|
Lähettäjä: Ginger
Päivämäärä: 31.12.25 18:26:33
Minä jätin somen (pakollisia siellä olevia harrastukseen liittyviä infosivuja lukuunottamatta) ihan kokonaan puoli vuotta sitten. Juurikin kokeillakseni voiko se parantaa oloani, koska tuntui etten jaksa enää elää. Päätöstä edelsi se, että vihasin itseäni sietämättömän paljon ja tilannetta lietsoi se, että vertailin itseäni jopa sitä oikein tajuamattani ihan jatkuvasti muihin somessa, aina vertailun häviten. Masennus, syömishäiriö ja vääristynyt kehonkuva ei toki myöskään tilannetta auttanut yhtään. Somen hylkääminen on vaikuttanut mun itsetuntoon positiivisesti ihan huiman paljon. Oikeasti sillä on ollut todella paljon isompi vaikutus kuin olisin ikinä uskonut. Eikä ole ollut haittavaikutuksia en ole jäänyt mistään paitsi. Ystävät ja perhe on jopa läheisempiä nyt, kun pidetään yhteyttä tiiviimmin viestittelemällä, soittelemalla ja tietenkin myös tapaamalla. Välillä porukka vitsailee, että muutuin kirjekyyhkyllä tavoiteltavaksi harvinaiseksi fossiiliksi jo kovin nuorena (kyllä mä wa siis viestintään käytän), kun olen 27 v :D Suosittelen kokeilemaan, tällainen somevapaa fossiilielämä on oikeasti tosi rentouttavaa!
|