehitykseen kuuluviakin ala-asteikäisten juttuja tuollaiset "hihihihi tukka" tai miettiä onko joku sana pervo. Ei siinä yleensä ole mitään hätähuutoja.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.1.26 14:50:31

”Ihan tyypillisiä ja jopa kehitykseen kuuluviakin ala-asteikäisten juttuja tuollaiset "hihihihi tukka" tai miettiä onko joku sana pervo. Ei siinä yleensä ole mitään hätähuutoja.”

Tämä. Itsekin muistan lapsuudestani tuon tukka-jutun. Samoin oli tärkeää, että piti käyttää vain laittaa tai pistää, koska panna… hihihihi.

Ja sitten taas itse kun ohjeistin lapsia pesemään kädet uudelleen ennen syömistä, koska ovat kosketelleet erilaisia pintoja ja ovenkahvoja, niin heti tuli: ”sä sanoit kosketella! Eksä tiiä mitä se tarkottaa?”

Päivämäärä:   4.1.26 15:14:03

Joo, ennenkin oli näitä ihan viattomia sanoja, jotka lasten keskuudessa olivat "sellaisia". Kuten tuo tukka, todennäköisesti kukaan aikuinen ei käyttänyt sitä sanaa alapään karvoituksesta, mutta jostain syystä sellaisten ala-asteella olevien lasten keskuudessa se oli saanut tuollaisen merkityksen. Minuakin häpäistiin koulukavereiden joukossa sanan otsatukka käytöstä (olisi kuulemma pitänyt sanoa _etuhiukset_) ja sen jälkeen aloin varoa sitä niin, että minun on jopa näin keski-ikäisenä aikuisena vaikea puhua tukasta. Kukaan meistä ei kuitenkaan tiennyt sellaista sanaa kuin pervo. Eikä silloin ollut nettiä, joten normaaleissa perheissä kasvaneet lapset olivat hyvin tietämättömiä niistä ihan oikeasti pervoista asioista. Nykyään lapset kuulevat ja näkevät vaikka mitä todella perverssiä materiaalia ja moni on jo hyvin pienenä altistunut sellaiselle seksuaaliselle sisällölle mikä häiriinnyttää aikuistakin. Siksi aloittajan olisi nyt hyvä vähän kysellä lapselta näistä jutuista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.1.26 15:29:26

”Kukaan meistä ei kuitenkaan tiennyt sellaista sanaa kuin pervo.”

Aijaa. Meillä kyllä tiedettiin tai ainakin käytettiin ja nykylastenkin olen kuullut sitä käyttävän. Ja aika paljon pahempiakin. Nykylasten sanavarastoon tuntuu kuuluvan myös mm. húora ja pedofiili.

Päivämäärä:   4.1.26 15:32:50

Ja juuri siksi, että moni nykylapsi on jo kuullut ja nähnyt kaiken, olisi vanhemman syytä ottaa selvää mistä nämä lapsen kysymykset kumpuavat. Nykyisin lapset ihan oikeasti häiriintyvät siksi, että he altistuvat niin raa'alle seksuaaliselle materiaalille jatkuvasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.