Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liesituulettimen asennus, mistä apua

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.1.26 23:46:34

Haluaisin vaihtaa liesituulettimen uuteen, saako palvelua mistään yhdestä paikasta? Nimim. Tumpelo

Re: Liesituulettimen asennus, mistä apua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.1.26 23:54:45

Rakennusmies, sillä on kontaktit

Usein soitto johonkin rakennusfirmaan auttaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.1.26 00:03:26

Kysy liikkeestä, mistä ostat uuden.

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   4.1.26 00:08:45

Mää tulen pistä sen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.26 00:18:43

Lvi-liikkeeseen eli putkiliikkeeseen yhteys.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   4.1.26 01:23:04

Jos otat vataavanlaisen, niin se on helppo asentaa. Onko liesituuletin huippuimuriin vai hiilisuodattimella huoneilmaa suodattava?
Minulle asensi putkimiehet, eli firma, jolla taito ilmanvaihtotöihin. Hyvin sujuu. Isot firmat on kalliita.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.1.26 02:04:46

Sähköputkimies eli henkilö jolla on molemmat pätevyydet.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   4.1.26 10:12:36

Kuinka erikoinen on se liesituuletin, johon tarvitaan erikseen asentaja? Ihan omin käsin olen laittanut ruuvit kiinni ja sähköpistokkeen paikalleen. On joku halpamalli. Haastavinta oli saada poistohormi kunnolla paikalleen.

Päivämäärä:   4.1.26 15:45:15

Lvi-liikkeeseen yhteys.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.26 15:47:18

Varmista että se on oikean tyyppinen sitten. Sain kärsiä kauan kun joku yläkerran neropatti asensi itselleen uuden liesituulettimen ja iski sen talon painovoimaiseen ilmanvaihtoon kiinni.

Päivämäärä:   4.1.26 16:13:33

"
Lähettäjä: s
Päivämäärä: 4.1.26 10:12:36

Kuinka erikoinen on se liesituuletin, johon tarvitaan erikseen asentaja? Ihan omin käsin olen laittanut ruuvit kiinni ja sähköpistokkeen paikalleen. On joku halpamalli. Haastavinta oli saada poistohormi kunnolla paikalleen."

Kyllähän sen saa paikalleen. Mutta tietääkö maallikko, että se mukana tuleva kurttuputki on laiton eikä mikään vakuutus korvaa yhtään mitään jos sitä ei ole korvattu hyväksytyillä osilla?

Joskus pintakäsittelijänä työskennellessäni muistan myös että vaikka raksatyöntekijät asensivat liesituulettimen muuten paikalleen oli siinä jokin yksittäinen työvaihe minkä sai tehdä vain LVI-asentaja että asennus on ylemmältä tasolta hyväksytty, olisikohan taas vakuutusasia tämäkin. Harmi kun en muista mikä se työvaihe oli, se oli muistaakseni jotain huvittavan pientä.

Päivämäärä:   4.1.26 16:18:24

Keittiöasennusfirma.

Lähettäjä: NoNiin 
Päivämäärä:   4.1.26 16:19:52

Mistähän se liesituuletin tai -kupu on hankittu ja millainen on ilmanvaihto. Lieneekö edes siihen käypä, niitä kun monenlaisia.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   4.1.26 18:42:13

Mikä kurttuputki? Kyllä vakuutus korvasi, kun syttyi tulipalo ja yksi kurttuputki lehahti taivaan tuuliin. Pari liesituuletinta eli halpaa paikallisesta kodinkoneliikkeestä noudettu paikalleen laittaneena on en ymmärrä, mikä osa siinä voi vaatia jonkun asentajan. Nämä tosin omakotitalossa, jossa yläkerran asukkaana eläneellä oravalla ei ollut valittamista.

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   4.1.26 19:09:45

Kyllä mä ainakin haluan, että asennustyöt käy tekemässä ihminen, jolla on alan koulutus. Just sen kotivakuutuksen takia. Ei astianpesukonettakaan saa itse kytkeä, koska muuten kotivakuutus ei korvaa. Tänä päivänä pyykinpesukonettakaan ei saa itse kytkeä, ei ainakaan taloyhtiöissä, koska muuten vakuutukset eivät korvaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.26 19:17:33

En tajua tuota pesukoneen kytkentäkieltoa. Eihän siinä tehdä muuta kuin laitetaan ottoletku seinään (vuodon näkee heti jos laittaa huonosti) ja poistoletku poistoputkeen. Ei mitään teknistä säätämistä, ei oikein epäonnistumismahdollisuuksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.