Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Samaistuuko kukaan muu näihin ajatuksiin?

Lähettäjä: Sinkkuna olemisest 
Päivämäärä:   30.12.25 19:34:41

Muistan, että jo ennen teini-ikää samanikäiset tytöt olivat hyvin kiinnostuneita pojista. Se tuntui menevän kaiken muun edelle ja sama ilmiö jatkui aikuisuuteen asti. Itse keskityin enemmän omiin harrastuksiini ja mielenkiinnon kohteisiini. Toki minullakin oli ihastuksia, mutta myöhemmin olen alkanut pohtia, kuinka paljon kyse on yhteiskunnan luomasta paineesta, että naisella täytyy olla mies tai muuten hän on jollain tapaa epäonnistunut.

Myös itse päädyin parisuhteisiin osittain tämän paineen vuoksi, koska muillakin oli. Omalla kohdallani parisuhteet eivät kuitenkaan ole missään vaiheessa antaneet enemmän kuin ottaneet. Olen ollut aidosti onnellisin silloin, kun olen ollut yksin, ja olenkin elänyt itsekseni jo seitsemän vuotta. Toki voi olla kyse huonosta tuurista, mutta en ole tavannut yhtäkään aidosti hyvää miestä ja se tekee minut välillä surulliseksi. Jokaisessa suhteessa olen joutunut pettymään ja tullut kohdelluksi huonosti.

Välillä haaveilen siitä, että joku rakastaisi minua, mutta samalla mietin, onko kyse enemmän kirjallisuuden ja elokuvien luomasta mielikuvasta kuin jostain, mitä on realistista kokea oikeassa elämässä.

Usein katson ympärilleni ja ajattelen, etten vaihtaisi paikkaa kenenkään parisuhteessa olevan kanssa. Tiedän kyllä, että moni tyytyy “ihan hyvään”, koska elämää on käytännössä helpompi elää, jos on joku jakamassa kuluja ja arkea. Usein vastuu kuitenkin jää silti suurelta osin naiselle. Moni ei myöskään varmasti pysty olemaan yksin vaikka suhde olisi kuinka väljähtynyt.

En koe tarvitsevani parisuhdetta mihinkään. Teen mieluummin asiat yksin, enkä rehellisesti tiedä edes sietäisinkö toista ihmistä kodissani ympäri vuorokauden. Kun on elänyt näin pitkään yksin, on muodostunut tapoja ja rutiineja, joista ei enää helposti halua luopua. Jonkun pitäisi oikeasti kolahtaa.

Välillä mietin myös sitä, etten ehkä edes usko aitoon rakkauteen. Vaikea selittää tätä.

Re: Samaistuuko kukaan muu näihin ajatuksiin?

Lähettäjä: Clover 
Päivämäärä:   30.12.25 19:50:48

Minusta taas tuntuu, että kaikki kaverit ympärillä ajattelee noin tai liki noin. Ja siksi usein mietin onko minussa joku vika, kun itse taas kaipaan kipeästi parisuhdetta, miestä, rakkautta ja henkilöä kenen kanssa jakaa arkea. Tuntuu, että olen tällaisena vääränlainen sinkku.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.25 19:52:56

Tunnistan ajatukset siinä mielessä, että kouluaikoina moni kaveri puhui milloin haluaa naimisiin ja montako lasta jne. Itse en ole koskaan haaveillut perinteisestä perhe-elämästä. Parisuhde kuitenkin koettu ja nähty, joten voin ihan hyvin elää yksin. Suhteeseen lähdin aikanaan koska se oli silloin sellainen asia jonka halusin kokea, olin myös vähän yksinäinen. Tietyllä tapaa yritti ehkä myös elää sen perinteisen kaavan ja yhteiskunnan sekä sosiaalisen piirin mukaan. Opin kuitenkin sen, että se ei taida olla mulle hyvä tapa elää. Lisäksi annoin itsestäni liikaa tunnetasolla, mikä kuormitti itseäni etenkin suhteen loppuvaiheessa paljon. Tulipa kokemusta rikkaammaksi ja tuntee itseään myös vähän paremmin. Tietää paremmin mitä haluaa.

Olen ajatellut elää yksin, koska teen tunnetyötä liikaa myös toisen puolesta. Haluan keskittyä mieluummin itselleni kivoihin asioihin. Jonkinmoinen tukiverkosto olisi silti hyvä olla, koska koskaan ei tiedä mitä elämä eteen heittää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   30.12.25 20:01:12

Minä kaipaan seuraa ja toisen ihmisen läsnäoloa arjessa, ja se onnistuu helpoiten parisuhteessa. Minulla ei ole töiden, harrastusten ja koiran lisäksi kauheasti aikaa tavata ihmisiä kodin ulkopuolella.

Lähettäjä: Hormoni 
Päivämäärä:   30.12.25 20:14:18

Kyllä sen kaipuun teki teininä ja nuorena aikuisena ihan hormonit eikä mikään yhteiskunnan paine. Palo saada ihminen rinnalle oli sanoin kuvaamatonta ja näin aikuisena sen tajuaa johtuneen hormoneista.

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   30.12.25 20:57:09

^ Tuo on kyllä mielenkiintoista, kun itse ei moista ole koskaan kokenut. Sama kun aloittajalla, nuorena tuli pakottauduttua suhteisiin kun luuli että niin oli pakko tehdä. "Hyvälle miehelle ei sanota ei." Ihan kauheaa aikaa, en ikinä saanut mitään positiivista niistä suhteista. Nyt vanhempana (40+) sentään on seksi alkanut kiinnostella sen verran, että panokumppani oli etsittävä. Arkeeni hän ei kuulu, tulee paikalle tarvittaessa. Ihmisseuraa en ole juurikaan ikinä kaivannut, miesseuraa vielä vähemmän.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   30.12.25 20:59:06

samaistuin, olen mies kumminkin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.