Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko kaverille sanoa ettei ota lasta mukaan

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   1.1.26 14:04:28

Kaverin lapsi täyttää tänä vuonna 3 vuotta, eikä kaveri oli lapsen syntymän jälkeen koskaan kyläillyt meillä enää ilman lasta. Nyt olisi kiva yhteinen viikonloppu tiedossa, mutta luulen, että kaveri on taas ottamassa lapsen mukaan. Kyse ei suinkaan ole siitä, että lapselle ei löytyisi hoitajaa (lapsen isä ja kummatkin mummolat lähellä lapsen kotia). Voiko kaveria jotenkin kohteliaasti pyytää jättämään lapsi hoitoon vai onko tuollaista korrektia pyytää? Riskinä on, että kaveri ottaa tämän helposti pahalla ja vetää herneen nenään. Mitä tekisitte?

Re: Voiko kaverille sanoa ettei ota lasta mukaan

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   1.1.26 14:09:05

Sano että vois pitkästä aikaa viettää tyttöjen ilta kahdestaan ja ottaa vaikka parit juomatkin siinä.
Jos tuollaisesta pahoittaa mielensä niin sitten pahoittaa.
Jos vastaa että muksu tulee mukaan niin vastaat että ois kiva joskus nähdä ihan aikuisten keskenkin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.1.26 14:09:45

Tietysti sinä päätät ketä kutsut kotiisi. Saat ihan itse valita, mikä on mielestäsi pahempi, hernehtivä kaveri vai ilman lupaa mukaan raahattu lapsi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.1.26 14:10:36

Kyllä mä pyytäisin jättämään lapsen kotiin. Eihän siitä yhteisestä viikonlopusta mitään tule, jos kolmevuotias pyörii mukana. Tuskin siis on suunnitteilla hoploppia ja pulkkamäkeä teidän yhteiseen viikonloppuun?
Jos vetää herneet nenään, ja peruu koko menon, ni ei siinä sitten paljoa menetä, jos vaihtoehto on se, että se lapsi pyörii siinä mukana koko ajan, ja mennään lapsen aikataulun mukaan.

Olen itsekin äiti, ja todellakin ymmärtäisin, jos kaveri ei halua yhteiseen viikonloppuun lasta mukaan. En itsekään edes haluaisi ottaa lastani mukaan, jos on tarkoitus viettää aikaa sen kaverin kanssa tehden aikuisten juttuja.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.1.26 14:37:26

Kyllä voi. Eri asia on, että haluaako asiaa ymmärtää.

Meidän piti kaverin kanssa mennä laivalle. Oli tosiaan puhe, että kahdestaan mennään ja kaveri lupasi matkan varata. Kun lähtöpäivä koitti ja kaveri tuli mua hakemaan niin lapsi istui takapenkillä. Ilmoitti vain että lapsi halusi mukaan niin ei viitsinyt jättää kotiin.
No kyseessä ei muutenkaan olisi mikään bileristeily ollut, mutta suunnitelmissa ei ollut harri hylje ja pallomerikään.. Reissu meni toki hyvin, mutta täysin lapsen ehdoilla tietenkin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.1.26 14:41:06

Tietysti voi ja pitää sanoa. Voi toki sanoa kohteliaasti että nyt on aikuisten juttuja suunnitelmissa. Sitten kaveri tekee omat päätöksensä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.1.26 14:43:52

Ehdota kaverille vaikka jotenkin näin: " Olisko kiva viettää yhdessä vaihteeksi viikonloppua aikuisten kesken? Voitais pyörähtää vaikka baarissa/ottaa muutama lasi punkkua/syödä hyvin ravintolassa (Tai mikä nyt onkaan teidän tyylistänne.) ja jutella rauhassa pitkän kaavan mukaan. Saisitko *lapsen nimi* hoitoon jollekin?"

Itse äitinä en yhtään ymmärrä, miksi lapsi pitäisi raahata mukaan, kun kerrankin pääsisi viettämään viikonloppua ihan rauhassa ystävän kanssa, mutta meitä on niin moneen junaan. Joku saattaa loukkaantuakin, jos pyytää tulemaan ilman lasta. Itse en käsitä sellaista ollenkaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.1.26 15:23:55

Monet tykkää olla lapsensa kanssa. Outoa, jos sitä ei ymmärretä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.1.26 15:42:44

Mä: kyllä! Tosi moni isä haluaa olla lastensa kanssa!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.1.26 16:01:55

"Oli tosiaan puhe, että kahdestaan mennään ja kaveri lupasi matkan varata. "

Vitsi mikä kaveri! Siis halusi tehdä varauksen, jotta saisi lapsensa ängettyä mukaan. Koska normaalisti tuossa tilanteessa kaveri olisi kyllä soittanut ja kertonut, että hei lapsi haluaa kovasti mukaan. Mutta tietoisesti pimitti. Miksi olisi edes lapselleen kertonut koko asiaa? Olisin ollut kyllä tosi pettynyt.

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   1.1.26 16:24:25

ähettäjä…
Päivämäärä1.1.26 14:37:26

Kyllä voi. Eri asia on, että haluaako asiaa ymmärtää.

Meidän piti kaverin kanssa mennä laivalle. Oli tosiaan puhe, että kahdestaan mennään ja kaveri lupasi matkan varata. Kun lähtöpäivä koitti ja kaveri tuli mua hakemaan niin lapsi istui takapenkillä. Ilmoitti vain että lapsi halusi mukaan niin ei viitsinyt jättää kotiin.
No kyseessä ei muutenkaan olisi mikään bileristeily ollut, mutta suunnitelmissa ei ollut harri hylje ja pallomerikään.. Reissu meni toki hyvin, mutta täysin lapsen ehdoilla tietenkin.

Tällaisen tempun jälkeen olis kyllä entinen kaveri. Tosin en keksi kyllä yhtään omaa kaveria joka kysymättä tekisi noin, kai.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.26 16:34:42

Sen voi sanoa myös asiallisesti eikä noin tökerösti. On ihan eri sanoa "jätä lapsi kotiin" kuin että "tavataan vain aikuisten kesken".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.