Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Se on jännä miten kuvittelee et kaikki katsoo

Lähettäjä: ja arvostelee 
Päivämäärä:   2.1.26 11:19:25

Se on jännä. Miten kuvittelee että nyt varmaan kaikki kattoo ja arvostelee jne. No joku varmaan, mutta suurinta osaa ei kiinnosta pätkääkään.
Tuli mieleen tosta pullon palautus topasta. Esim. itse oon aika laiska palauttaa pulloja ja palautan vasta kun niitä kertynyt paljon, nytkin oli yks iso ikea kassi ja toinen kestokassi. Ja kävi mielessä että mitähän ihmiset nyt ajattelee kun palautan niin paljon pulloja ja töllkejä (ei sentään ollut olut tms. tölkkejä), mutta oikeastihan ei niitä kiinnosta ja keskittyvät omiin juttuihinsa.
Jostain syystä sitä kuvittelee muiden hirveästi välittävän ja seuraavan muiden tekemisiä (ja onhan niitä jotka näin tekee, mutta harvemmassa).

Re: Se on jännä miten kuvittelee et kaikki katsoo

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   2.1.26 11:20:20

Ihminen on egosentrinen eläin =).

Lähettäjä: Good point 
Päivämäärä:   2.1.26 11:31:22

Tuo on tosi hyvä asia tiedostaa! :) Elämä on kummasti mukavampaa ja rennompaa kun tajuaa, että jokainen täällä elää omaa elämää ja on sen oman elämänsä keskipiste, ei muiden. Ei muita tuntemattomia ihan oikeasti kiinnosta. Ja jos joku vaikka katsoo pitkään , niin ei se tarkoita että katsotaan pahalla - se henkilö saattaa vaikka ihailla sun kauniita silmiä tai miettiä mistähän olet ostanut niin hienon takin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.1.26 11:31:55

Ei ne muuten välitä mutta ärsyttää joskus kun joutuu odottamaan vuoroaan kauan ja välillä kone voi täyttyäkin ja odotellaan henkilökuntaa...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.1.26 11:34:57

Usko mua, ketään ei kiinnosta pätkääkään. Se on tietty eri asia jos joutuu jonottamaan sun takana, mutta se on taas eri juttu se.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.1.26 11:38:16

Mutta ei sentään olutta... Onneksi olet aloittaja kuitenkin parempi ihminen. Huoh.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.26 11:45:42

Moni palauttaa useamman jätesäkillisen pulloja, joten sun pullomäärä ei ole niin uniikki ja ihmeellinen muille kuin itsellesi.

Päivämäärä:   2.1.26 11:49:04

Mä olen muuten aina ihmetellyt tuota pullojenpalautushäpeää. Se on yllättävän yleistä ja oikeasti, ketään ei kiinnosta.

Päivämäärä:   2.1.26 11:51:26

?, en väitä että olen parempi kun ei ollut olut tölkkejä. Ja vaikka joku palauttaisi suuren määrän niin eihän sitä voi tietää onko ne kaikki ite juotu, juhlista ja miten pitkältä ajalta tms.

.., ei se ole mulle uniikki ja ihmeellinen, ja tietysti moni palauttaa kerralla isomman määrän.

---, siksi palautan suuren määrän paikkana missä useampi palautus kone ja silloin kun ihmisiä vähän liikkeellä.

Päivämäärä:   2.1.26 11:53:40

Minä aina muistelen noissa tilanteissa, milloin olen edellisen kerran itse kiinnittänyt huomiota kenenkään tekemisiin vaikkapa kassajonossa. Eipä juuri tule mieleen esimerkkejä :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.1.26 11:55:55

"Mutta ei sentään olutta... Onneksi olet aloittaja kuitenkin parempi ihminen. Huoh."

Tämä pisti itsellänikin silmään :D Taitaa aloittaja kuitenkin salaa pitää pullojen palauttamista vähän nolona? Varsinkin, jos ne ovat (hui kamala) oluttölkkejä?

En ole koskaan edes ajatellut, että yhtään minkään tölkkien tai pullojen palauttaminen olisi häpeällistä. Minullakin on tuonne kerääntynyt muutama oluttölkki ja pari viinipulloa joululta ja uudelta vuodelta. Selvästi olen ihan täysi alkkis. Niin ja limupullojakin on pari - pitäisi varmaan hävetä, että aikuinen ihminen juo joskus limua. Sehän on lasten juttu. Shame on me!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.26 12:17:38

Kertoo lähinnä ihmisen itsekeskeisyydestä tai siitä, että on saanut osakseen paljon kritiikkiä ja vähättelyä mitä ilmankin olisi pärjännyt.

Kaikki tuijottaa omaa napaa ja luulee että muutkin tuijottaa :)

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   2.1.26 12:21:11

Mä ennen aina kuvittelin, että mun on pakko nyppiä kulmakarvat parin päivän välein, kun kuitenkin joku huomaa, etten ole niitä nyppinyt ja onhan se vähän noloa, ettei niitä ole nyppinyt. Sitten joskus pikkulapsiarjen keskellä tajusin, etten kyllä koskaan ole katsonut kenenkään kulmakarvoja miettien, että noipa täytyisi nyppiä, niin lopetin ja nypin nyt silloin, kun huomaan, että nyt vähän rehottaa.

Sama esim hiusten kanssa, aina ennen kuvittelin, että nyt varmaan kaikki kattoo, että onpa mulla ällöt hiukset, kunnes rupesin oikeasti katselemaan muiden hiuksia ja tajusin, että en kyllä todellakaan huomaa jos jollakin on vähän likaiset hiukset, vaan jos oikeasti asiaa rupean miettimään ja miksi nyt ikinä niin tekisin… Lopetin tuonkin asian miettimisen, koska ei ketään oikeasti kiinnosta, jos nyt ei ihan homssuisena liiku ja eipä varmaan silloinkaan… Ennen ostin merkkivaatteita, kun kuvittelin, että joku huomaa ja miettii sitten varmaan, että olen varmaan varakas, kun minulla on niin kalliit vaatteet. Kunnes tajusin, että en kyllä koskaan mieti niin kenestäkään ja mitä sitten vaikka miettisin, eihän se ihminen sitä positiivistakaan asiaa saa tietää, vaikka niin miettisinkin..

Ei mulla ainakaan ole aikaa tai kiinnostusta katsoa kenenkään pullonpalautuksia tai kauhistella kenenkään ostoksia tai miettiä, että mitä kenelläkin on päällä, en enää oleta kenenkään olevan kiinnostunut kenenkään asioista, kun olen huomannut, miten paljon enemmän aikaa minulla on elämässäni, jos en mieti mitä kukaan minusta ajattelee.

Ja mitä sitten, vaikka joku huomaisi jonkun vievän vaikka Ikeakassillisia tyhjiä viinapulloja? Mitä väliä sillä on, mitä ventovieraat ihmiset miettivät jostain tyhjistä pulloista?

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   2.1.26 12:25:18

Minäkin alussa häpesin sitä että palautan paljon olittölkkejä, kun maasta niitä aina mukaani poimin. Kunnes totesin, että ei kukaan voi tietää, kuka ne sisällöt on juonut. Kun tosiaan voi olla juhlien jäljiltä jne. Nykyään en ajattele asiaa yhtään.

Ajattelen enemmänkin sitä, että on näköjään varaa heittää rahaa luontoon, no oma menetys ja minun voitto.

Päivämäärä:   2.1.26 12:54:06

--, varsinkin jostain juhlista esim. väistä voi kertyä paljon olut/siideritölkkejä toki myös muitakin. Ja oon niitäkin palauttanut kerralla paljon.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.1.26 13:05:14

Tai kun liukastuu ja kaatuu, niin ensimmäinen ajatus on, että äkkiä ylös, näkikö kukaan ja jos näki niin sitä häpeää miettii sitten vielä nolona jälkeenkin päin.

Vaikka todellisuudessa se silminnäkijä tuntee lähinnä myötätuntoa ja hänen ajatuksensa on, että voi ei, toivottavasti kaatuja ei loukannut itseään. Ja hän ei myöhemmin mieti ja muista enää koko tapausta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.