Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  viikko-viikko lapset toisessa kodissa

Lähettäjä: bonusäiti 
Päivämäärä:   2.1.26 16:04:36

Miehelläni on 3 lasta, jotka asuvat viikko-viikko systeemillä äitinsä luona ja meillä. Me asumme lähempänä lasten koulua ja myös monia kavereita. Äitiviikollaan lapset tulevat monta kertaa koulun jälkeen meille, koska eivät jaksa heti lähteä äidilleen (bussilla). Tulevat, syövät jääkaapista ruuat, istuvat vähän aikaa kännykällä ja sitten lähtevät. Eivät sano mitään, jos ei itse heille ensin juttele. Eivät siis edes tervehdi tms. Tulevat usein myös iltaisin tai viikonloppuisin vaikka vaan käymään vessassa, hakemaan tavaroita yms. Ei mitään viestejä ennen käyntejä. Miehelle en edes uskalla tästä huomauttaa, koska on niin herkkä siitä, että lapsia jotenkin rajoitettaisiin. Lapsille tämäkin on koti, joten tottakai saavat tulla milloin vaan. Mutta alkaa vähän rasittaa, että näinkö tää todella menee? Jos meillä on lapsivapaa viikko, ei voida esimerkiksi harrastaa seksiä makkarin ovi auki - saati sitten vaikka (herranen aika sentään mitä pervoja) sohvalla. Jos jääkaapissa sattuu olemaan hyvää ruokaa, se katoaa sieltä aika usein. Jos ei, lapset nurisee että "eikö tääl oo mitään ruokaa" ja natustavat näkkileipää jättäen luonnollisesti murut muiden siivottavaksi. Niin rasittavaa! Kohtalotovereita?

Re: viikko-viikko lapset toisessa kodissa

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   2.1.26 16:09:10

Eipä tuolle mitään voi. Aika tylyä ois sanoa että ette saa tulla eli koita kestää vaan. Toki voit vaatia että mies ostaa ruokia enempi ja lapset siivoaa jälkensä.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   2.1.26 16:15:13

Mä nostaisin kytkintä, en jaksais tollaista.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   2.1.26 16:16:57

Hanki lapsivapaa mies.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.26 16:20:26

Siis lasten pitäisi ilmoittaa milloin tulevat omaan kotiinsa? Jos ei halua elää lapsiperhe-elämää, niin ei voi asua yhdessä puolison kanssa kenellä on lapsia.

Lähettäjä: Nykynuoret 
Päivämäärä:   2.1.26 16:22:03

On näis nykylapsis ja teineis kestämistä. Yhtään eivät auta , kun syövät , lautanen jää pöydälle , tiskikoneeseen ei vahingossakaan. Minä joka olen saanut tiukan kasvatuksen jossa vastimustaso oli erittäin korkea, en voi mitenkään sietää etteivät lapset tottele. ! Syy miksi en siedä; en vasm hyväksy tottelemattomia , wn rääkyviä , en tinttaisia kakaroita. Juuri siksi koska olin kovalla kurilla opetettu tottelemaan, muuta vaihtoehtoa ei ollut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.26 16:26:35

Mitäs jos kävisitte yhdessä perheenä läpi nämä murheet ja alatte yksinkertaisesti vaatimaan niin siltä mieheltä kuin lapsilta jotain rotia touhuun? Ei näytä lasten äitiäkään haittaavan moinen käytös...

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.1.26 16:27:33

Se on lasten vanhempien asia sopia pelisäännöt ja huolehtia että myös ne lapset niitä noudattaa. Mutta kerros minkälainen suhde sellainen on missä ei voi kipeistäkin asioista puolisonsa kanssa puhua. Pakko sen äijänkin on silmänsä avata ja myöntää että tilanne on kestämätön. Itse en jaksaisi ja kertoisin miehelle että syy on vain ja ainoastaan hän ja hänen kakarat. Joskus pitää olla kotirauha sullakin.

Lähettäjä: ::
Päivämäärä: 2.1.26 16:15:13

Mä nostaisin kytkintä, en jaksais tollaista.

Lähettäjä: Silli 
Päivämäärä:   2.1.26 16:40:53

Kokeilin vastaavaa kuviota monta vuotta. Asuttiin myös lähempänä koulua/keskustaa ja meininki oli 24/7 sellainen nuorisotalo. Tai no lapset oli sillon 8 ja 12. Aina jääkaappi tyhjeni, siivottu koti oli sekaisin, kavereita paukkas ovista sisään ja esim. Harrastus ja liikka vaatteet jäi aina meille pesuun.
Lasten äidille tämä oli ok, sillä hän sai omaa rauhaa olla mennä ja harrastaa. Olihan se kätevää kun illalla kotiin tuli ruokitut lapset puhtaissa vaatteissa eikä tarvinnut omalla viikolla ottaa vastuuta lapsista. Meillä meni myös huomattavasti enemmän rahaa lapsiin kun lasten äidillä.

Mulla ei ollut ikinä mitään kotirauhaa. Tein vuorotyötä ja usein istuin pelkässä aamutakissa sohvalla kun lapset paukkas kavereineen koulusta kotiin. Toisinaan olin vielä nukkumassa. Mies ei ollut halukas rajaamaan lapsia, joten rajasin sitten itseni kuviosta ulos.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.1.26 16:49:40

Se on myös lasten koti ja oikeus tulla. Jos noin seksin kipeä olet etsi toinen mies.
Pisteet miehelle kun antaa lasten tulla vapaasti kotiinsa. Lapsellani toimi hyvin tuo, että lapset saivat tulla muulloinkin kukn määrätyllä viikolla piti vain ilmoittaa missä ovat. Nyt ovat tasapainoisia aikuisia. Tunsivat aina olevansa hyväksyttyjä.
Vanhemmat ovat eronneet eivät lapset vanhemmistaan

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.1.26 16:54:21

Pysykää erossa miehistä joilla lapsia jos ette ole valmiita sitoutumaan myös lapsiin. Usein se vielä tahtol olla niin, että se asuntokin on miehen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.26 17:15:50

Puhut lapsivapaasta viikosta, joten kannattaa vaan vaihtaa sitä miestä sellaiseen, jolla ei ole lapsia. Lapset kuuluvat miehen elämään ja tuo on myös heidän koti. Jos lapset asuisivat 100% isällään, niin samalla tavalla ne sinne poukkaisivat ihan koska vaan. Ja millainen koti se on, jos aina pitää laittaa viestiä, että olisin huomenna tulossa sinne jos se sopii? On vain hyvä, että lapset hauavat tulla isälleen noin usein, vaikka vaan sitten syömään. Toki tietyistä pelisäännösitä pitäisi sopia, oli lapset sitten 50% tai 100% teillä. Eli esim omat jäljet siivotaan keittiöstä. Mutta yleisesti, jos toisen lapset ärsyttävät, niin olet väärässä suhteessa/äitipuolen rooli ei ole sinulle sopiva.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   2.1.26 17:16:51

Höpö höpö taas. Huomaa että täällä kommentoivat taas uusperhetietämättömät. Kyllä saa pyytää ja toivoa, että tuota jakoa kunnioitetaan ja vähintään ilmoitetaan miten tullaan ja mennään ja kysytään onko ok. Joka toinen viikko on toinen vanhempi vastuussa lapsista, myös ruokkimisesta ym. Ei ole silloin toisen kodin tehtävä pitää kaappia täynnä. En sallisi, enkä ole sallinut.

Lähettäjä: Hyi olkoon 
Päivämäärä:   2.1.26 17:39:30

Juu ja täällä kommentoivat ihmiset ketkä ensin lisääntyvät ja sitten eroavat ja kuvittelevat muiden sen jälkeen maksavan ja huolehtivan kakaroistaan.
Niin kauan kun on pakko tehdä lapsia ihmisen kanssa jonka kanssa ei pysty olemaan edes siihen saakka että ne lapset pystyy omilleen muuttamaan, niin ei kyllä ole mitään asiaa arvostella ketään muitakaan. Teidän takia ne lapset kärsii ei muiden!!
Vanhemmat nyt miettikööt mihin ne kakaransa tunkevat kun sellaset oli pakko tehdä.

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   2.1.26 17:43:28

Juuri näin. Kerta on sovittu viikko/ viikko -systeemistä niin sitä pitää kunnioittaa, myös niiden lasten. Vanhemmat ovat eronneet ja sillä selvä, lasten vanhemmat ovat sopineet asian ja sen pitäisi olla kaikille selvää, jos ei ole niin keskustelun paikka.

Itse elän tällaisessa kuviossa ja meillä on itsestään selvää, että jos lapset tulevat meille äitiviikollaan, niin asiasta ilmoitetaan sekä isälle että äidille. Tähän liittyy jo ihan lasten turvallisuus eli tiedetään missä lapset menevät.

Meillä on selvät pelisäännöt ja niihin kuuluu se, että koulun jälkeen ei vaan paukata sisälle sanomatta edes moi tai tuodaan kavereita josta ei ole etukäteen sovittu. Ihan samalla tavalla itse toimin lapsena vaikka omat vanhempani eivät ole eronneet. Lisäksi lapsille kerrotaan jos isäviikolla on jotain erikoistapahtumaa, joka ei ole heille, esim. meidän kahden treffi-ilta, ei olla välttämättä kotona ja treffi-iltaa ei peruta vain siksi, että lapset haluavat äitiviikolla tulla meille. Eri juttu jos toinen lapsista sairastuu tai jotain akuuttia, toki onhan heillä rakastava ja hyvä äitikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.