Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen syöminen alkanut ärsyttää

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   31.12.25 12:17:28

Miesystävä ollut aina ennen sellainen aamupala, 1 lämmin ruoka ja iltapala ihminen eli ei ole koskaan ostanut ja / tai syönyt välipaloja,lounasta tms. Itsellä sairaus jonka vuoksi tärkeää syödä 3h välein. Jugurttia,marjoja, hedelmiä yms pitää olla päivittäin ja niitä ei tästä asuinpaikan kylältä monesti saa joten joudun työmatkalla poikkeamaan kauempana isossa kaupassa.
Mies vetää nämä minun välipalat hetkessä esim 2-3 hedelmää kerralla, puoli ämpäriä lidlin kreikkalaista jugurttia jne. Menee rahaa ja vaivaa hankkia niitä sitä tahtia ja määriä että riittäisi! Hän ei osta ja maksa "niin kalliita ruokia" eli jos laitan kauppaan hänet niin tuo 2 mandariinia tai 2 pikku purkkia jugurttia kun on kallista. Minun ostamat ja hakemat kyllä voi syödä :o eikä ymmärrä ilm kuinka tärkeitä ne minulle on että niitä on jääkaapissa joka päivä. Mitä enemmän on sitä enemmän hän syö.. pätee nykyään muuhunkin ruokaan mutta lämmintä ruokaa syökööt kahden edestä vaan se ei tietenkään maistu kun minun lounaat ja välipalat on parempia. Olen sanonut asiasta mutta ei mene jakeluun tai sitten uhriutuu hetkeksi.

Kenkää?

Re: Miehen syöminen alkanut ärsyttää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.12.25 12:19:57

Kenkää tai oma lukollinen jääkaappi ensi hätään...

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   31.12.25 12:23:58

Rasia omille ruoille ja siihen nimillappu päälle ja sisälle kirje, että jos syöt täältä etkä osta heti tilalle, "ni pakkaa ...tu kamas ja jätä avain".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.25 12:24:10

Kenkää.

Päivämäärä:   31.12.25 12:25:56

Excel-taulukko, johon kaikki ruuat ja lasku miehelle. Mitäpä tuota sen enempää vääntämään.

Päivämäärä:   31.12.25 12:29:17

"Itsellä sairaus jonka vuoksi tärkeää syödä 3h välein."

Puhtasti mielenkiinnosta, mikä sairaus on tällainen?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.12.25 12:31:19

Eikös diapetes vaadi tarkkaa syömisen ja sokerien vahtimista. Kyllä ärsyttäis muakin jos ostamani ruoat häipyy kiireen vilkkaa toisen suuhun. Sitten ei niinkään ärsyttäis jos ostaa uutta syömänsä tilalle.

Lähettäjä: Palleto 
Päivämäärä:   31.12.25 12:46:03

Meillä mies teki ennen tuota samaa. Naposteli pitkin päivää tyyliin 7 mandariinin illassa. Iltapalalla ei sitten ollut minulle ja lapsille mitään jäljellä.

Asia ratkesi sillä, että tehtiin selkeät säännöt ja mies ostaa omat napostelueväänsä itse. Hedelmiä ja jogurtteja saa ottaa kaikki, mutta vain aamupalalla ja iltapalalla + lapset koulun jälkeen välipalaa. Napostelu yhteisistä tai minun ostamista ruokatarvikkeista on kielletty. Mikäli mies haluaa napostella on hänen ostettava omat napostelueväänsä itse. Näille on oma laatikko jääkaapissa, ettei vain mene "vahingossa" sekaisin. Käytännössä mies muistaa harvoin ostaa tai syö kaiken heti, niin on sitten suurimman osaa aikaa napostelenatta.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   31.12.25 13:03:16

Ei tuohon auta kuin vakava keskustelu ja yhteinen ostostili. Mistä mies maksaa 2/3.
Mä en ole ikinä miehelle sanonut mistään, ja silti hän aina kysyy jos ottaa sellaista mitä mä olen ostanut. Ja ollaan toistakymmentä vuotta asuttu yhdessä. Yhteinen jääkaappi siis ja ostan myös hänelle tietysti ruuat (lapsia ei ole kotona) ja silti hän kysyy jos ottamassa viimeistä tai mun ostamaa joka selvästi on mulle.
Eli sopikaa säännöt.

Päivämäärä:   31.12.25 13:26:59

Missä ihmeessä voi olla sellainen kauppa mistä ei mitään jugurtteja tai hedelmiä voisi ostaa? Kauppiaallehan voi myös antaa palautetta mitä toivoisi hyllystä löytyvän.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.12.25 13:48:58

Elin tuollaisen lokin kanssa 10 vuotta. Koskaan ei ollut hänen vuoronsa tarjota ravintolassa tai ostaa mitään yhteistä. Kenkä auttoi. Eipä tuota ole kukaan muukaan katsonu kymmentä vuotta pidempään, vaikka periaatteessa miehessä ei mitään isoa vikaa olekaan.

Lähettäjä: Hannibal Kannibal 
Päivämäärä:   31.12.25 13:54:09

Kammottava otsikko.
Teen ilmiannon ihmissyönnistä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.12.25 13:54:12

Kenkää, aikuisen miehen pitäisi tajuta, että jos hän ei osta "kalliita" välipaloja ym. Niin ei hän myöskään syö niitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.25 13:55:44

"Hän ei osta ja maksa "niin kalliita ruokia"".

Tämä vika ei valitettavasti ole parannettavissa, eli ero on edessä, ellet sinä tosiaan halua erillisiä jää- ja ruokakaappeja (mielellään lukollisena, kun muuten ne liian kalliit eväät kyllä katoaa toisenkin kaapista).

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   31.12.25 14:09:08

Todellakin kenkää. Ei yhdenkään itseään kunnioittavan aikuisen tarvitse kotonaan puljata jonkun lukittavan ruokakaapin kanssa vain siksi, että toinen on idiootti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.12.25 14:21:46

Olen normaalipainoinen nainen ja syön helposti kerralla puoli purkkia kreikkalaista tai 2-3 hedelmää. Mutta ostan kyllä omani ja jos mies jotain syö niin luulisi ostavan myös. Pistä se Lidliin kauppalistan kanssa, että tämän verran meillä menee viikossa/parissa päivässä/joku mikä hyvänsä. Ja sitten vuorottelette kaupassakäynnin kanssa.

Jos ei mene jakeluun niin sitten on kyllä epäreilu ja pihi ukko eli kenkää persuksille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.