Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilmianna vähäkalorinen lömmin kasvisruoja

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   30.12.25 16:40:22

Olisko vinkkejä helppoihin lämpimiin kasvisruokiin? Mun suosikki on keitetty riisi ja wokkivihannekset (ei mitään öljyjä). Jotain vähäkalorista, lämmintä ja täyttävää mietin.

Re: Ilmianna vähäkalorinen lömmin kasvisruoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.25 16:45:12

Vähäkalorisuuskin on aika suhteellista. Mitä se sinulle tarkoittaa?

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   30.12.25 16:47:46

Kasviskeitto. Kaikista paras tulee, kun keittämisen sijaan paahtaa kasvikset uunissa tai airfryerissä. Itse laitan mieluiten kurpitsaa, bataattia ja porkkanaa, ja myös sipulia ja valkosipulia. Sitten vaan kasvislientä ja mausteita päälle, esimerkiksi inkivääriä, tuoretta tai kuivattua chiliä ja jeeraa sekä garam masalaa. Päälle paahdan uunissa tai pannulla perunajauhossa pyöritettyä tofua.

Lähettäjä: Frilla 
Päivämäärä:   30.12.25 16:48:33

Airfryeriin tai uuniin oman maun mukaan hyviä kasviksia & juureksia ja hyvät mausteet päälle. Helppoa, nopeaa ja ainakin itselleni aina maistuvaa evästä. Mun lemppareita tällä hetkellä myskikurpitsa, ruusukaali ja maa-artisokka. Itse tykkään lisänä syödä paahdettuja kikherneitä tai hyvin maustettua tofua. Jos laittaa tuliset mausteet, niin lämmittää oikein mukavasti!

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   30.12.25 16:51:27

Tomaattipohjainen kastike soijarouheesta toimii itselleni jos nyt ihan 0-kaloreilla ei tarvitse mennä.
Toinen hyvä on kasvissosekeitto, joihin usein laitan linssejä tuomaan lisää ravinteita.

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   30.12.25 17:14:41

Keitetyt perunat ja ruskea kastike.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.12.25 18:21:09

Toivottavasti aloittaja saa proteiiniakin jostain, riisi+wokkivihannekset ei ole kasvisateria vaan kasvislisuke.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.12.25 18:23:11

Ulkomailta lennätetty soijaa ja linssejä. Ilmasto kiittää

Lähettäjä: perussetti 
Päivämäärä:   30.12.25 18:24:36

Täysjyväpastaa & tomaattimurskaa & sipulia, valkosipulia, porkkanasiivuja, parsakaalia, ruusukaalia, kesäkurpitsaa tms & boltsi-siemenpyörykät proteiiniksi. Teen joka viikko. Vihannesten määrä ja osuudet vaihtelee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.