|
Lähettäjä: Bink
Päivämäärä: 1.1.26 22:38:37
Sähköhammasharja, jos ei jo ole. Sillä lapsi saa harjattua itsekin ja vanhempi sitten lopuksi pesee vielä päälle. Meillä tahtotaaperon kanssa sähköhammasharja on ihan ehdoton, kun hänelle on "itse"-vaihe menossa. Saa pestä itse ja vanhempi sitten perään. Meillä on lapset kyllä pääsääntöisesti aina antaneet pestä, kun pienenä hampaiden pesusta tehtiin leikki ja sitten siitä tuli jo niin rutiini, että 5-v. jo itse huomauttaa jos hampaat meinaa unohtua tai pesee ne herättyään itse.
Lapsi mukaan harjaostoksille, että saa itse valita harjan ja uuden tahnan ja vaikka maksaakin ne kassalla. Silloin ne on enemmän hänen oma juttu. Toimiiko lapsellasi tarrataulukko tai muu motivaattori? Eli kun pesu onnistuu, saa tarran jne. On olemassa myös jotain hampaidenpesusovelluksia, eli älylaitteen avulla lapsi motivoidaan pesemään hampaat. En ole tutustunut, mutta lukenut jostain. Ei ehkä omaan mieleeni, mutta jos sillä saa onnistumaan, niin hienoa.
Paras olisi jos ei tulisi sitä taistelua ollenkaan. Vänkääkö lapsi muussakin vastaan vai vaan tässä?
|