Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  lihaskipu ihan saathanasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.25 18:51:23

siis mikä mun pärshettä vaivaa.
kesästäasti toinen pakara huutaa hoosiannaa joka hiton asiasta. okapaikkaa naksuu ja rutisee.
kävely ok.nukkuminen eli makaaminen ei. työteko että jotain rasitusta niin rasituksen aikana ei satu mutta väittömästi päälle se hele irti. polttaa on kai oikea sana. koko pakara tulessa, krampissa eikä mikään auta. yöllä en saa kylkeä käännettyä, kipu niin kova ettei jalkaa voi liikuttaa. seisoa ei voi. kassajono hälvetiä ja ostokset jääneet jo useestikin.
oikein pahimmillaan tiedän jo kun alkaa yläselästä puutumaan että nyt mennään.
pashat ei oo ollu housuissa enää syksyn jälkeen että se onneksi helpotti vaippatouhua.
lääkäriin ja fyssarille en enää halua mennä. vuosi sitten kipuilin olkapään kanssa, todettiin sitten nivelrikko. molemmilta komentti kipu kuuluu elämään.

lihakset kai kovilla nyt jostain syystä, mutta kun mikään ei auta. ei relaksantit, kipulääkkeillä ei mitään vaikutusta, ei edes sitä pahinta terää vie. kolmiokipulääke vie pahimman terän mutta seuraava aamu järjettömät kivut.
niin väsynyt tähän. tietäisi ees mikä vaivaa että osaisi jumppaohjeet etsiä. mikä mua vaivaa?

Re: lihaskipu ihan saathanasta

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.12.25 18:53:42

Oletko ylipainoinen?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   31.12.25 18:58:13

Ei se ole lihaskipua vaan hermokipua. Syy on selässä. Pullistumia, ahtaumaa, nikamasiirtymiä, you name it. Mene lääkäriin.

Päivämäärä:   31.12.25 19:06:06

Lääkäriin, tietenkin. Se, että on joskus saanut huonoa palvelua ei ole järkevä syy olla koskaan enää menemättä lääkäriin. Varsinkin kun on ihan eri vaivakin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.12.25 19:08:14

Hermokipua mäkin tulin ehdottamaan, ne on ihan h*lvetistä.
Onko selkää kuvattu? Kuinka tarkasti? Voi olla pullistumaa missä kohtaa selkää tahansa, ja kun se sopivasti painaa hermoa voi tietyissä asennoissa oleminen (esim. makuullaan) olla ihan painajaista.

Mitä lääkkeitä on kokeiltu? Mä sain hermokipuun Lyricaa, ja vei pahimman terän pois, ja pystyin olemaan. Lääkäriä nyt kuitenkin suosittelen, mene sellaiselle, jolla et ole vielä käynyt, jos edellinen vain vähätteli sun oireita.

Päivämäärä:   31.12.25 19:13:57

Gabapentiinia tai pregabaliinia kokeiluun.

Päivämäärä:   31.12.25 19:18:51

ei sitä ole mitenkään edes tutkittu. lääkäri kuunteli anto relaksantit. istin siinnä tuolilla jas ja kävelin pois. toinen lääkäri teki saman. kuunteli ja meinas että magneettiin ehkä jos kipu pahenee.
luovutin siinä. mun täytyy tää nyt jollain umpalla selättää. lääkäristä ei apua.

Päivämäärä:   31.12.25 19:27:33

siis siihen kipuun. aikoinaan varsa yritti ottaa mittaa minusta kun mammaaa harjasin. komensin mutta mamma suuttui ja ja potkaisi. en edes tajunnut että sääri poikki. likat hoiti hevoset pois. minä hinauduin kotia avustuksella. painoa en jalalle saanut, muuten linkutus ok.
seuraavana pv pakko lähteä päivystykseen kun en edelleenkään päässyt kävelemään. lekuri ei einanut röntgenin jälkeen uskoa kun seisoin siellä huoneessa. joo molemat luut poikki ja pois paikoiltaan.
ei tuntunut miltään, mutta tämä tuntuu. mulla on omasta mielestä korkea kipukynnys.

Päivämäärä:   31.12.25 19:29:05

ai nii. läski kai. 160/60. miten se tähän liittyy?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   31.12.25 19:31:04

Mullekin diagnosoitiin noidannuoli 30 vuotta. Nyt kävin viimein magneetissa (ihan omalla rahalla) ja nikamasiirtymä sekä pullistumia oli. Kipulääkkeistä ja relaksanteista ei apua, koska hermokipua. Selkätuki ja sähköä (ostin tens-laitteen), niin pääsee kävelemään. Jumppaa ei voi edes ajatella, kun sattuu jo niin per ke leesti.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   31.12.25 19:31:28

Et sä tota jumpalla korjaa. Pelkästään pidätyskyvyttömyys olisi ollut peruste päivystysleikkaukselle.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.12.25 19:34:21

Sitenhän oleellisesti liittyy että ylipaino altistaa kaikenlaisille vaivoille ja loukkaantumisille.

Fysioterapeutille tekemään liikkuvuus- ja lihaskuntokartoitus voisi olla aiheellista.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   31.12.25 19:39:15

Mene vaan sinne lääkäriin takaisin. Oletko työelämässä? Kyllähän tuo on jo työhön vaikuttava vaiva. Jos et ole niin elämähän tuosta kärsii.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   31.12.25 19:39:27

Herran tähden, äkkiä lääkäriin. Paitsi että olet vissiin kuitenkin ollut jo tästäkin vaivasta ja saanut niitä lääkkeitä, vaikka ensin olit ollut vain olkapäästä vuosi sitten? Menit siis valittamaan pakaraa ja lääkäri kuunteli?

Mutta jos kerran sanottiin että magneettii jos kipu pahenee, niin menet nyt ketyonaan, että paheni. Tunnottomuus ja pidätyskyvyttömyys on vakavia oireita.

Päivämäärä:   31.12.25 19:50:44

fyssarilla kävin ja kerroin. väänteli mua tuhannen mutkalle. haukoin henkeä ja tuumi et hyvä kun rutisee kun koitin sanoa ettei tunnu hyvältä, happi loppuu.

ei se kipu ole pahentunut. puutumusja poltto enemmänkin. ja tuo viimeisin kommentti kipu kuuluu elämään, niin miksi sinne menisin takaisin vinkumaan.

eli joku välilevyjuttu. pitääpä tutkia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.12.25 20:39:30

Ei se magneetti autuaaksi tee. Mä kävin, kun kolmatta vuotta olin kärsinyt. Iso pullistuma painaa hermoa. Ei toimenpiteitä, kun olen sen kanssa jo näinkin kauan pärjännyt...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.